ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

هر آن چیزی که باید از نمایشگاه E3 2018 بدانید

به روزرسانی 3: روز گذشته، کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 امسال برگزار شد. جو مراسم به گونه ای بود که حتی حاضرین سالن نیز از نمایش های این کمپانی راضی نبودند و اکثر لحظات شاهد ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۳:۱۵

به روزرسانی 3:

روز گذشته، کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 امسال برگزار شد. جو مراسم به گونه ای بود که حتی حاضرین سالن نیز از نمایش های این کمپانی راضی نبودند و اکثر لحظات شاهد سکوت افراد حاضر در سالن کنفرانس بودیم. بتلفیلد 5 به عنوان شاخص ترین بازی این کمپانی نمایش خاصی در کنفرانس نداشت. البته ای جی ان بعد از ساعاتی 15 دقیقه از بخش چندنفره این عنوان را منتشر کرد.

جدا از بتلفیلد 5، اطلاعاتی از یکی دیگر از عناوین مورد انتظار EA یعنی آنتم منتشر شد. با وجود آن که بازی نمایش زیادی در کنفرانس نداشت اما صحبت های سازندگان و بازخورد منتقدانی که قادر به تجربه بازی شده بودند، نوید یک آینده خوب برای این اثر را می دهند.

در ضمن، سرانجام الکترونیک آرتز به صورت رسمی تایید کرد که لیگ قهرمانان اروپا در فیفا 19 حضور خواهد داشت. بازی Unravel 2 از معدود نمایش های رضایت بخش کنفرانس امروز الکترونیک آرتز بود.

Sea of Solitude از عناوین کوچکتر این کمپانی بود که فضای متفاوت آن نظر بسیاری را به خود جلب کرد. می توانید از اینجا تریلر این عنوان را مشاهده کنید.

آخرین موضوع ناامید کننده کنفرانس EA به رونمایی از بازی موبایل Command & Conquer برمی گشت که به جای آن که یک عنوان استراتژیک همزمان عالی باشد، یک بازی موبایل دفاع از قلعه بود.

به روزرسانی 2:

ساعاتی پیش کپکام دامنه DevilMayCry 5 را ثبت کرد. پیش از این شایعات زیادی مبنی بر احتمال رونمایی از این عنوان شنیده می شود و حال به نظر می رسد باید در E3 امسال منتظر اطلاعات بیشتر از این بازی باشیم.

بعد از آن که شایعات متعددی در رابطه با قسمت بعدی اساسینز کرید به بیرون درز کرد، سرانجام یوبی سافت با انتشار تیزری چند ثانیه ای، واقعی بودن این بازی را تایید کرد. نسخه جدید اساسینز کرید با نام Assassin's Creed Odyssey شناخته می شود و آن طور که از شواهد پیداست، قصه اصلی آن در یونان باستان رخ خواهد داد.

جدا از این ها، فورتنایت که امروزه قطعاً پر تکرارترین نام حوزه بازی های ویدیویی است، به نحو متفاوتی در رویداد E3 2018 حضور خواهد داشت. طبق اطلاعاتی که از منابع مختلفی به بیرون درز کرده، این بازی در طول E3 امسال برای نینتندو سوییچ معرفی خواهد شد.

در نهایت، با نزدیک شدن به آغاز به کار نمایشگاه امسال، شایعات در رابطه با بازی جدید استودیو راکستادی که مجموعه بتمن آرکام را در کارنامه خود دارد، شنیده می شود.

طبق این شایعات، بازی بعدی این استودیو نیز با تم کامیک بوکی و ابرقهرمانی خواهد بود. گفته می شد که جلد ماه آینده مجله کیم اینفورمر به بازی سوپرمن ساخته این استودیو اختصاص دارد اما این خبر بعد از مدت کوتاهی تکذیب شد.

به روز رسانى 1: 

هر چه بیشتر به زمان برگزارى  رویداد E3 2018 نزدیک مى شویم جزییات در رابطه با عناوینى که قرار است در E3 2018 از آن ها رونمایى شود، شفاف تر مى شوند. براى مثال یوبى سافت تایید کرده که طى کنفرانس خود در این رویداد، از بازى مهمى رونمایى خواهد کرد. احتمال مى رود این بازى، نسخه جدید اساسینز کرید باشد.

مدیر روابط عمومی سری Halo در هفته گذشته تایید کرد که استودیو 343 Industries در حال کار روی قسمت بعدی این سری است. با توجه به آن که مایکروسافت وعده رونمایی از بازی های جدیدی را داده و سه سال از عرضه Halo 5 می گذرد، رونمایی از قسمت ششم در E3 امسال به هیچ عنوان دور از انتظار نیست.

ظاهراً کنفرانس امسال مایکروسافت بیشتر از میزان استاندارد 90 دقیقه بوده و تا 2 ساعت طول خواهد کشید. باید منتظر ماند دید که آیا این کمپانی از 30 دقیقه وقت اضافه برای رونمایی از بازی جدیدی استفاده خواهد کرد یا خیر.

ساخته مورد انتظار هیدئو کوجیما یعنى Death Stranding نیز به حتم در کنفرانس سونى حضور پیدا مى کند. کوجیما در روزهاى اخیر تصویرى از خود در حال ویرایش ویدیوى را منتشر  کرد که احتمالاً  مربوط به همین بازى مى شود.

تصویری که کوجیما از بازی خود منتشر کرده است.

در دیگر اخبار مرتبط با کنفرانس سونى، با توجه به انتشار گیم پلى یک ساعته از بازى Days Gone در روزهاى اخیر، نباید انتظار نمایش بزرگى از این بازى را در E3 2018 را داشت.

بتسدا تایید کرده که کنفرانس امسالش، طولانى ترین کنفرانس  تاریخ این کمپانى در E3 خواهد بود و به احتمال زیاد در این کنفرانس شاهد انتشار اطلاعات بیشترى در رابطه با بازى Rage 2 و دیگر عناوین مورد انتظار این کمپانى خواهیم بود.

جدا از این ها، انتظار مى رفت نسخه جدید یکى از IP هاى شناخت شده Take-Two در رویداد امسال رونمایى شود که به تاخیر افتادن زمان عرضه این بازى معرفى نشده تا سال 2019، این رونمایى نیز صورت نخواهد گرفت.

طبق اعلام الکترونیک آرتز نیز بتلفیلد 5 در E3 امسال قابل بازی بوده و قطعاً در طول کنفرانس این کمپانی شاهد نمایشی از بتلفیلد جدید خواهیم بود. بتسدا نیز یکی از مهم ترین بازی های خود یعنی Rage 2 را زودتر از موعد معرفی کرد و وعده انتشار اطلاعات بیشتر از این بازی را در طول کنفرانس خود داد.

کمپانی Devolver Digital به عنوان یکى از مهم ترین ناشرین بازى هاى مستقل خبر داده که کنفرانس مختص به خودش را در E3 2018 دارد. دیگر خبر مهم در رابطه با این رویداد نیز به احتمال رونمایى از Forza Horzion 4 توسط مایکروسافت بر مى گردد.

متن اصلى: 

رویداد E3 را می توان یکی از بزرگ ترین رخدادهای مربوط به صنعت بازی های ویدیویی دانست. طی این رویداد، غول های صنعت بازی سازی اطلاعات تازه ای را از مورد انتظار ترین ساخته های خود در اختیار بینندگان قرار داده یا از بازی بزرگ جدیدی رونمایی می کنند. چیزی تا برگزاری رویداد E3 2018 نمانده و به همین مناسبت در ادامه به هر آن چه که در E3 امسال انتظارمان را می کشد، خواهیم پرداخت.

زمان برگزاری

رویداد E3 2018 از 22 الی 24 خردادماه در شهر لس آنجلس برگزار خواهد شد. طی این مدت کمپانی های بزرگ بازی سازی کنفرانس های اختصاصی خود را برگزار خواهند کرد.

چندی پیش فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس، قول کنفرانسی متفاوت و جذاب تر از جانب مایکروسافت نسبت به سال های اخیر را داد. در چند سال گذشته، این کمپانی به دلیل عدم انتشار بازی های انحصاری با کیفیت برای کنسول ایکس باکس وان مورد انتقاد قرار گرفته است. تا کنون معرفی یک بازی نقش آفرینی ژاپنی و نمایشی از Crackdown 3 در کنفرانس مایکروسافت تایید شده است.

رویداد E3 2018
نمایش Crackdown 3 در E3 پارسال بسیاری از هواداران ایکس باکس وان را ناامید کرد.

در کنفرانس الکترونیک آرتز هم می توان انتظار نمایشی از بتلفیلد 5 و فیفا  19را داشت. پیش از این احتمال وقوع بخش داستانی بتلفیلد بعدی در جنگ جهانی دوم و وجود حالت بتل رویال در این بازی مطرح شده بود که اولی درست از آب درآمد. نینتندو نیز وعده رونمایی از Super Smash Bros را برای نینتندو سوییچ داده که روزهای خوبی را از لحاظ فروش تجربه می کند.

احتمال معرفی IP جدید بتسدا با نام Starfield طی کنفرانس این کمپانی وجود دارد. چندی پیش شایعه معرفی نسخه جدید یکی از بزرگترین IP های بتسدا یعنی سری DOOM هم در فضای مجازی پخش شده بود.

نمایش Last Of Us Part II هم می تواند برگ برنده سونی در رویداد E3 2018 باشد. یکی از جدیدترین انحصاری های پلی استیشن 4 یعنی Ghost of Tsushima نیز به احتمال زیاد نمایشی در کنفرانس این کمپانی ژاپنی خواهد داشت.

باید منتظر ماند و دید که آیا ناتی داگ و سونی با تریلر جدیدی از The Last of Us: Part II هوادارانشان را غافلگیر می کنند یا خیر.

این بازی توسط استودیو ساکرپانج که پیش از این سابقه ساخت فرنچایز Infamous را در کارنامه خود دارد، توسعه داده خواهد شد. انتشار تریلری از بازی Spider - Man و در نهایت Days Gone که در ماه های اخیر به سکوت خبری فرو رفته، چندان بعید به نظر نمی رسد. با توجه به نمایش های اخیر، آخرین نسخه از اسپایدرمن می تواند به جدیدترین انحصاری موفق سونی در نسل هشتم تبدیل شود.

رونمایی از قسمت جدید مجموعه پر طرفدار Splinter Cell می تواند بزرگ ترین سوپرایز یوبی سافت در رویداد E3 امسال لقب بگیرد.در ضمن، مدتی پیش یوبی سافت بازی The Division 2 را برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی معرفی کرد و انتظار می رود در کنفرانس E3 امسال جزییات بیشتری از این بازی منتشر شود. در ادامه نگاهی به لیست کنفرانس های E3 که زمان برگزاری آن ها مشخص شده، خواهیم داشت:

در صورت انتشار تاریخ برگزاری دیگر کنفرانس ها این پست به روز خواهد شد.

دیگر بزرگان

جدا از کمپانی هایی که کنفرانس اختصاصی خود را در رویداد E3 2018 دارند، ناشرین و استودیوهای بازی سازی بزرگ دیگری طی این رویداد از بازی های جدیدی رونمایی خواهند کرد.

کمپانی سی دی پراجکت رد تایید کرده است که پس از سال ها انتتظار، سرانجام شاهد نمایشی از بازی Cyberpunk 2077 در E3 2018 خواهیم بود. شایعات حاکی از حضور زوایه دید اول شخص در این بازی هستند. استودیو «رمدی» خالق عناوینی همچون Max Payne و Alan Wake نیز حضور بازی جدید خود در این رویداد را تایید کرده است. این بازی در حال حاضر با نام «پروژه 7» شناخته می شود و به احتمال زیاد در سال 2019 برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی منتشر خواهد شد.

ظاهراً بخش داستانی به دلیل کمبود وقت تیم سازنده از Call of Duty: Black Ops 4 حذف شده است.

حضور Call of Duty: Black Ops 4 در رویداد E3 امسال قطعی بوده و باید منتظر ماند و دید که طبق شایعات اخیر، آیا بخش داستانی از جدید ترین نسخه از سری کال او دیوتی حذف شده است یا خیر.

مطابق اعلام استودیو Croteam، قسمت چهارم از سری Serious Sam در رویداد امسال رونمایی خواهد شد. چندی پیش تیزری کوتاه از این بازی در فضای مجازی منتشر شد.

سگا حضور Shenmue 3 در E3 امسال را تایید کرده است. در روزهای گذشته، از نسخه اول و دوم این فرنچایز خاطره انگیز برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی رونمایی شد.

حضور 2K Games با Borderlands 3 یا قسمت جدید از سری بایوشاک هم می تواند بسیاری از طرفداران این مجموعه بازی های موفق را خوشحال کند. ماه گذشته منابع موثقی ساخت قسمت بعدی از سری بایوشاک را تایید کردند. البته هنوز حضور هیچ کدام از این عناوین در رویداد E3 امسال تایید نشده است.

کنسول های نسل بعدی

مدتی پیش، سایت SemiAccurate ادعا کرد که سونی پلی استیشن 5 را در اواخر سال 2018 عرضه خواهد کرد و با توجه به این شایعه، احتمال معرفی از این کنسول در رویداد E3 2018 وجود داشت. البته این ادعا از سوی منابع معتبرتری همچون مایکل پکتر و سایت دیجیتال فاندری رد شد.

با توجه به فناوری های فراگیر فعلی، ساخت کنسول های نسل بعد با سخت افزاری مطلوب، گران تر از مبلغی خواهد شد که خریداران حاضر هستند برای تهیه کنسول جدید صرف کنند. طبق گفته های مایکل پکتر احتمال عرضه پلی استیشن 5 در سال 2019 چیزی نزدیک به 25 درصد بوده و این کنسول به احتمال زیاد در سال 2020 عرضه خواهد شد.

ایکس باکس وان ایکس را می توان قوی ترین کنسول موجود در بازار دانست.

مایکروسافت هم به تازگی کنسول میان نسلی ایکس باکس وان ایکس را وارد بازار کرده که پر قدرت ترین کنسول خانگی زمان فعلی به شمار می رود و بعید است ردموندی ها به این زودی ها به پشتیبانی از این کنسول پایان دهد. باید گفت برای اطلاعات بیشتر در رابطه با کنسول های نسل بعدی سونی و مایکروسافت حداقل باید یک E3 دیگر منتظر بمانیم.

شما بیش از همه، منتظر رونمایی از چه عنوانی در رویداد E3 امسال هستید؟ نام بازی را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • clubrenter
    clubrenter | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    منتظر اخبار بروز و خوب شما مثل همیشه هستیم

  • Reza Goodarzi
    Reza Goodarzi | ۶ خرداد ۱۳۹۷

    من خعلی منتظر بازی Dark Siders III هستم.
    وای خدا.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی