ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رزولوشن بینهایت انویدیا بازی‌های کامپیوتری را متحول خواهد کرد

به تازگی شرکت انویدیا پتنت جدیدی ثبت کرده و در آن به تبیین تکنولوژی جدیدی پرداخته که می‌تواند شکل، کیفیت و نحوه‌ی عملکرد بازی‌های رایانه‌ای را متحول کند. این تکنولوژی که «رزولوشن بینهایت» انویدیا نام ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

به تازگی شرکت انویدیا پتنت جدیدی ثبت کرده و در آن به تبیین تکنولوژی جدیدی پرداخته که می‌تواند شکل، کیفیت و نحوه‌ی عملکرد بازی‌های رایانه‌ای را متحول کند. این تکنولوژی که «رزولوشن بینهایت» انویدیا نام دارد، راهی هوشمندانه است برای جایگزین کردن بافت های ثابت در بازی های ویدیویی با گرافیک برداری.

برای بررسی این فناوری باید از ابتدا شروع کنیم. همانطور که می دانید بیشتر بازی‌های رایانه‌ای از بافت یا تکسچرهایی استفاده می‌کنند که برای ایجاد رزلوشن های رزولوشن‌های 1440p، 1080p، 720p و 4K (و گاهی اوقات رقم هایی بین این موارد) طراحی شده اند.

این بافت ها تقریباً تمامی سطوح موجود در بازی‌های کامپیوتری مدرن نظیر کاراکتر‌ها، سلاح‌ها و محیط کلی را پوشاند‌ه‌اند و هر مدل سه بعدی در اصل از بافت های دو بعدی تشکیل شده است. حال انویدیا قصد دارد نحوه رندر شدن این بافت ها را تغییر دهد.

در حال حاضر توسعه دهندگان بازی‌های کامپیوتری برای هر رزولوشن مشخص، مجموعه ای از بافت ها را در نظر می گیرند و جالب آنکه برای تنظیمات مختلفی که هر رزلوشن می تواند داشته باشد نیز بافت یا تکسچر دیگری در نظر گرفته می شود. این بافت ها برای ذخیره شدن به فضای زیادی احتیاج دارند و این یعنی رزلوشن بازی های امروزی سقف معینی دارد.

به همین دلیل اگر بخواهید بازی‌های قدیمی را روی کامپیوتر‌های مدرن بازی کنید، می‌بینید که بافت های کوچک این بازی‌ها نمی توانند کیفیت تصویر و گرافیک فوق العاده‌ای فراهم کنند. راه حل انویدیا قادر است که این مشکل را حل کند. با استفاده از این روش دیگر نیازی به ذخیره سازی تعداد زیادی تکسچر برای رزولوشن‌های مختلف نیست.

بازی هایی که براساس تکنولوژی رزلوشن بی نهایت انویدیا توسعه می یابند صرفا باید یک مجموعه از اطلاعات بافت ها را در بر داشته باشند نه خود بافت ها را. در این صورت بازی در حین اجرا با کمک دستورالعمل هایی که توسعه دهنده برایش در نظر گرفته بافت مناسب رزلوشن را در همان زمان طراحی می کند و کامپیوتر شما از توان پردازشی اش بیشترین بهره را خواهد برد.

و از آنجایی که کامپیوتر شما به صورت آنی هر بافت را طراحی خواهد کرد بازی ها تا حدود زیادی در برابر پیشرفت های آتی مصون خواهند بود.

تماشا کنید: فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی انویدیا بخش های حذف شده تصاویر را اصلاح می کند

تماشا کنید: انویدیا قدرت هوش مصنوعی را با تولید تصاویر ساختگی نشان می دهد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

    عجب اتفاقی
    اینطوری بازی از سقف توان پردازشی دستگاه استفاده می‌کنه

    تو کامپیوتر های آینده هم بازی های امروز با کیفیت تر دیده میشن

مطالب پیشنهادی