ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توافق ZTE
تکنولوژی

ایالات متحده و ZTE به توافق رسیدند؛ جریمه یک میلیارد دلاری کمپانی چینی

کمپانی ZTE که توسط ایالات متحده تحریم شده بود، در روزهای اخیر با این کشور به توافق دست یافته و رئیس هیئت مدیره ZTE از مشتریان و کارمندان خود عذرخواهی کرده است. موضوع تحریم های ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

کمپانی ZTE که توسط ایالات متحده تحریم شده بود، در روزهای اخیر با این کشور به توافق دست یافته و رئیس هیئت مدیره ZTE از مشتریان و کارمندان خود عذرخواهی کرده است.

موضوع تحریم های ZTE از آنجایی آغاز شد که این کمپانی چینی به دور زدن تحریم های ایالات متحده علیه ایران و کره شمالی متهم شده بود. کمپانی مورد بحث از ماه آوریل، تحت ممنوعیت صادر شده توسط دپارتمان تجارت از دریافت هر گونه فناوری از شرکت های آمریکایی برای مدت 7 سال منع شده بود.

به این ترتیب شرکت مذکور امکان استفاده از نسخه فعلی سیستم عامل اندروید را نداشت و در عین حال نمی توانست چیپست های کوالکام و محصولات کمپانی کورنینگ را برای گجت های خود دریافت کند. به دنبال این مسئله فعالیت های تولید این کمپانی معلق شده بود و حتی 75 هزار کارمند شرکت کاری برای انجام دادن نداشتند.

بر اساس توافق حاصل شده، ZTE قبول کرده که یک میلیارد دلار جریمه را به ایالات متحده پرداخت کند تا ممنوعیت های فلج کننده مرتبط با کسب و کارهای کلیدی از جمله فروش گوشی های هوشمند پایان یابد.

توافق ZTE

علاوه بر این ها ZTE پذیرفته که در مهلتی 30 روزه تغییرات اساسی در تیم هیئت مدیره و نیز مدیران اجرایی خود اعمال کند. بنا بر گفته های «یین ییمین»، رئیس هیئت مدیره شرکت، محدودیت های اعمال شده توسط ایالات متحده ضرر هنگفتی به کمپانی زده بود و هزینه فاجعه باری را به شرکت تحمیل کرده بود.

همچنین ZTE قبول کرده مبلغ 400 میلیون دلار را به عنوان تضمین بپردازد. علاوه بر اینها ممنوعیت 10 ساله ای برای این شرکت در نظر گرفته شده، که در صورت تخطی از موارد توافق شده در آینده، بر آن اعمال خواهد شد و در این صورت مبلغ سپرده 400 میلیون دلاری توسط آمریکا ضبط خواهد شد.

ZTE تا پیش از اعمال تحریم ها در ماه های اخیر، چهارمین عرضه کننده بزرگ گوشی های هوشمند در ایالات متحده به حساب می آمد.

ZTE
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • فواد قبله
    فواد قبله | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

    چین باید جواب مناسبی بده به این حرکت

  • مجید
    مجید | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

    گاوچرون های راه زن!

  • آریا
    آریا | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

    اینه قدرت امریکا. چین هم در مقابلش عددی نیست.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی