ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

daimler-shows-off-two-new-electric-freightliner-trucks-for-the-us_2
خودرو

دایملر با رونمایی از دو خودروی تجاری برقی، برای تسلا خط و نشان کشید

قبل از معرفی کشنده تسلا، دایملر پیش دستی نموده و از FUSO eCanter رونمایی کرد. این کامیونت برقی برای جابجایی بار در مناطق کوتاه شهری توسعه یافته و قادر است با یک بار شارژ 3.5 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

قبل از معرفی کشنده تسلا، دایملر پیش دستی نموده و از FUSO eCanter رونمایی کرد. این کامیونت برقی برای جابجایی بار در مناطق کوتاه شهری توسعه یافته و قادر است با یک بار شارژ 3.5 تن محموله را تا مسافت 62 مایلی (معادل 100 کیلومتر) حمل کند.

fuso ecanter

قبل از FUSO eCanter، دایملر مفهومی eTruck را نیز توسعه داده بود. این کامیون تمام برقی که توسط طراح جوان و با استعداد ایرانی یعنی محمد حسین امینی یکتا طراحی شده، به باتری 212 کیلووات ساعتی مجهز شده و توانایی حمل 26 تن بار تا 125 مایل (حدود 200 کیلومتر) مسافت را دارد.

این دو مدل اگر چه با اهداف تعیین شده سازگار هستند، اما در کلاسی پایین تر از کشنده تسلا قرار گرفته و تهدیدی برای آن به شمار نمی روند. نکته جالب در این بین این که آقای مارتین دام (Martin Daum) مدیر بخش کشنده ها و اتوبوس های دایملر، تسلا را به ادعاهای دروغین متهم کرده و گفته که کشنده این شرکت آمریکایی با قوانین فیزیک همخوانی ندارد.

با گذشت چند ماه از زمان معرفی کشنده برقی تسلا، به نظر می رسد که دایملر در نهایت موفق به ارایه رقیب اصلی آن شده است. به عنوان بخشی از برنامه E-Mobility  این شرکت آلمانی اخیرا از دو کشنده سنگین برقی با برند فریت لاینر (Freightliner) رونمایی کرده است.

مدل اول فریت لاینر eCascadia نام داشته و همانطور که می توان حدس زد، در واقع نسخه برقی سری معروف Cascadia است. این سری در آمریکای شمالی بسیار محبوب بوده و عنوان موفق ترین کشنده سنگین برای حمل بار در مسافت های طولانی را در اختیار دارد.

electric-cascadia

فریت لاینر eCascadia به نوعی رقیب مستقیم محصول تسلا به شمار می رود. این کشنده 730 اسب بخار قدرت داشته و با تکیه بر باتری های 550 کیلووات ساعتی قادر است تا 250 مایل (حدود 400 کیلومتر) مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند.

به لطف فناوری شارژ سریع 80 درصد از ظرفیت باتری eCascadia در عرض 90 دقیقه پر شده و امکان پیمایش 200 مایل دیگر فراهم می شود. بد نیست اشاره کنیم کشنده تسلا با یک بار شارژ می تواند تا 800 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

freightliner-ecascadia

فریت لاینر eM2 دیگر مدلی است که دایملر برای توزیع محموله ها در مناطق محلی تدارک دیده است. این کامیون 480 اسب بخار قدرت دارد و باتری های 325 کیلووات ساعتی آن انرژی لازم برای طی مسافت 230 مایلی (370 کیلومتر) را تامین می کنند. این باتری ها با 60 دقیقه شارژ تا 80 درصد پر شده و امکان پیمایش 184 مایل (296 کیلومتر) دیگر میسر می شود.

Daimler's eM2 truck

دکتر فرانک راینتس (Frank Reintjes) مدیر پیشرانه ها و مهندسی تولید بخش کامیون های دایملر درباره محصولات جدید این کمپانی گفته:

ما با کامیون ها و اتوبوس های خود می خواهیم مشتریانمان را موفق تر کنیم. این مساله هم درباره مدل های مجهز به پیشرانه برقی و هم درباره مدل های عادی صادق است. به همین خاطر ما فریت لاینر eCascadia و eM2 را برای نیازهای خاص مشتریانمان در ایالات متحده طراحی کرده ایم.

daimler-shows-off-two-new-electric-freightliner-trucks-for-the-us_1

بر اساس برنامه ریزی های دایملر، تا پایان سال 30 دستگاه از هر دو مدل به مشتریان آمریکایی تحویل داده خواهد شد. ظاهرا تولید انبوه این خودروهای سنگین از سال 2021 آغاز می شود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

    تا 2021 تسلا کل جاده ها رو تسخیر کرده

  • sina.z
    sina.z | ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

    حالا اگه از حق نگذریم طراحی آقای امینی کجا و این طراحی کجا ..حیف این همه نخبه حیف...

مطالب پیشنهادی