ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ابر جنگ
تکنولوژی

ابر جنگی ارتش از قطع اینترنت روسیه در شرایط بحرانی جلوگیری می کند

ارتش روسیه در حال توسعه شبکه اینترانت داخلی است که با استفاده از سخت افزار و نرم افزار بومی و هزینه ای بالغ بر ۶ میلیون دلار پیاده سازی خواهد شد. طرح اصلی این شبکه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

ارتش روسیه در حال توسعه شبکه اینترانت داخلی است که با استفاده از سخت افزار و نرم افزار بومی و هزینه ای بالغ بر ۶ میلیون دلار پیاده سازی خواهد شد.

طرح اصلی این شبکه که ابر جنگی نام دارد بر دیتاسنترهای متعدد استوار است و نخستین مرکز آن نیز در کریمه تاسیس شده است. شایعات بسیاری مبنی بر تقابل های سایبری بین روسیه و اوکراین در این ناحیه به گوش می رسد و تاسیس چنین مراکزی می تواند تا حد زیادی روس ها را از حملات سایبری طرف مقابل مصون کند.

به گفته «هرمان کلیمنکو» مشاور فناوری اطلاعات پوتین، ابر جنگی به شبکه داخلی عظیم نظامی روسیه موسوم به CTS متصل شده و در خلال هرگونه منازعه ای به صورت کلی از اینترنت جدا شده و بدون مشکل به سرویس دهی ادامه خواهد داد. وی پیاده سازی این طرح طی دو سال آتی را نخستین قدم در مسیر نوسازی فناوری کشورش می داند.ابر جنگیتا کنون بسیاری از ابزارهای مورد استفاده روسیه در صنایع نظامی خارجی بوده اند و حالا به نظر می رسد که این روند در حال تغییر است. «سم بندت»، از محققان CNA و تحلیلگر مسائل روسیه در انجمن سیاست خارجی آمریکا در این باره می گوید:

روسیه در حال سرمایه گذاری سنگین برای توسعه فناوری های نظامی پیشرفته به ویژه در بخش سخت افزار و نرم افزار است. استفاده از ابزارهای داخلی از احتمال نفوذ و اختلال کشورهای دیگر در این دیتاسنترها تا حد زیادی می کاهد.

با این حال برخی توسعه ابر جنگی را پوششی برای نظارت بر جریان داده، کنترل اطلاعات در حوزه داخل و راه اندازی عملیات سایبری ناشناس مخرب علیه کشورهای دیگر دانسته و تاکید می کنند در صورتی که یک کشور از بک آپ مطمئن برای اتصال با ارگان های حیاتی کشور برخوردار باشد، با اطمینان خاطر بیشتری می تواند اهداف مورد نظر را در اینترنت مورد حمله قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • enrix
    enrix | ۸ شهریور ۱۳۹۷

    این کار روسیه عجیبه نشون داد بدون نیاز به قطع و وصل و وابستگی به اونا هر زمان که تهدیدی صورت بگیره یا بخوان قطع کنن شبکه ملی اطلاعاتشون جوابگو هست وصلم که بشه اونم کار خودشو انجام بده بین المل هم کار خودشو! این کار قشنگیه

  • amirmairi
    amirmairi | ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

    اونا بومی دارن، ماهم بومی داریم :/

مطالب پیشنهادی