ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2018-porsche-cayenne-turbo-mk3-1
خودرو

پورشه کاین کوپه در راه است؛ تنور رقابت در کلاس شاسی بلندهای کوپه داغ تر می شود

ده سال پیش بود که کمپانی ب ام و با رونمایی از X6 پایه گذار کلاسی جدید در صنعت خودرو شد. این خودرو در واقع جذابیت ظاهری یک اتومبیل کوپه را با کاربردهای بالای یک ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

ده سال پیش بود که کمپانی ب ام و با رونمایی از X6 پایه گذار کلاسی جدید در صنعت خودرو شد. این خودرو در واقع جذابیت ظاهری یک اتومبیل کوپه را با کاربردهای بالای یک شاسی بلند در هم آمیخته و کلاس "شاسی بلند کوپه" را بوجود آورد.

BMWX6-E71

با استقبال بسیار خوبی که از X6 به عمل آمد، رقیب دیرینه ب ام و یعنی مرسدس بنز نیز بیکار ننشسته و GLE کوپه را برای رویارویی با این باواریایی پرطرفدار تدارک دید. البته این اتفاق کمی زمان برد، چرا که GLE کوپه درست 7 سال پس از X6 و در سال 2015 به جهانیان معرفی شد.

MERCEDES-BENZ-GLE-Coupe-AMG-5418_17

طبق یک قانون نانوشته، هر جایی که مرسدس بنز و ب ام و با هم رقابت می کنند، سر و کله آئودی نیز پیدا می شود. این شرکت لوکس ساز نیر اخیرا با رونمایی از Q8 وارد کلاس شاسی بلندهای کوپه شده و قصد دارد X6 و GLE کوپه را به چالش بکشد.

حال خبر می رسد پورشه نیز به این کلاس چشم دوخته و می خواهد با ارایه نسخه کوپه کاین رقبای هموطن خود را به دردسر بیندازد. البته این موضوع مدت ها به عنوان شایعه مطرح بود، اما اینک رنگ واقعیت به خود گرفته است.

آقای الیور بلوم مدیر عامل کمپانی پورشه اخیرا در مصاحبه ای که با نشریه انگلیسی Autocar داشته با تایید عرضه نسخه کوپه از کاین افزوده، این مدل سال آینده معرفی خواهد شد.

cayenne-coupe
رندرینگی (طرح کامپیوتری) از نسخه کوپه پورشه کاین

کاین کوپه به طور کلی از طراحی مشابهی با نسخه استاندارد برخوردار خواهد بود، اما برای ایجاد تمایز بیشتر سپری متفاوت در قسمت جلوی آن نصب می شود. طبق انتظار تغییرات گسترده ای از ستون B به بعد رخ خواهد داد، جایی که سقف شیب بیشتری به سمت عقب پیدا کرده و شاهد پنجره ها و چراغ های اصلی متفاوتی خواهیم بود.

porsche-cayenne-coupe-rendering

به لحاظ فنی، کاین کوپه از نسل جدید موتورهای بنزینی V6 و V8 بهره خواهد برد؛ ضمن اینکه استفاده از پیشرانه هیبریدی نیز در آن بسیار محتمل است. شنیده ها حکایت از آن دارند که موتور دیزلی گویا جزو گزینه ای پورشه برای این نسخه از کاین نخواهد بود.

از آنجایی که Q8 و کاین کوپه هر دو جزو خانواده بزرگ فولکس واگن هستند، بعید نیست که رگه هایی از مشخصات ظاهری فرزند ارباب حلقه ها را در محصول جدید پورشه ببینیم. بد نیست اشاره کنیم که Q8 اساسا بر پایه لامبورگینی اوروس ساخته شده و اشتراکاتی ظاهری و فنی با آن دارد.

نکته جالب توجه و شاید طعنه آمیز اینکه پورشه در قرن بیستم به خاطر ارایه اتومبیل های اسپرت دو نفره معروف بود؛ اما اکنون شرایط طوری رقم خورده که تعداد مدل های سدان و شاسی بلند آن از مدل های دو نفره اسپرت پیشی گرفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی