ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلاش سامسونگ برای پایین آوردن جریمه‌ های پرداختی به اپل

چندی پیش اعلام شد که سامسونگ باید به خاطر نقض حقوق ۵ پتنت اپل (که به اولین آیفون مربوط بود) به این کمپانی مبلغی حدود ۵۳۹ میلیون دلار پرداخت کند. حال وکلای شرکت کره‌ای مدعی شده‌اند ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

چندی پیش اعلام شد که سامسونگ باید به خاطر نقض حقوق ۵ پتنت اپل (که به اولین آیفون مربوط بود) به این کمپانی مبلغی حدود ۵۳۹ میلیون دلار پرداخت کند. حال وکلای شرکت کره‌ای مدعی شده‌اند که پتنت‌های اپل ۵۳۸.۶ میلیون دلار نمی‌ارزند و بهتر است دادگاه دیگری برای این موضوع برگزار شده و مبلغ جدیدی برای این جریمه در نظر گرفته شود. علاوه بر این سامسونگ سعی کرده جریمه‌ی ۱۴۵ میلیون دلاری پرداختی به اپل را بازگرداند.

وکلای سامسونگ درباره این موضوع گفته‌اند:

«حکم هیئت منصفه، حکمی افراطی بوده است چرا که شواهد موجود در این زمینه نشان می‌دهد که سامسونگ فقط باید ۲۸ میلیون دلار به اپل پرداخت کند.»

فرضیه سامسونگ بدین شکل است که پتنت مربوط به نحوه‌ی قرارگیری آیکون‌ها در آیفون تنها به صفحه نمایش و رابطش مربوط می‌شود و به خود گوشی ربطی ندارد. به همین دلیل است که این شرکت نباید خسارت مربوط به کل تلفن همراه را پرداخت کند و جریمه‌‌ی آنها تنها باید به موارد جزئی‌تری محدود گردد.

روند قضایی اپل علیه سامسونگ در آپریل سال ۲۰۱۱ تشکیل شد؛ زمانی که اپل مدعی شد اسمارت فون های سامسونگ برخی پتنت های به ثبت رسیده‌ی آنها را نقض کرده‌اند. اپل در آگوست ۲۰۱۲ پیروز پرونده شد و قرار بود غرامت ۱.۰۴۹ میلیارد دلاری دریافت کند.

در جریان آخرین دادگاه تجدید نظر، اصلی ترین تفاوت نظر اپل و سامسونگ در چگونگی محاسبه غرامت نمود پیدا کرد؛ اینکه باید غرامت را صرفاً براساس ارزش هر پتنت محاسبه کرد یا براساس ارزش کلی موبایل هایی که این ابداعات را به کار گرفته اند.

هر دو طرف ماجرا سخت در تلاش بوده اند که با اعلام ارقام افراطی، هیئت منصفه را به میانه روی ترغیب کنند. سامسونگ به دنبال پرداخت ۲۸ میلیون دلار بود و اپل طلب ۱ میلیارد دلار می کرد. در نهایت همین استراتژی بود که باعث شد دادگاه تجدید نظر به رقم ۵۳۸.۶ میلیون دلار برسد.

علاوه بر این موضوع، سامسونگ از اپل درخواست کرده که ۱۴۵ میلیون دلار پرداخت شده را به آنها برگرداند. این شرکت در سال ۲۰۱۲ به علت نقض پتنت صفحه‌ی لمسی و پیاده سازی نرم افزاری آیفون‌ها محکوم شده بود اما از آنجایی که این پتنت توسط اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا به رسمیت شناخته نشده، اکنون اپل باید جریمه پرداخت شده را به سامسونگ بازگرداند.

حال سامسونگ به دنبال این است که به هر نحوی که شده حرف خود را به کرسی بنشاند و جریمه‌ های پرداختی به اپل را پایین آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی