ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اگزینوس 9820
تکنولوژی

مشخصات جدیدی از چیپست اگزینوس 9820 سامسونگ منتشر شد

سامسونگ قصد دارد از چیپست اگزینوس 9820 در گوشی های پرچمدار آتی خود بهره ببرد؛ چیپستی 7 نانومتری که به تازگی فاش شده هسته های قدرتمند تر آن «مانگوس» نام دارند. بنا بر اطلاعاتی که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

سامسونگ قصد دارد از چیپست اگزینوس 9820 در گوشی های پرچمدار آتی خود بهره ببرد؛ چیپستی 7 نانومتری که به تازگی فاش شده هسته های قدرتمند تر آن «مانگوس» نام دارند.

بنا بر اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده انتظار می رود هسته های قدرتمند تر این چیپست مانگوس M4 نام داشته باشند و کارایی بالاتری را نسبت به جدیدترین پردازنده کورتکس A76 از کمپانی ARM ارائه دهند. علاوه بر این مانگوس M4 نسبت به کورتکس A76 مصرف انرژی بهینه تری خواهد داشت.

پیش از این شنیده شده بود که کورتکس A76 می تواند به سرعت 3.30 گیگاهرتز دست یابد و بر اساس آنچه «Ice Universe» در توییتر افشا کرده، سرعت مانگوس M4 از این میزان نیز فراتر خواهد رفت.

اگزینوس 9820

این افشاگر اعلام کرده که انتظار دارد اگزینوس 9820 به امتیاز 13 هزار در آزمایش چند هسته ای بنچمارک گیکبنچ دست یابد، امتیازی که مشابه با چیپست آتی اپل، A12 است که در گفته شده در ماه گذشته میلادی به چنین امتیازی دست یافته است.

در حالی که سامسونگ چیپست های خود را تولید می کند، ولی چیپ های A12 اپل اکنون با لیتوگرافی 7 نانومتری در حال تولید توسط شرکت TSMC است.

همچنین باید اشاره کنیم که بر اساس گزارش ها چیپست A12 اپل 23 درصد انرژی بیشتر از میزان پیشبینی شده مصرف می کند. با این حال انتظار می رود پیش از عرضه آیفون های مجهز به آن، بهینه تر شود.

در نهایت باید گفت که نباید منتظر عرضه اگزینوس 9820 با پردازنده های مانگوس ام 4 تا پیش از عرضه گلکسی اس 10 باشید. این گوشی قرار است در دهمین سالگرد گوشی های کهکشانی سامسونگ عرضه شود و انتظار می رود در رویداد CES آتی در ماه ژانویه سال جاری (دی تا بهمن ماه امسال) معرفی شود.

همچنین بر اساس ادعای وبسایت فون آرنا گوشی تاشوی گلکسی اکس (یا شاید با نامی دیگر) پس از گلکسی اس 10 در کنگره جهانی موبایل (اسفند ماه) رونمایی خواهد شد.

 

تماشا کنید: بررسی سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس توسط دیجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی