ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عینک های واقعیت افزوده
خودرو

کاهش زمان تعمیر خودروها با عینک های واقعیت افزوده پورشه

پورشه به تازگی اعلام کرده است که عینک هایی واقعیت افزوده ای را به 189 نمایندگی  رسمی خود در امریکا تحویل خواهد داد که به کمک آن ها زمان تعمیر خودروها به میزان قابل توجهی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

پورشه به تازگی اعلام کرده است که عینک هایی واقعیت افزوده ای را به 189 نمایندگی  رسمی خود در امریکا تحویل خواهد داد که به کمک آن ها زمان تعمیر خودروها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

این عینک ها که پورشه آن ها را با کمک فناوری نگاه زنده به مرحله پیاده سازی رسانده دارای یک دوربین با قدرت فوکوس خودکار و رزولوشن بالا می باشند. سال گذشته تکنولوژی نگاه زنده به عنوان یک سیستم کمک کننده توسط پورشه معرفی شد ولی در زمان معرفی به اندازه کافی رشد پیدا نکرده و به مرحله ای نرسیده بود که به صورت عملی قابل استفاده باشد. حالا با گذشت یک سال به نظر می رسد که این فناوری به بلوغ کافی رسیده و می تواند به صورت چشم گیری در بهبود ارائه خدمات نقش داشته باشد. عینک های واقعیت افزوده با کمک تکنولوژی مذکور به کارشناسان و تیم پشتیبان پورشه کمک می کنند که از راه دور  بر فرآیند تعمیر خودروها نظارت کنند.

عینک های واقعیت افزوده

یکی از مدیران پورشه در رابطه با فناوری نگاه زنده عنوان کرده است که این فناوری نوعی نوآوری دیجیتالی بوده و قطعا توسعه آن افزایش کیفیت خدمات پس از فروش و بالا رفتن رضایت مشتریان پورشه را با خود به همراه دارد.

نمایندگی های پورشه به صورت روزانه و نرمال با مسائلی از قبیل تعمیر خودروهایی مثل 911، ماکان و کاین سروکار داشته و با مشکلات این خودروها از نزدیک آشنا اند. اما گاهی مشکلات خودروهای این کمپانی از آنچه که به نظر می رسد پیچیده تر و غیرعادی تر بوده و نیاز است که تعمیرکاران این نمایندگی ها با مهندسین و تکنسین های دفاتر اصلی پورشه تماس گرفته و راهنمایی بگیرند. درست در همین مواقع است که عینک های واقعیت افزوده مذکور می توانند نقش قابل توجهی در حل مشکلات به وجود آمده داشته باشند.
این عینک ها می توانند به صورت قابل توجهی زمان لازم برای حل مشکلات خودرو ها را کاهش داده و در واقع فرآیند تعمیر آن ها را بهبود بخشند.

عینک های واقعیت افزوده

در حال حاضر در صورت وجود مشکلاتی که حل آن ها خارج از توان تکنسین های محلی نمایندگی های پورشه باشد این افراد از طریق تماس تلفنی، ایمیل و یا حتی درخواست مراجعه مهندسین پورشه مشکل خودروها را حل می کنند. روال عمومی کار به صورت است که ابتدا از طریق تماس تصویری و یا رد و بدل تصاویر با تیم پشتیبان پورشه، مشکل خودرو تحلیل و آنالیز شده و سپس راه حل متناسب با آن مطرح می شود.

استفاده از تکنولوژی نگاه زنده یا "Tech Live Look" در عینک های واقعیت افزوده این امکان را در اختیار تعمیرکاران پورشه قرار می دهد تا همان تصویر و اطلاعاتی را از نزدیک ببینند که تکنسین های خدمات و مهندسین این کمپانی مشاهده می کنند و به این ترتیب ایجاد ارتباط و ارائه راه حل برای مشکلات به وجود آمده در راستای تعمیر خودروها بسیار راحت تر می شود.به کمک این عینک مهندسین پورشه و تیم های پشتیبانی این کمپانی می توانند اطلاعات مورد نیاز را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و روی صفحه نمایش عینک واقعیت افزوده ارسال کنند. این اطلاعات می‌تواند شامل بولتن‌ ها، نقشه‌ های فنی شماتیک و سایر مستندات باشد. همه این اقدامات می تواند به صورت گام به گام در حین تحلیل و آنالیز مشکل به وجود آمده، تعمیر خودرو و یا حتی جایگزینی اجزای مشکل دار صورت بگیرد. در واقع به کمک این عینک ها تکنسین های پورشه می توانند علاوه بر در اختیار داشتن صدای پشتیبان، بدون دخالت دست تمامی اطلاعات لازم را مشاهده کرده و سپس اقدامات لازم را انجام دهند.

عینک های واقعیت افزوده

این اولین باری نیست که پورشه تلاش کرده در زمینه تعمیر خودروهای خود از تکنولوژی ها و فناوری های جدید بهره ببرد. حدودا سال 2014 این کمپانی برای اولین بار از یک عینک هوشمند به نام R-7 از کمپانی ODG استفاده کرد. این عینک هوشمند که به کمک یک پردازنده اسنپدراگون 805 بر روی سیستم عامل اندروید پیاده سازی شده بود به یک صفحه نمایشگر دوبل و شفاف با وضوح تصویر 720 پیکسل و یک دوربین جلوی 720 پیکسل مجهز بود.

این احتمال وجود دارد که عینک های هوشمند جدید پورشه از دسته همان عینک های واقعیت افزوده ای باشند که خبر توسعه آن ها توسط کمپانی هایی مثل گوگل و اپل بسیار شنیده می شود. در واقع خیلی دور از انتظار نیست که پورشه یکی از همان عینک ها را به فناوری های مضاعف و مورد نیاز خود مجهز کرده و در راستای تعمیرات خودروها بکار برده باشد.

عینک های واقعیت افزوده

کمپانی ODG  که در زمینه ساخت عینک های هوشمند بسیار فعال است پیش از این اعلام کرده بود که باتری عینک های واقعیت افزوده می توانند در حدود 5 تا 6 ساعت انرژی لازم برای استفاده از آن ها را فراهم کند. این مدت زمان برای تعمیر یک خودرو و گرفتن مشاوره از گروه پشتیبان کاملا کافی به نظر می رسد. از طرف دیگر نباید فراموش کرد که در دسترس بودن اطلاعات مورد نیاز بر روی صفحه نمایش عینک، که عدم نیاز به دخالت دست برای بدست آوردن اطلاعات را تضمین می کند قطعا کاهش زمان تعمیر خودرو را با خود به همراه دارد.
پورشه مدعی است که استفاده از این عینک های واقعیت افزوده و نرم افزارهای وابسته آن ها زمان تعمیر خودروها را تا حدود 40 درصد کاهش خواهد داد. این عدد به قدری بزرگ است که پورشه متقاعد شود این عینک را در اختیار تمام نمایندگی های خود در امریکا قرار دهد. گفته می شود در هفته گذشته سه نمایندگی به این عینک ها دسترسی داشته و تا پایان سال میلادی جاری 75 نمایندگی دیگر نیز به این تکنولوژی مجهز خواهند شد. تا پایان سال میلادی 2019 دیگر نمایندگی های این کمپانی نیز از این عینک ها بهره می برند.

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • کیوان صمدی
    کیوان صمدی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

    این محصولات بی کیفیت چیه که در موردش مینویسید وقتی خودمون محصولی به نام پراید داریم که انقد پیشرفته است که زه گلگیر هاش آپشن محسوب میشه. سر هم کردن قطعات به حدی پیچیده است که همشون با نقص فنی تحویل مشتری داده میشه و خودشون باید برن حلش کنند. تازه یه آپشن داره که اگه بارون بباره قطرات بارون وارد کابین میشن تا حس زیر بارون بودن بهت دست بده. تازه بوق هم داره.

مطالب پیشنهادی