ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپیکر زیر نمایشگر
تکنولوژی

گلکسی اس 10 سامسونگ و ال جی G8 احتمالاً دارای اسپیکر زیر نمایشگر خواهند بود

در ماه گذشته میلادی سامسونگ در رویداد Display Week 2018 ایده های خود برای نمایشگر های آتی را در معرض دید عموم قرار داد که در بین آنها موبایلی بهره مند از اسپیکر زیر نمایشگر ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

در ماه گذشته میلادی سامسونگ در رویداد Display Week 2018 ایده های خود برای نمایشگر های آتی را در معرض دید عموم قرار داد که در بین آنها موبایلی بهره مند از اسپیکر زیر نمایشگر به چشم می خورد.

در اسپیکر مورد بحث به واسطه ارتعاشات زیر نمایشگر، صدا به گوش کاربر منتقل می شود و به این ترتیب با حذف اسپیکر مکالمه از بخش بالایی پنل جلویی، امکان تعبیه نمایشگرهای بزرگتر فراهم می شود.

بنا بر ادعای منابع کره ای سامسونگ و ال جی از این فناوری پیشرفته نمایشگر در پرچمداران سال 2019 خود استفاده خواهند کرد. انتظار می رود اندازه نمایشگر گوشی آتی سامسونگ که از چنین اسپیکری بهره می برد، 6.2 اینچ باشد.

اسپیکر زیر نمایشگر

بنا بر ادعای وبسایت فون آرنا به واسطه چنین اسپیکری امکان تعبیه نمایشگری در اندازه گلکسی اس 9 پلاس برای گلگسی اس 10 فراهم می شود. به عبارت دیگر به لطف افزایش نسبت نمایشگر به بدنه، احتمالاً در گلکسی اس 10شاهد نمایشگری بزرگ در بدنه ای کوچک تر خواهیم بود. البته در این بین شاید همچنان بخشی از بالای نمایشگر به تعبیه حسگرهای سه بعدی دوربین و نیز اسکنر عنبیه چشم اختصاص داشته باشد.

پهنای باند تولید شد توسط اسپیکر مورد بحث بین 100 هرتز تا 8 کیلو هرتز خواهد بود و هنگامی که کاربر گوش خود را روی بخش بالایی نمایشگر قرار می دهد، لرزش های دقیق امکان شنیدن صداها فراهم می کند.

به تازگی ویوو نکس نیز با فناوری screen soundcasting معرفی شده که به نحو مشابه از طریق ارتعاشات، صدا را از نمایشگر منتقل می کند و به این ترتیب ویوو موفق شده به نسبت نمایشگر به بدنه 91.24 درصدی دست پیدا کند.

تلویزیون های  Crystal Sound OLED ال جی نیز با اسپیکرهای مشابه همراه شده اند و اکنون این کمپانی کره ای در حال آماده شدن برای عرضه گوشی های هوشمند مجهز به این فناوری است. احتمالاً در گوشی ال جی G8 شاهد ارائه این تکنولوژی خواهیم بود، موضوعی که البته هنوز تأیید نشده است.

سامسونگ در رویداد Display Week 2018 همچنین از نمایشگرهای لمسی با امکان کار در زیر آب و نمایشگرهای ویژه هدست های واقعیت مجازی با تراکم 1200 پیکسل در هر اینچ رونمایی کرده بود.

 

تماشا کنید: گلکسی A8 سامسونگ هنگام شارژ دچار اشکال در پخش صدا می شود

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • 007
    007 | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

    مثل این پست اصلا کرش نمیشه

  • shayaniraj
    shayaniraj | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

    اپ دیجیاتو رو درست کنید کرش میشه

  • سامان
    سامان | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

    اپلیکیشنتون کرش میشه

    • shayaniraj
      shayaniraj | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

      آره برای منم اینطوری شد از امروز

مطالب پیشنهادی