ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2011-kia-optima-hybrid-drive-review
خودرو

فراخوان کیا برای 500 هزار سراتو، اپتیما و سدونا به خاطر نقص در ایربگ

کمپانی کره ای کیا که این روزها دوران خوشی را سپری می کند، ظاهرا قرار است درگیر یک فراخوان بزرگ شود. دلیل این امر به وجود نقص در سیستم ایمنی برخی مدل ها بر می ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

کمپانی کره ای کیا که این روزها دوران خوشی را سپری می کند، ظاهرا قرار است درگیر یک فراخوان بزرگ شود. دلیل این امر به وجود نقص در سیستم ایمنی برخی مدل ها بر می گردد؛ این نقص توسط کارشناسان سازمان امنیت ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) تایید شده است.

به گزارش رویترز فراخوان کیا شامل مدل های فورته (سراتو) تولیدی بین 2010 تا 2013، اپتیمای تولیدی بین 2011 تا 2013، اپتیما هیبریدی مدل 2011 و 2012 و همچنین مینی ون سدونای مدل 2011 و 2013 می شود.

kia forte

آنطور که NHTSA اعلام کرده، واحد کنترل کننده ایربگ ممکن است بخاطر اتصال کوتاه دچار اختلال شود. در صورت وقوع این اتفاق، عملگرهای ایربگ های جلو و کمربندها نخواهند توانست وظیفه خود را بدرستی انجام دهند.

نتیجه اینکه در تصادفات احتمالی ایربگ ها به موقع باز نشده و کمربندها نیز قدرت کافی برای حفظ سرنشینان بر روی صندلی را نخواهند داشت.

kia optima 2

تاکنون کیا راهکاری برای رفع این نقص ارایه نکرده، اما به گفته آقای جیمز بل (James Bell) یکی از سخنگویان این خودروساز کره ای، آنها در تلاش هستند تا 27 جولای بتوانند به نتیجه ای در این باره برسند.

آنگونه که آقای بل افزوده چنانچه کیا تا تاریخ مذکور نتواند راهکاری مناسب برای رفع نقص پیدا کند و یا مالک خودرو نسبت به خودروی خود اطمینان نداشته باشد، این شرکت به طور موقت یک اتومبیل کرایه ای در اختیار وی قرار خواهد داد.

kia sedona

این نخستین باری نیست که کره ای ها مجبور به صدور یک فراخوان گسترده در ایالات متحده می شوند. همین فوریه گذشته بود که هیوندای به دلیل نقصی مشابه برای 154 هزار دستگاه سوناتا فراخوان صادر کرد.

در ماه آوریل نیز 425 هزار مدل مختلف توسط هیوندای برای رفع این ایراد فراخوانده شدند. تاکنون دو نفر در تصادف شاخ به شاخ با سرعت بالا جان خود را داخل محصولی از هیوندای از دست داده اند؛ احتمال می رود نقص در سیستم ایربگ دلیل جان باختن این دو نفر باشد.

شایان ذکر است ماژول کنترل کننده ایربگ محصولات هیوندای-کیا توسط شرکت معروف ZF آلمان تولید می شود و این بار پای کمپانی ژاپنی تاکاتا در میان نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • No Name!
    No Name! | ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

    طوری نیس
    عوضش ما پراید و حمایت از تولید داخل داریم
    یارو صاف صاف روزانه کلی آدم بطور غیر مستقیم با ماشیناش میکشه بعدشم میگن حمایت کنین از تولید داخل

  • king
    king | ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

    یعنی میشه یه روز هم سایپا این کارو کنه

    • pouria zizo
      pouria zizo | ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

      اونوقت باید هر روز تمام خودرو های موجود توی کشورو فراخوان بده

    • Reza
      Reza | ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

      اگه این خاصیتو داشتن که ماشین درست حسابی بیرون میدادن نه اینکه پراید تولید کنن

مطالب پیشنهادی