ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

اپل اپلیکیشن های استخراج ارز دیجیتال را از اپ استور حذف کرد

به تازگی اپل با قاطعیت خاصی، جلوی استخراج ارز دیجیتال با گجت‌هایش را گرفت و تمامی اپلیکیشن‌های این چنینی موجود برای iOS و macOS را از اپ استور خود خارج کرد. این ممنوعیت به سرعت برای تمامی پلتفرم‌های ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

به تازگی اپل با قاطعیت خاصی، جلوی استخراج ارز دیجیتال با گجت‌هایش را گرفت و تمامی اپلیکیشن‌های این چنینی موجود برای iOS و macOS را از اپ استور خود خارج کرد. این ممنوعیت به سرعت برای تمامی پلتفرم‌های موجود کمپانی کوپرتینویی اعمال شده است.

اواخر سال گذشته، اپل برنامه‌ی Calendar 2 را از اپ استور حذف کرد چرا که این اپ قابلیت ویژه‌ای داشت که به کاربران اجازه می‌داد به استخراج ارز دیجیتال بپردازند. این مسئله اولین اقدام اپل برای جلوگیری از استخراج ارز دیجیتال در دیوایس‌هایش بود. در آن زمان توسعه دهندگان Calendar 2 اعلام کردند که از آنجایی که برنامه‌ی آنها دستورالعمل‌های اپ استور را رعایت نکرده بود، اپل مجبور شده که این برنامه را حذف کند.

به گفته‌ این مسئول در دستورالعمل‌های اپل بندی وجود دارد که بر اساس آن اپلیکشین‌ها نباید باتری را به سرعت خالی کرده و گرمایی بسیار زیادی تولید کنند. ضمن اینکه نباید فشار بیش از حدی به منابع دستگاه‌ها وارد شود. به نظر می‌رسد که Calendar 2 این بند را نقض کرده بودو به همین دلیل از اپ استور خارج شده است.

پیش از این کمپانی کوپرتینویی موضع مشخصی درباره‌ی این برنامه‌ها نگرفته بود و کاربران به راحتی می‌توانستند رمز پول مورد نظرشان را استخراج کنند اما اکنون اپل، بند‌های مشخصی برای اپلیکیشن‌های فعال در زمینه‌ی رمز پول طراحی کرده و آنها را در دستورالعمل اپ استور خود قرار داده است؛

۱. اپل به اپ‌های کیف پول ارز دیجیتال اجازه فعالیت می‌دهد به شرطی که توسعه دهندگان‌ آنها را به عنوان یک سازمان مجزا به رسمیت شناخته باشد.

۲. تنها اپلیکیشن‌ها می‌توانند به استخراج ارز دیجیتال بپردازند تنها در صورتی که فرآیند استخراج در محلی خارج از دیوایس (نظیر حافظه ابری یا کلاد) صورت پذیرد.

۳. اپلیکیشن‌هایی فعال در زمینه‌ی معامله‌ی ارز دیجیتال اجازه فعالیت در اپ استور را دارند.

۴. اپ‌هایی که در زمینه‌ی عرضه‌ی اولیه‌ی سکه یا تجارت بیت کوین فعالیت می‌کنند، باید قانونی باشند و از طرف بانک‌ها، شرکت‌ها یا موسسات بانکی معتبر تایید شوند. در این صورت فعالیت‌ آنها مشکلی نخواهد داشت.

۵. اپلیکیشن‌های مرتبط با رمز پول، اجازه‌ی ارائه ارز دیجیتال برای وظایفی همچون دانلود دیگر اپ‌ها، معرفی دیگر کاربران برای دانلود اپ یا افزایش فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را نخواهند داشت و در صورت تخطی حذف خواهند شد.

بدین ترتیب اپل تمامی راه‌ها را برای استخراج ارز دیجیتال با محصولاتش بسته است و بعید به نظر می‌آید که دیگر کاربران سیستم‌عامل‌های iOS، macOS، watchOS و tvOS بتوانند در آنها رمز پول استخراج کنند.

 

تماشا کنید:ویدیو‌های جدید اپل ، پلی استور و حالت پرتره‌ در موبایل‌های دیگر را به سخره می‌گیرند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی