ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قوانین اپ استور
نرم افزار و اپلیکیشن

تغییر قوانین اپ استور اپل؛ حفاظت بیشتر از اطلاعات کاربران در مقابل توسعه دهندگان

اپل در سکوت خبری برخی از قوانین اپ استور را به منظور حفاظت بیشتر از کاربران تغییر داده و دست برخی از توسعه دهندگان در استفاده از اطلاعات آنها را بسته است. پیش از این ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

اپل در سکوت خبری برخی از قوانین اپ استور را به منظور حفاظت بیشتر از کاربران تغییر داده و دست برخی از توسعه دهندگان در استفاده از اطلاعات آنها را بسته است.

پیش از این توسعه دهندگان می توانستند دسترسی به لیست مخاطبین را از کاربران درخواست کنند و در برخی موارد بدون دریافت رضایت صریح آنها، اقدام به فروش داده هایشان می کردند.

اپل در راستای مجموعه دستورالعمل های اپ استور تلاش کرده از کاربران در مقابل استخراج اطلاعات آنها و یا فروش شان به اشخاص ثالث جلوگیری کند. تغییراتی که در قوانین اعمال شده به طور صریح توضیح داده که توسعه دهندگان از تبدیل کردن لیست آدرس ها به پایگاه داده ای از مخاطبین کاربران و فروش این پایگاه داده به دیگران منع شده اند. علاوه بر این نمی توانند اطلاعات را به پروفایل های [شامل اطلاعات جامع] کاربران تبدیل کنند.

قوانین اپ استور

البته توسعه دهندگان همچنان می توانند از کاربران برای لیست مخاطبین به منظور استفاده در اپ خود درخواست کنند، با این حال باید دقیقاً به کاربر بگویند که چه کاری می خواهند با این داده ها انجام دهند. اگر هم این اطلاعات را برای بیش از یک هدف نیاز داشته باشند باید رضایت اضافه ای را از آنها دریافت کنند.

فراموش نکنیم که پیش از این فیسبوک به علت اجازه دادن به توسعه دهنده های شخص ثالث برای دریافت اطلاعات 87 میلیون کاربر در رسوایی کمبریج آنالیتیکا مورد سرزنش قرار گرفته بود و حتی این موضوع پای مارک زاکربرگ را به کنگره ایالات متحده کشاند.

به نظر می رسد تغییرات اخیر در قوانین اپ استور اپل در راستای جلوگیری از اتفاقاتی مشابه با مشکلات پیش آمده برای فیسبوک باشد. با این حال باید اشاره کرد که اپل نمی تواند در مورد اطلاعات کاربرانی که احتمالاً پیش از این توسط توسعه دهندگان جمع آوری و یا فروخته شده کاری کند.

از سوی دیگر اپل می تواند اپ های توسعه دهندگان خاطی را حذف کند ولی در عین حال کنترل کاملی روی کارهایی که آنها با اطلاعات جمع آوری شده از کاربران می کنند، ندارد. این مورد، مشابه با مشکلی است که پیش از این فیسبوک را نیز گرفتار کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی