ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمازون
تکنولوژی

زوجی به خاطر کلاهبرداری ۱.۲ میلیون دلاری از آمازون راهی زندان شدند

زوجی به خاطر کلاهبرداری ۱.۲ میلیون دلاری از آمازون به حدود شش سال زندان محکوم شدند. اری فینان و لیا فینان بعد از سرقت و فروش بالغ بر ۲۷۰۰ گجت آمازون از سوی دادگاه فدرال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

زوجی به خاطر کلاهبرداری ۱.۲ میلیون دلاری از آمازون به حدود شش سال زندان محکوم شدند. اری فینان و لیا فینان بعد از سرقت و فروش بالغ بر ۲۷۰۰ گجت آمازون از سوی دادگاه فدرال آمریکا به ارسال ایمیل های جعلی و پولشویی متهم شدند و به دنبال آن ارین به ۷۱ ماه و لیا به ۶۸ ماه زندان محکوم شد.

در بیانیه ای که همین هفته وزارت دادگستری آمریکا منتشر کرد آمده است که این زوج  «در زمان خرید اکس باکس مایکروسافت، اسمارت واچ سامسونگ، مک بوک اپل، دوربین های گوپرو و بسیاری گجت های دیگر از سیاست خدمات مشتریان آمازون سوء استفاده کرده اند». لازم است اشاره کنیم که آمازون در زمان مرجوع کردن کالاها از سوی مشتریان بسیار گشاده دست عمل می کند و در برخی مواقع پیش از دریافت کالای مرجوعی خریداران کالای جدید را برایشان ارسال می کند.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده که این دو نفر با ایجاد هویت های ساختگی محصولاتی را در آمازون سفارش گذاری می کردند و بعد به این شرکت خبر می دادند که کالاهای دریافتی شان معیوب هستند یا کار نمی کنند. آمازون نیز به همین خاطر کالای دیگری را بدون هیچ هزینه ای برایشان ارسال می کرده. در ادامه این زوج کالاهای جدید را پیش از رسیدن به آدرس های ساختگی از شرکت های حمل و نقل فعال در ایندیانا دریافت می کردند و به شخص ثالثی به نام Danijel Glumac می فروختند.

این زوج آمریکایی تاکنون ۷۵۰ هزار دلار از این راه درآمد داشته اند

طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا این کار از سال ۲۰۱۴ آغاز و تا سال ۲۰۱۶ ادامه داشته است و به شغل این دو نفر بدل شده. در برهه ای آنها این اقلام را با تحویل «یک روزه» به Glumac می فروختند.

در هر صورت این زوج اجناسی به ارزش مجموعا ۱.۲ میلیون دلار را از آمازون سرقت کرده و ۷۵۰ هزار دلار از این کار خود درآمد داشتند. دایره ملی درآمدهای آمریکا، اداره پست و همچنین پلیس ایندیانا از جمله نهادهایی هستند که از آنها به خاطر این کار بازجویی کردند.

Glumac هم که به خاطر پولشویی و نگهداری اموال سرقتی گناهکار شناخته شد به ۲۴ ماه زندان از سوی قاضی این پرونده متهم گردید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حجازی
    حجازی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

    750دلار تصحیح بشود. ممنون

مطالب پیشنهادی