ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Lexus ES 2019 (6)
خودرو

با وجود محبوبیت خودروهای شاسی بلند، لکسوس کماکان به تولید مدل های سدان ادامه می دهد

گرایش هر چه بیشتر مشتریان بازار خودرو به سمت مدل های شاسی بلند و کراس اوور خودروسازان را با چالش های بزرگی روبرو کرده است. این موضوع که تقریبا در تمام کشورهای جهان صادق است، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

گرایش هر چه بیشتر مشتریان بازار خودرو به سمت مدل های شاسی بلند و کراس اوور خودروسازان را با چالش های بزرگی روبرو کرده است. این موضوع که تقریبا در تمام کشورهای جهان صادق است، می تواند تحولاتی را در صنعت خودرو رقم زده و حتی به مرور چهره خیابان ها را عوض کند.

بدیهی است که هر شرکتی برای بقا باید بتواند محصولاتی مطابق با سلیقه و ذائقه مشتریان تولید کرده و به فروش برساند. با این حساب حرکت خودروسازان به سمت تولید مدل های شاسی بلند بیشتر، اقدامی کاملا قابل توجیه است.

برای نمونه کمپانی فورد همین چندی پیش از توقف تولید تدریجی مدل های سدان و تمرکز بر روی ارایه مدل های شاسی بلند خبر داد. اگر چه بنظر می رسد این تصمیم به دیگر خودروسازان نیز سرایت پیدا خواهد کرد، اما در مقابل شرکتی مثل لکسوس اعلام کرده که به دنبال حذف مدل های سدان نیست.

آقای کوپر اریکسون (Cooper Erickson) معاون ارشد بازاریابی لکسس در مصاحبه با نشریه آنلاین The Detroit Bureau با اشاره به این امر گفته:

واقعیت این است که خودروهای سدان نقش بسیار مهمی داشته و در آینده نیز خواهند داشت. نیمی از دارندگان خودروهای شاسی بلند دارای یک مدل سدان نیز هستند.

در سال گذشته سدان های نیمه تجملی مثل ب ام و سری 3، آئودی A4 و لکسس ES در مجموع فروشی بیش از 400 هزار دستگاه داشته اند. این رقم کاملا چشمگیر بوده و سازندگان مدل های یاد شده نمی توانند به راحتی از آن چشم پوشی کنند؛ به خصوص اینکه آنها در بازارهای مختلف به فروش رسیده و طرفداران خود را دارند.

Lexus ES 2019 (5)

ارایه نسخه F اسپرت از ES 2019 را می توان یک حرکت هوشمندانه از سوی لکسوس تلقی کرد. با این کار ژاپنی ها مشتریان جوان تر را هدف گرفته و قصد دارند با مدلی قدرتمندتر به فروش بیشتری دست پیدا کنند.

سرمایه گذاری سنگین لکسوس در کمپین های تبلیغاتی گسترده برای نسل اخیر ES نشان از آن دارد که علی رغم کاهش فروش خودروهای سدان، این کمپانی امید زیادی به موفقیت سدان لوکس خود دارد.

با توجه به فروش خوب نسل کنونی کمری، بعید است که تویوتا نیز به این زودی ها از ساخت مدل های سدان صرف نظر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی