ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بازگشت غم انگیز فولکس ‌واگن گلف GTI به بازار ایران؛ هاچ بکی جذاب در روزگاری سخت

اگر در تاریخ حدود 45 سال به عقب بازگردیم، به میانه دهه 70 میلادی و عرضه نسل نخست فولکس واگن گلف در بازار جهان خواهیم رسید، روزهایی که این هاچ بک دیفرانسیل جلو انقلابی فولکس ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

اگر در تاریخ حدود 45 سال به عقب بازگردیم، به میانه دهه 70 میلادی و عرضه نسل نخست فولکس واگن گلف در بازار جهان خواهیم رسید، روزهایی که این هاچ بک دیفرانسیل جلو انقلابی فولکس واگن به رقیبی برای بسیاری از خودروهای کلاسیک و اسپرت مبدل شده بود و البته تعداد زیادی از این مدل نیز در آن زمان به ایران وارد شد و هنوز هم نمونه های کلاسیک این خودرو در خیابان های کشورمان دیده می شود.

اما در سال های بعد به تدریج فولکس واگن از بازار ایران دور و دور تر شد و به جز واردات پر شمار تعداد زیادی از مدل های فولکس واگن گلف نسل دوم در اوایل دهه 90 میلادی، دیگر هیچ گاه ایرانیان فرصت استفاده از این هاچ بک پر طرفدار در بازار جهان را پیدا نکردند، حالا اما بار دیگر شرایط برای بازگشت گلف به بازار ایران فراهم شده اما اینبار با توجه به شرایط افتصادی و قیمت 300 میلیونی گلف جدید، دیگر هیچ چشم اندازی برای عرضه انبوه این خودرو در بازار ایران دیده نمی شود.

با این حال. ماموت خودرو فروش فولکس ‌واگن گلف GTI و فولکس تیگوان را به مناسبت عید سعید فطر آغاز کرده است. در طرح جدید فروش محصولات ماموت خودرو، گلف GTI و تیگوان 2018 با موعد تحویل 60 به متقاضیان واگذار خواهند شد.فروش فولکس ‌واگن گلف GTIتیگوان از یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژر بهره می‌ برد که می‌ تواند ۲۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل با ۲۸۰ نیوتن متر را تولید کند که این نیرو توسط یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به سیستم انتقال قدرت و چرخ های جلو این خودرو منتقل می شود. مصرف سوخت فولکس واگن تیگوان ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر جاده و ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر شهری است. فولکس واگن تیگوان از امکانات و آپشن هایی مانند گرم کن صندلی های جلو، چرخ های ۱۷ اینچی آلومنیومی، سنسور اتوماتیک تصادف و تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت، شیشه شور چراغ جلو، جی پی اس و ... بهره مند است.
ماموت خودرو تیگوان را با قیمت 335 میلیون تومان عرضه می کند اما تجربه پیش فروش های قبلی این شرکت نشان داده است که با وجود خیل عظیم دلالان، در نهایت بعید است که این خودروها با چنین قیمتی به دست مشتریان برسد.

فولکس واگن گلف جى تى آى مدل ٢٠١٨ داراى موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری با تزریق مستقیم سوخت به همراه توربو شارژر است که مى تواند قدرت موتوری معادل 230 اسب بخار  و گشتاوری معادل 350 نیوتن متر تولید کند. قدرت این خودرو به وسیله یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه DSG منتقل مى شود و شتاب 0 تا 100این خودرو 6.4 ثانیه اعلام شده است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو دیفرانسیل جلو 6.5 لیتر در 100 کیلومتر بوده و مطابق با استاندارد آلایندگی یورو 6 پلاس است.از مشخصات فولکس واگن گلف GTI مى توان به سیستم پویای کنترل شاسی با بهره گیری از حالت‌های مختلف رانندگی اعم از Sport ،Economy و Normal برای تطبیق سیستم تعلیق با عملکرد موتور و فرمان خودرو اشاره کرد. سیستم پیشرفته قفل کننده الکترونیکی (XDS) بین چرخ‌ های جلو جهت افزایش پایداری و عدم لغزش در سرپیچ‌ ها از دیگر آپشن ها و امکانات ایمنی این خودرو است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ramin1998
    Ramin1998 | ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

    چخبرتونه؟؟؟ چه خبرتونه؟؟؟

  • HesamS
    HesamS | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

    تقريبا ٨ ماه پيش با اين قيمت ميشد BMW X1 نيو فيس خريد. ماشينى كه تو اروپا در رده ارزان قرار گرفته براى ما كالاى فوق لوكس هست.

  • اردلان
    اردلان | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

    یا ابالفضل....
    چه خبره؟
    داریم کجا میریم با این شیب تند؟
    قیمت فول این ماشین فقط ۲۸ هزار دلاره.
    دلار رو چند حساب کردید؟

  • محمد gh
    محمد gh | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

    قیمت رو دیدم پشمام ریخت.....???

مطالب پیشنهادی