ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نیسان لیف؛ پرفروش ترین خودروی برقی اروپا

نیسان لیف از سال ۲۰۱۱ در اروپا در دسترس است. در ابتدا ساکنین تعدادی محدودی از کشورهای اروپایی به این خودرو دسترسی داشتند که به مرور نیسان بازار فروش این وسیله نقلیه را به سراسر ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

نیسان لیف از سال ۲۰۱۱ در اروپا در دسترس است. در ابتدا ساکنین تعدادی محدودی از کشورهای اروپایی به این خودرو دسترسی داشتند که به مرور نیسان بازار فروش این وسیله نقلیه را به سراسر اروپا گسترش داد.
با توجه به استقبال خوبی که از این خودرو شده است آینده خوبی برای آن تصور می شود. در حال حاضر بیش از ۳۷ هزار دستگاه نیسان لیف جدید ۲۰۱۸ در اروپا سفارش داده شده است. این در حالی است در ۴ ماه اول سال میلادی جاری در حدود ۱۲ هزار دستگاه از این سفارشات به خریداران آن ها تحویل داده شده است.

نیسان لیف
با در نظر گرفتن ثبت سفارش بیش از 37 هزار دستگاه نیسان لیف در اروپا رکورد رنو ZOE  با فروش بیش از 31 هزار و 300 دستگاه شکسته شده است و حالا نیسان لیف به عنوان پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی بازار اروپا شناخته می شود.
با توجه به امار فروش فعلی اگر در نظر بگیریم که این کمپانی در مابقی ماه های سال میلادی جاری به ازای هر ماه حداقل ۵ هزار دستگاه را به فروش برساند به این ترتیب هر ده دقیقه یک دستگاه نیسان لیفان در اروپا به فروش می رسد.
به تازگی این کمپانی آمار فروش خود در ژاپن را نیز اعلام کرده که مطابق با آن تا زمان آمارگیری ۱۰۰ هزار دستگاه نیسان لیف در این کشور به فروش رسیده است. در زمان معرفی این خودرو، نیسان اعلام کرده بود که یکی از بازارهای هدفی که این کمپانی برای فروش لیف در آن سرمایه گذاری فراوانی کرده است ژاپن است.

نیسان لیف
امار کلی حکایت از فروش بیش از ۳۲۰ هزار نمونه از نسل اول و دوم این خودرو در سراسر جهان دارد.
مالک صدهزارمین دستگاه لیف در اروپا در طی جشنی که به مناسبت تحویل خودرو به او برگزار شده بود عنوان کرده که بیش از ۲ سال به دنبال یک خودروی برقی بوده است و نیسان لیف جز معدود وسایل نقلیه برقی ای بوده که توانسته از لحاظ امکانات، قابلیت ها، ظاهر و بعد اقتصادی او را راضی به خرید کند.

نیسان لیف
گارس دانسمور، مدیر فروش خودروهای الکتریکی نیسان در اروپا توضیح داد :

قرار گرفتن نیسان لیف به عنوان پرفروش ترین خودروی برقی اروپا به هیچ عنوان برای ما اتفاقی دور از انتظار نبوده و نیست. ما برای تولید این خودرو برنامه ای بلند مدت داشته و نسبت به سایر خودروسازان و برندهای دیگر تحقیقات بیشتری را در زمینه توسعه و طراحی وسایل نقلیه الکتریکی انجام دادیم. این موضوع باعث افتخار ما است که می توانیم یک خودروی ارزان قیمت و معقول را که به طیف وسیعی از امکانات و تجهیزات مجهز است در دسترس علاقه مندان و خریداران قرار دهیم. با کمتر از 10 سال سابقه ما موفق شدیم وسیله نقلیه ای را وارد بازار کنیم که توجه بسیاری از افراد به سمت خود جلب کرده است. همین موضوع اثبات کننده دیدگاه و ایدئولوژی هوشمندانه نیسان بوده و می تواند آینده ی مطمئن و روشن این کمپانی را تضمین کند.

نسل دوم نیسان لیف نسبت به نسل قبلی از طراحی بروزتر و مشخصات فنی ارتقا یافته تری برخوردار است به همین دلیل بسیاری از کارشناسان فروش در زمان معرفی خودرو معتقد بودند که نسل دوم نسبت به نسل اول از استقبال بیشتری برخوردار خواهد شد.

نیسان لیف

نسل دوم لیف به جای باتری 30 کیلووات ساعتی به یک باتری 40 کیلووات ساعتی مجهز بوده و بر اساس استاندارد EPA می تواند تا 240 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند که در مقایسه با رقم 172 کیلومتری نسل قبل، تا حد زیادی بهبود پیدا کرده است. البته نیسان اعلام کرده قصد دارد نسخه ای با برد بیشتر را نیز معرفی کند. گفته می شود نسخه‌ی بعدی که با کد e-Plus معرفی خواهد شد به یک باتری 60 کیلووات ساعتی مجهز بوده و می تواند به واسطه این باتری در هر بار شارژ مسافتی 360 کیلومتری را طی کند.
موتور برقی نیسان لیف فعلی 147 اسب بخار قدرت و حدودا 320 نیوتن متر گشتاور دارد. به علاوه حالت Eco نیز در این خودروی 5 نفره در دسترس است که شتاب و سرعت خودرو را به جهت بهبود کارایی آن مدیریت می کند.

از جمله امکانات این خودرو می توان به تکنولوژی خودران نیسان موسوم به پروپایلوت و پارک خودکار، شیشه آکوستیک جلو که به نوعی  در نقش عایق صدا عمل می کند، صندلی‌های چرم روزنه‌دار و میکروفیبر، چراغ‌ها مجهز به لامپ‌های LED، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی، سیستم قفل هوشمند اختصاصی نیسان، فناوری بدون سیم بلوتوث که امکان ارتباط با گوشی‌های تلفن همراه میسر می کند، سیستم کنترل سرعت (Cruise Control)، صندلی‌های جلویی مجهز به گرم کن، صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی رنگی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک نسل جدید و فناوری جدید e-Pedal اشاره کرد.

نیسان لیف

شاید برای شما سوال باشد که e-Pedal چیست. منظور از e-Pedal پدالی است که وظیفه شروع حرکت، شتاب گیری، کاهش سرعت و توقف کامل خودرو را بر عهده دارد. برای شتاب گیری می‌توان مانند یک پدال گاز معمولی از این پدال استفاده کرد اما با کم‌ کردن فشار روی آن فورا سرعت خودرو کاهش یافته و برداشتن کامل پا از روی پدال باعث توقف خودرو در سرعت‌های پایین می‌شود. در واقع هدف از این فناوری نوآورانه عدم استفاده از پدال ترمز نیست بلکه e-Pedal به منظور ساده شدن رانندگی در ترافیک شهری طراحی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

    این خودرو عالیه البته نه برای عشق زیبایی و عشق کلاس

مطالب پیشنهادی