ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کایرین 710
تکنولوژی

هواوی در حال کار روی رقیبی برای چیپست اسنپدراگون 710؛ کایرین 710 در راه است؟

در حالی که تنها چند هفته از معرفی چیپست اسنپدراگون 710 می گذرد، گزارش جدیدی اشاره کرده که هواوی در حال کار روی نمونه ای مشابه است که احتمالاً کایرین 710 نام خواهد داشت. اسنپدراگون ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۵

در حالی که تنها چند هفته از معرفی چیپست اسنپدراگون 710 می گذرد، گزارش جدیدی اشاره کرده که هواوی در حال کار روی نمونه ای مشابه است که احتمالاً کایرین 710 نام خواهد داشت.

اسنپدراگون 710 در رده چیپست های میان رده حرفه ای قرار می گیرد و جای خالی بین میان رده های سری 600 و پرچمدارن سری 800 اسنپدراگون را پر خواهد کرد. این چیپست بر اساس معماری 10 نانومتری ساخته می شود و نوید بهبود کارایی بدون افزایش مصرف انرژی نسبت به مدل های پایین تر را می دهد.

چیپست جدید هواوی هم قرار است چنین هدفی را دنبال کند و البته احتمالاً از فناوری قدیمی تری بهره خواهد برد. به نظر می رسد کایرین 710 به عنوان مدل به روز شده کایرین 659 معرفی شود و بر اساس معماری 12 نانومتری و توسط کمپانی تایوانی TSMC تولید شود. به این ترتیب احتمالاً شارژدهی باتری گوشی های بهره مند از آن کمتر از میزان مورد انتظار خواهد بود.

کایرین 710

با این حال شاید یک واحد پردازش عصبی ویژه به منظور بهره بردن از قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی برای آن در نظر گرفته شود. هواوی پیش از این از قابلیت مشابهی در چیپست کایرین 970 بهره برده است.

هواوی و شرکت تابعه آن «های سلیکون» هنوز موضوع تولید جیپست جدید را تأیید نکرده اند ولی گزارش اخیر اشاره به این موضوع دارد که احتمالاً در ماه آتی میلادی (تیر تا مرداد ماه) شاهد رونمایی از این چیپست باشیم، زمانی که احتمالاً با معرفی گوشی هوشمند نوا 3 مصادف خواهد شد.

در این صورت به احتمال فراوان نوا 3 به رقابت با گوشی تازه معرفی شده Mi 8 SE از شیائومی، با پردازنده اسنپدراگون 710 خواهد پرداخت. البته شاید هواوی کایرین 710 را برای گوشی میت 20 لایت خود در نظر بگیرد؛ موبایلی که انتظار می رود در ماه های پیش رو معرفی شود.

 

تماشا کنید: بررسی ویدیویی هواوی پی 20 پرو توسط دیجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sam Anderwood
    Sam Anderwood | ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

    یعنی اگه یکی از مدیران اپل گوگل یا سامسونگ تو مراسم معرفی شلوارشون رو در بیارن مال هواوی شلوارو شورت و باهم در میاره

مطالب پیشنهادی