ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

لامبورگینی: تکنولوژی فعلی برای ساخت سوپر اتومبیل برقی کارآمد نیست

وقتی صحبت از خودروهای اسپرت و هیجان انگیز باشد، بی تردید محصولات لامبورگینی جزو گزینه های اصلی مورد بحث خواهند بود. ساخته های این شرکت ایتالیایی همواره از موتورهای قدرتمند و طراحی جذابی برخوردار بوده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۵

وقتی صحبت از خودروهای اسپرت و هیجان انگیز باشد، بی تردید محصولات لامبورگینی جزو گزینه های اصلی مورد بحث خواهند بود. ساخته های این شرکت ایتالیایی همواره از موتورهای قدرتمند و طراحی جذابی برخوردار بوده و در هر عصر طرفداران خاص خود را داشته اند.

lamborghini v12 cars

در زمان کنونی که حرکت به سمت پیشرانه های الکتریکی به یک اتفاق معمول بدل شده، لامبورگینی نظر دیگری دارد. برخلاف پورشه و آئودی که به نوعی برادر لامبورگینی در خانواده فولکس واگن محسوب می شوند، این خودروساز ایتالیایی معتقد است ارایه یک ابر خودروی برقی نیازمند دستاوردهای تکنولوژیک بیشتری بوده و باید کماکان منتظر ماند.

lamborghini-terzo-millennio (4)

آقای مائوریزیو رجیانی (Maurizio Reggiani) مدیر ارشد بخش فنی لامبورگینی در مصاحبه ای که با یکی از نشریات داشته در این باره گفته:

هدف ما تولید یک اتومبیل سوپر اسپرت است، با توجه به انرژی و قدرت پک باتری های کنونی دستیابی به این هدف ممکن نیست.

آقای رجیانی افزوده یک لامبورگینی برقی باید بتواند از مرز سرعت 300 کیلومتر در ساعت عبور کند؛ همچنین باتری ها باید توانایی تامین انرژی لازم برای طی سه دور پیست معروف نوربرگ رینگ را داشته باشند.

lamborghini nurburgring

صحبت های آقای رجیانی کمی عجیب به نظر می رسد، زیرا در حال حاضر کروات ها با سوپر اتومبیل ریماک کانسپت وان این انتظارات را کاملا برآورده کرده اند.

مدل مذکور با تکیه بر پیشرانه الکتریکی 1224 اسب بخاری خود قادر است به حداکثر سرعت 355 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. باتری 90 کیلووات ساعت نیز انرژی لازم برای پیمایش 350 کیلومتر مسافت با یک بار شارژ را در خود ذخیره می کند. البته مشخص نیست که در صورت حرکت با حداکثر سرعت، آیا مسافت قابل پیمایش به طور چشمگیری افت خواهد کرد یا خیر.

rimac-concept_one

علاوه بر ریماک کانست وان، چینی ها نیز با ابر خودروی برقی Nio EP9 نام خود را بر سر زبان ها انداخته اند. این اتومبیل فوق سریع سال گذشته توانست رکورد 6:45.90 را در نوربرگ رینگ از خود بر جای بگذارد.

Nextev Nio EP9

در حال حاضر لامبورگینی مشغول توسعه نسخه هیبریدی شارژی (plug-in) اوروس است. گفته می شود این نسخه از اوروس پیشرانه خود را از پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid به امانت گرفته و سال آینده راهی خیابان ها خواهد شد. طبق گفته های پیشین آقای رجیانی، جانشینان اونتادور و هوراکان نیز از پیشرانه های هیبریدی بهره خواهند برد.

گفتنی است سال آینده همکاری سه ساله لامبورگینی و MIT پایان می یابد. آنطور که آقای رجیانی اعلام کرده، بعد از تجاربی که ایتالیایی ها از این همکاری به دست می آورند، آنها درباره ارایه مدل های برقی تصمیم خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی