ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تماشا کنید؛ درگ ریس بی ام و M5 در برابر مرسدس بنز AMG E63 S

روز دیگر و درگ ریس دیگری از M5 و AMG E63 S. تاکنون دو درگ از خودروهای مذکور منتشر شده است که نتیجه آن ها تا بدین جای کار یک بر یک مساوی می باشد. ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

روز دیگر و درگ ریس دیگری از M5 و AMG E63 S. تاکنون دو درگ از خودروهای مذکور منتشر شده است که نتیجه آن ها تا بدین جای کار یک بر یک مساوی می باشد.

حال درگ ریس سومی منتشر شده و باید ببینیم در این درگ کدام یکی از این دو خودرو عملکرد بهتری را از خود نشان می دهد.

درگ ریس

قبل از آنکه شما را به دیدن این ویدئو دعوت کنیم اجازه دهید نیم نگاهی به مشخصات و ویژگی های  بی ام و M5 و مرسدس بنز  AMG E63 S داشته باشیم. سدان خانوادگی بی ام و M5 با قدرتی بیش از 600 اسب بخار  به سیستم xDrive و دو دیفرانسیل مجهز می باشد. قوای محرکه این خودرو هشت سیلندر V شکل 4.4 لیتری علاوه بر قدرت 600 اسب بخاری، گشتاور 750 نیوتن متری را نیز تولید می کند. M5 حاضر در این رقابت از نوع معمولی بوده و مدل Competition Package آن در این درگ ریس حضور ندارد.

BMW-M5-8

این درگ ریس توسط وبسایت Cars.co.za برگزار شده است و طبق اعلام برگزار کننده آن، یکی از نزدیک ترین درگ ریس هایی است که تا به حال توسط این وبسایت برگزار شده است.

ذکر این نکته اساسی است که مرسدس E63 حاضر در این رقابت از نوع S است که قدرت بیشتری به نسبت مدل استاندارد دارد. قدرت موتور 4000 سی سی هشت سیلندر این خودرو، 603 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه بوده و گشتاور آن نیز چیزی در حدود 850 نیوتن متر است.

شاید بزرگترین برتری مرسدس بنز نسبت به بی ام و در طول تاریخ رقابت این دو مدل گشتاور بیشتر آن باشد. E63 S در حدود 100 نیوتن متر گشتاور بیشتری به نسبت رقیب قدیمی خود دارد.

گرچه به نظر می رسد که بی ام و چندان با این مسئله مشکلی نداشته و در این رقابت نیز دو استارت اول را به راحتی از آن خود می کند. در ابتدا مرسدس با استارت بسیار بدی شروع می کند اما در استارت دوم که رقابت بسیار نزدیک بوده در انتهای مسیر درگ، رقابت به صورت میکروسکوپی به پایان رسیده و اختلاف بین این دو سدان تنها به 400 صدم ثانیه می رسد.

البته لازم به ذکر است که راننده، شرایط و جو مسابقه تاثیر بسیار زیادی در نتیجه نهایی به جای می گذارد. بنابراین این احتمال نیز وجود دارد که شاهد درگ ریسی دیگر در شرایط متفاوتی بین این دو خودرو باشیم.

در ادامه از شما دعوت می کنیم که ضمن مشاهده ویدئو دیگری از درگ ریس این دو خودرو مطلب مقایسه ای را که پیش از این در خصوص این دو ابر سدان منتشر کرده ایم مطالعه نمائید.
ضمنا درگ ریس دیگری بر روی یک مسیر کاملا برفی برای مقایسه عملکرد سیستم چهارچرخ متحرک این دو سدان را نیز پیش از این منتشر کرده ایم که شما را به مشاهده این ویدئو نیز دعوت می کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • noki a
    noki a | ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

    400 صدم ثانیه میشه 4 ثانیه.
    400 هزارم هم میشه 4 دهم که خیلی کم نیست.

    • opda511
      opda511 | ۲۴ آبان ۱۳۹۷

      اشتباه ترجمه کرده میخواسته بگه ۴صدم ثانیه که واقعا میکروسکپیه ۰/۰۴ ثانیه

مطالب پیشنهادی