ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مروری بر کنفرانس اسکوئر انیکس در نمایشگاه E3 2018 [تماشا کنید]

کمپانی اسکوئر انیکس امسال ترجیح داد به جای برگزاری یک کنفرانس در معنای سنتی آن، نمایشی پشت به پشت از ساخته های جدیدش داشته باشد. همین موضوع باعث شد که لایو استریم اسکوئر انیکس بیشتر ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۰:۲۸

کمپانی اسکوئر انیکس امسال ترجیح داد به جای برگزاری یک کنفرانس در معنای سنتی آن، نمایشی پشت به پشت از ساخته های جدیدش داشته باشد. همین موضوع باعث شد که لایو استریم اسکوئر انیکس بیشتر از نیم ساعت نباشد؛ هرچند که محتویات به نمایش درآمده، برای چنین مدت زمان کوتاهی مناسب به نظر می رسیدند.

همانطور که انتظار می رفت، Shadow of the Tomb Raider مهم ترین نمایش اسکوئر انیکس بود؛ اما برخلاف آن چیزی که انتظار داشتیم، هیچ نمایشی از بازی The Avengers کریستال داینامیکس پخش نشد و ظاهراً ژاپنی ها هنوز برای رونمایی از پروژه جاه طلبانه مارولی شان آماده نیستند.

Shadow of the Tomb Raider؛ چند دقیقه تا ظهور

عجیب نیست که بازی های مولتی پلتفرم در چند کنفرانس حضور داشته باشند. آخرین نسخه از سری ریبوت Tomb Raider هم در کنفرانس مایکروسافت نمایش داشت و هم در کنفرانس ناشرش Square Enix.

خبر به نمایش درآمدن تریلر Shadow of the Tomb Radier در کنفرانس مایکروسافت را دیشب منتشر کردیم، اما امشب این بازی در کنفرانس اسکوئر انیکس حضور پررنگ تری داشت و بخشی از گیم پلی این عنوان برای عموم پخش شد.

گیم پلی به نمایش درآمده تفاوت زیادی با عناوین قبلی این سری نداشت و بیشتر بر اهمیت مخفی کاری تاکید می کرد. گرچه برخی از انیمیشن ها جدید بودند، اما پایه و اساس مخفی کاری مشابه قبل بود و چندان نوع و بدیع به نظر نمی رسید.

لاارا علاوه بر کمان خود، حالا به چاقویی هم مسلح شده تا بی سر و صدا تر دشمنان خود را از پیش رو بردارد. لارا نسبت به قبل بسیار وحشی تر و خشن تر شده و تم بازی بسیار تاریک تر از قبل به نظر می رسد.

به گفته سازندگان بازی، غواصی بخش های مهمی از بازی را تشکیل می دهند و لارا در ماجراجویی های خود باید راز های موجود در اعماق آب ها را هم کشف کند.

Final Fantasy XIV Online X Monster Hunter World؛ ادغام بزرگان

به نظر می رسد که قرار است دو دنیای جذاب و پیچیده Final Fantasy 14 و Monster Hunter World به زودی با یکدیگر ادغام می شوند. در جریان کنفرانس اسکوئر انیکس در E3 امسال تریلری پخش شد که نشان از همکاری این استودیو با کمپانی کپکام دارد.

اطلاعات زیادی هنوز از این ترکیب عجیب در دسترس نیست به جز آن که این ایونت در تابستان امسال اتفاق خواهد افتاد. از آن جایی که تریلر پخش شده در انتها به سایت فاینال فانتزی اشاره می کند، احتمالا این ادغام در دنیای این سری رخ خواهد داد.

Awesome Adventures of Captain Spirit؛ ماجراجویی های اسیدی

در طول کنفرانس مایکروسافت بود که بازی Captain Spirit برای اولین بار معرفی شد. دیروز می دانستیم که این عنوان در دنیای بازی شناخته شده Life is Strange روایت می شود و به صورت تمام رایگان قابل دریافت خواهد بود.

امروز در طول کنفرانس ناشر این عنوان یعنی اسکوئرانیکس مشخص شد که این بازی حاوی رمز و رازهایی از فصل دوم Life is Strange خواهد بود و احتمال می رود با تجربه آن، اطلاعات بیشتری از سرنوشت مکس و کلویی در فصل اول دستگیرمان بشود.

Captain Spirit روز 5 تیر برای پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 قابل دانلود خواهد بود.

Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age؛ سلاخ خانه اژدهایان

در جریان کنفرانس اسکوئر انیکس در E3 2018 از نسخه انگلیسی بازی The Dragon Quest 11 برای پی سی و پلی استیشن 4 رونمایی شد.

این بازی برای پلتفرم های ذکر شده در تاریخ 13 شهریور عرضه خواهد شد. با توجه به اولین تریلری که از The Dragon Quest 11 منتشر شد، می توان انتظار مبارزات سریع و شلوغ، شخصیت های گوناگون و محیط های مختلف برای اکتشاف را داشت.

Babylon's Fall؛ شاهکار بعدی پلاتینیوم

پلاتینیوم گیمز با انتشار تریلری در جریان کنفرانس اسکوئر انیکس، خبر از کار روی پروژه جدیدی داد که Babylon’s Fall نام دارد. این طور که از نمایش نه چندان پربار Babylon’s Fall به نظر می‌رسد، گویا با یک اکشن-نقش آفرینی طرف هستیم که داستان آن در یونان باستان دنبال می‌شود.

البته در انتهای تریلر، عبارات مهمی روی صفحه نقش بستند که با توجه به آن می‌شود تا اندازه‌ای از جزئیات داستان بازی با خبر شد. اینطور که به نظر می‌رسد احتمالا بازی به بازه زمانی مشخصی از دوران غنی و پر زرق و برق یونان باستان اشاره دارد که در آن گایا، مادر طبیعت تازه پا به جهان هستی گذاشته؛ دورانی که در آن هنوز ستون‌های تمدن بابل سرجایشان هستند.

به جز این‌ها در تریلر معرفی Babylon’s Fall، شاهد هیچ چیز خاص دیگری نبودیم. حتی یک وبسایت هم برای بازی معرفی نشد که بتوانیم از طریق آن اطلاعات بیشتری کسب کنیم. فقط تنها نکته مهمی که در انتهای تریلر به آن اشاره شد این بود که بازی قرار است در تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۱۹ برای پلی استیشن ۴ و استیم منتشر شود.

Octopath Traveler؛ معمولی اما نویدبخش

Octopath Traveler عنوانی است در سبک نقش آفرینی که توسط Square Enix در حال ساخت است و قرار است که در ۲۲ تیر انحصارا برای نینتندو سوییچ منتشر شود. با وجود این که زمان زیادی تا انتشار این عنوان باقی نمانده، اما فقط ۳۰ ثانیه به این عنوان در کنفرانس اسکویر انیکس در E3 امسال اختصاص داده شده بود.

اکتوپث ترولر داستان هشت شخصیت را دنبال می کند که هر کدام از آن ها شخصیت های رایج عناوین نقش آفرینی فانتزی چون مبارز، ساحر و دزد هستند و قابلیت ها و ویژگی های خاص خود را دارند.

از لحاظ بصری، اکتوپث ترولر دو بعدی است و مشابه عناوین ۱۶ بیتی عناوین نسل چهارم می ماند، با این حال ظاهری دلنشین و جذاب دارد. مبارزات آن به شکل نوبتی دنبال می شوند و مانند دیگر عناوین نقش آفرینی، تعامل با محیط بازی و دیگر شخصیت ها در آن اهمیت فراوان دارد.

این عنوان شهریور پارسال معرفی شد و دمویی از آن در همان زمان در اختیار بازیکنان قرار گرفت. حدود ۵۰۰۰۰ نفر بتای این عنوان را تست کردند و فیدبک های متفاوتی را به سازنده ارایه دادند. در حالی که بسیاری از بازی راضی بودند، خیلی از بازیکنان از سرعت کم بازی و مبارزات انتقاد کردند.

در پاسخ به این انتقاد ها توسعه دهنده بازی، حرکات را سریع تر کرده و تا حدی هم ظاهر بازی را تغییر داده، تا بازیکنان گیم پلی سریع تر و درگیر کننده تری را تجربه کنند.

Just Cause 4؛ آنارشیست مطلق

در یک نمایش جدید از بازی Just Cause 4 شاهد این بودیم که آب و هوا و تغییرات داینامیک آن حرف اول و آخر را در بازی می زند. استودیوی آوالانچ تریلر جدید از این بازی تمامی ارکان و عناصر عناوین پیشین این سری را به نمایش درآورد؛ از قلاب انداز معروف گرفته تا انفجار های متعدد و اکشن ضرب آهنگ بالا.

اما نکته جدید و قابل توجه، مکانیزم و پدیده های جوی و آب و هوایی همانند طوفان های سهمگین، گردباد های عظیم و رعد و برق است. به طور ساده اگر بخواهیم بیان کنیم، اگر هوا صاف و آفتابی باشد باید انتظار یک گیم پلی سرراست جاست کازی را داشته باشید. اما زمانی که طوفان شروع به گرفتن می کند همه چیز شروع به تغییر می کند و ریسک حرکتتان بالا می رود.

طوفان ها و یا گردباد می توانند توازن و تعادل گیم پلی را به طور کامل بر هم بزنند و موجب کنده شدن اشیا و حتی خود ریکو از زمین شوند؛ ممکن است توسط گرد و غبار آستانه دید بازیکن به حداقل برسد.

البته تمام این عناصر بر روی دشمنان نیز تاثیرگذار هستند و بر روی حرکات و الگوریتم رفتاری آن ها تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

تمام این المان ها باعث می شود تا جنبه های سند باکس محور بازی بیشتر به چشم بیایند و شما توانایی خلق خط بازی شخصی را داشته باشید و تجربه خاص خود را رثم بزنید.

علاوه بر این ها شاهد پیشرفت مکانیزم های وسایل نقلیه نظیر موتور سیکات ها و اتوموبیل ها بودیم. در کنار همه این ها به قلاب شما عناصر جدیدی همچون راکت های کوچک و بادکنک هایی که می توانید با آ نها همه چیز را در هوا معلق کنید.

ترکیب این عناصر با پدیده های جوی نوید یک بستر مناسب برای پیاده کردن خلاقیت های منحصر به فرد برای هر بازیکنی را با کمی چاشنی هرج و مرج می دهد.

The Quiet Man؛ مرد ساکت شب

در کنار فاینال فانتزی، نسخه چهارم سری Just Cause و توم ریدر، اسکوئر انیکس IP جدیدی نیز معرفی کرد که The Quiet Man نام دارد. بر اساس تریلر کوتاه منتشر شده به نظر می رسد که بازی سبک مبارزه ای داشته و مشابه عنوان موفق Sleeping Dogs است.

نکته جالب دیگری که از عنوان بازی و تریلر آن برداشت می شود آن است که شخصیت اصلی بازی ناشنوا بوده و گویا The Quiet Man عنوانی تعاملی باشد که در طول داستان میان گیم پلی و فیلم های لایو اکشن جا به جا شود.

متاسفانه اطلاعات بیشتری از بازی در دسترس نیست، جز آن که The Quiet Man در سال 2019 برای پلتفرم های پلی استیشن 4 و کامپیوتر منتشر می شود.

Kingdom Hearts 3؛ رویای نزدیک کودکی

تریلر نسبتا جدیدی از بازی Kingdom Hearts 3 در طول کنفرانس اسکوئر انیکس در E3 امسال نمایش داده شد. در این تریلر که ترکیبی از گیم پلی و میان پرده است کاراکتر های گوفی، دونالد و دوستانشان در حال مبارزه در دنیا‌های جدید دیزنی هستند.

جدید‌ترین کاراکتری که در تریلر نمایش داده شد رمی، موش دوس داشتنی انیمیشن رتتویل است. امیدواریم کاراکتر های جدید بیشتری نیز در بازی Kingdom Hearts 3 را ببینیم. هم‌چنین شخصیت های مشهوری از کارتون‌های کارخونه هیولا ها، داستان اسباب بازی و Frozen در تریلر بازی دیده شدند. این کاراکتر‌ها برای اولین بار است که در سری Kingdom Hearts حضور می‌یابند.

این دومین بار است که به بازی Kingdom Hearts 3 در E3 2018 توجه درخوری داده می‌شود. قبل از این در کنفرانس مایکروسافت نیز این عنوان نمایش داده شد که در آن معلوم شد بازی برای اکس باکس وان نیز عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی