ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قلم سرفس مایکروسافت
تکنولوژی

پتنت‌ جدید مایکروسافت نوید قلم‌ سرفس خورشیدی را می‌دهد

سال گذشته مایکروسافت از آخرین نسخه‌ی قلم‌ سرفس خود رونمایی نمود و مدعی شد که این گجت، سریعترین قلم دیجیتالی موجود در کره‌ی زمین به شمار می‌رود. این قلم با اینکه بارها دستخوش تغییرات بسیاری ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

سال گذشته مایکروسافت از آخرین نسخه‌ی قلم‌ سرفس خود رونمایی نمود و مدعی شد که این گجت، سریعترین قلم دیجیتالی موجود در کره‌ی زمین به شمار می‌رود. این قلم با اینکه بارها دستخوش تغییرات بسیاری شد و کمپانی ردموندی سعی کرد کارایی این قلم را در زمینه‌های مختلف بهبود بخشد اما هنوز هم یک باتری AAAA مسئولیت تامین انرژی دیجیتایزر این گجت را بر عهده دارد اکنون پتنتی از شرکت مذکور منتشر شده که نشان می‌دهد قرار است قلم‌ سرفس خورشیدی جدیدی تولید شود که قادر است از انرژی خورشیدی برای شارژ کردن خودش استفاده کند.

این پتنت که به تازگی منتشر شده یک قلم به خصوص را تشریح می‌کند که یک واحد تامین انرژی نوری در آن تعبیه شده که می تواند انرژی مورد نیاز برای کارکرد قلم را تولید کند. در این قلم یک نمایشگر کوچکی قرار دارد که نور را به خود جذب می‌کند و آن را به تامین کننده‌ی انرژی نوری یاد شده انتقال می دهد، این واحد می تواند برق مورد نیاز برای فعالیت قلم‌ سرفس خورشیدی را فراهم کرده و نیاز این گجت به شارژ شدن پی در پی را از بین ببرد.

این پتنت با درنظر گرفتن این مسئله طراحی شده که این قلم بیشتر روی دیوایس سرفس استفاده خواهد شد. به همین دلیل احتمالاً واحد تامین انرژی نوری علاوه بر اینکه توان برقی مورد نیاز قلم را فراهم ‌می‌آورد، قادر خواهد بود برای شارژ کردن خود منبع برقی گجت سرفس نیز استفاده شود.

کارشناسان می‌گویند از آنجایی که قلم یاد شده به صفحه‌ی نمایشگر گجت مورد استفاده نزدیک است می‌تواند نور بیشتری از نمایشگر نسبت به کل محیط بگیرد. این مسئله موجب می‌شود که انرژی بیشتری را طی مدت کوتاهتری فراهم آید.

چندی پیش مایکروسافت پتنت‌های دیگری هم راجع به قلم‌ سرفس بعدی خود منتشر کرده بود که به قابلیت پاک کن الکتریکی، شبیه سازی اسکرول و ارتقای جنس نوک آن اختصاص داشت که نشان می‌داد شرکت ردموندی قصد دارد تحولی شگرفی در قلم‌های سرفس خود ایجاد کند.

 

تماشا کنید: نگاه نزدیک به لپ تاپ هیبریدی سرفس بوک 2 مایکروسافت

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی