ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پتنت اپل
تکنولوژی

آیفون های آتی شاید دوربینی شبیه به گوشی های پیکسل گوگل داشته باشند

در حالی که دوربین های دوگانه و سه گانه، بازار گوشی های هوشمند را  تحت سلطه خود در آورده اند، ولی گوگل یکی از معدود برندهایی است که همچنان در برابر این فناوری مقاومت می ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۵

در حالی که دوربین های دوگانه و سه گانه، بازار گوشی های هوشمند را  تحت سلطه خود در آورده اند، ولی گوگل یکی از معدود برندهایی است که همچنان در برابر این فناوری مقاومت می کند و با دوربین تکی افکت های تصویری مشابه با دوربین های چندگانه را اعمال می کند. پتنت اپل که اخیراً حق استفاده آن اعطا شده نیز خبر از روش مشابهی برای دوربین گوشی ها می دهد.

پتنت مورد بحث اشاره به حسگر دوربینی دارد که شامل تکنولوژی «سنجش عمیق داخل پیکسلی» است. به واسطه این فناوری، دو تشخیص دهنده نور در هر پیکسل تعبیه می شوند که به واسطه اطلاعات ثبت شده توسط آنها دوربین می تواند جلوه هایی از جمله بوکه را تنها توسط یک حسگر ایجاد کند.

علاوه بر این امکان پشتیبانی از تصاویر HDR (تصویر برداری با دامنه دینامیک بالا که به موجب آن تعادل روشنایی بهتری بین نقاط تاریک و روشن ایجاد می شود) نیز فراهم می شود.

پتنت اپل

در حال حاضر بعید به نظر می رسد که اپل دوربین های دوگانه را برای آیفون های پرچمدار آتی رها کرده و به سمت استفاده از دوربین تکی بهره مند از فناوری مورد بحث روی آورد. انتظار می رود این تکنولوژی در گوشی های ارزان قیمت تری تعبیه شود که از دوربین تکی بهره می برند. البته شاید کمپانی ساکن کوپرتینو در نهایت تصمیم بگیرد از آن در دوربین سلفی بهره ببرد.

باید اشاره کرد که این پتنت در واقع در ادامه پتنتی است که پیش از این در سال 2013 توسط اپل ارائه شده بود. با این حال شاید این مورد نیز هیچ گاه به تولید دستگاهی بهره مند از آن منتهی نشود و در کنار سایر پتنت های استفاده نشده اپل خاک بخورد.

اگر هم اپل قصد استفاده از آن را داشته باشد، ارائه آن در آیفون های 2018 بسیار نا محتمل به نظر می رسد و شاید در سال های 2019 یا 2020 شاهد ارائه آیفون هایی بهره مند از آن باشیم.

مستند مرتبط با این پتنت را می توانید از اینجا دانلود نمایید.

 

تماشا کنید: اسپیگن ظاهر نسل اول آیفون و کامپیوتر iMac G3 را به آیفون 10 می آورد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی