ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

michelin-pilot-sport-4-14-HR
خودرو

میشلن به زودی از تایرهایی با توانایی دستیابی به 480 کیلومتر در ساعت رونمایی می کند

در دورانی که بسر می بریم، نبردی سخت بین چند کمپانی برای دستیابی به رکورد سرعت 300 مایل (معادل 482 کیلومتر) در ساعت جریان دارد. بوگاتی، ریماک، کوئنیگ زگ و هنسی شرکت هایی هستند که ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۰

در دورانی که بسر می بریم، نبردی سخت بین چند کمپانی برای دستیابی به رکورد سرعت 300 مایل (معادل 482 کیلومتر) در ساعت جریان دارد. بوگاتی، ریماک، کوئنیگ زگ و هنسی شرکت هایی هستند که می خواهند نام خود را به عنوان نخستین خودروساز فاتح مرز 300 مایل در ساعت وارد گینس کنند.

در حال حاضر سوئدی ها با ثبت سرعت 277.87 مایل (447 کیلومتر) در ساعت توسط راکت زمینی کوئنیگ زگ اگرا RS رکورددار سریع ترین خودروی جهان هستند، با وجود این آمریکایی ها با اعتماد بنفسی بالا معتقدند که بزودی این رکورد را خواهند شکست.

جان هنسی بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تیونینگ هنسی اخیرا اعلام کرده که با ابر اتومبیل ونوم F5 به رکورد 300 مایل در ساعت دست خواهد یافت. وی در مصاحبه ای با بلومبرگ گفته "دستیابی به سرعت 300 مایل هدف ما است. رکوردهای سرعت برای کمپانی، خانواده و مشتریان ما اهمیت بالایی دارند."

Venom F5

اکثر سوپر اتومبیل های کنونی از پیشرانه هایی با قدرت بیش از 1000 اسب بخار برخوردارند، بنابراین به لحاظ قدرت کمبودی احساس نمی شود. اما همانطور که پیشتر اشاره شده، تایرهای خیابانی عاملی محدود کننده در رسیدن به سرعت های بالاتر هستند و نمی توانند در سرعتی نزدیک به 300 مایل در ساعت دوام بیاورند.

گرما، فشار و ساییدگی سه عاملی هستند که در سرعت های بالا بر شدتشان افزوده شده و در صورتی که هر یک از آنها از آستانه تحمل لاستیک ها عبور کنند، باعث رقم خوردن سانحه ای ناگوار خواهند شد.

به تازگی کمپانی میشلن از پیشرفت های خوبی در این زمینه خبر داده و گفته که به زودی تایرهایی با قابلیت تحمل سرعت 300 مایل در ساعت تولید خواهد کرد. آقای اریک شمدینگ (Eric Schmedding) مدیر بخش محصولات میشلن در مصاحبه با بلومبرگ در این باره گفته:

این یک بازی بزرگ با رقابتی شدید بوده و با سرعتی بسیار زیاد در حال حرکت رو به جلو است. ما در آستانه دستیابی به سرعت 300 مایل در ساعت هستیم.

Bugatti 2017 Chiron Tyres

با برطرف شدن مشکل مربوط به تایرها حال باید منتظر ماند و دید که چه خودرویی این مرز هیجان انگیز را پشت سر خواهد گذاشت؟ بوگاتی شیرون 1479 اسب بخاری، کوئنیگ زگ اگر RS 1360 اسب بخاری یا هنسی ونوم F5 1600 اسب بخاری؟

شاید هم ریماک با هیولای برقی کانسپت 2 (C_2) که 1888 اسب بخار قدرت دارد، پیش دستی نموده و زودتر از بزرگان این رکورد را به نام خود ثبت کند. زمان پاسخ این سوال را خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • اردلان
    اردلان | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

    بوگاتی شیرون نیست
    بوگاتی ویرون درسته

    • sd
      sd | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

      بوگاتی شیرون نسل جدیدشه

    • Escobar
      Escobar | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

      مدل قبلی ویرون بود ،مدل آخریش شیرونه

مطالب پیشنهادی