گردش در لوژنیکی: ورزشگاه مجلل بازی افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ مسکو

لوژنیکی مسکو از لنز دوربین مسکوگردها ببینید

گردش در لوژنیکی: ورزشگاه مجلل بازی افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ مسکو

جهان، در انتظار فردا ساعت ۱۹ است. مهیج ترین رقابت ورزشی چند سال اخیر پس از یورو ۲۰۱۶ که با قهرمانی اشک بار یاران کریستینانو رونالدو در فرانسه همراه بود، این بار در سرزمین تزارها به مدت ۳۰ روز برگزار خواهد شد و ۱۱ شهر روسیه میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ خواهند بود. مسکو، پایتخت دیدنی روس ها که سالانه میلیون ها گردشگر از سراسر جهان جذب میکند، میزبان بازی افتتاحیه بین روسیه و عربستان سعودی خواهد بود.

همانطور که قبلا گفتیم، در مراسم افتتاحیه، رونالد، فوق ستاره برزیلی، اجرای مراسم را بر عهده خواهد گرفت و رابی ویلیامز انگلیسی و آیدا گاریلفورینا روس، روی سن خواهند رفت و به مدت نیم ساعت، به اجرای ترانه های معروف و پرطرفدار خود خواهند پرداخت. این استادیوم سال پیش به دلیل استقرار استانداردهای زیست محیطی، موفق به دریافت گواهینامه سبز از موسسه BREEAM شد. برای آماده سازی عالی این ورزشگاه برای بازی فردا، تا کنون ۶۸ میلیون دلار هزینه شده است که با فروش بلیط های روز افتتاحیه که بیش از ۲ هزار یورو قیمت داشت، ۲ برابر میزان سرمایه گذاری انجام شده برگشت.

استادیوم لوژنیکی که بهترین استادیوم روس ها برای برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ به شمار می رود، علاوه بر بازی فینال، میزبان بازی افتتاحیه، ۳ بازی اول در مرحله گروهی، بازی یک شانزدهم و بازی نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ است. بازی افتتاحیه در ورزشگاه مجلل ۸۰ هزار نفری لوژنیکی برگزار می شود که از ماه ها پیش، روس ها تدارک گسترده ای برای این ورزشگاه در دستور کار قرار دادند و این ورزشگاه تحت شدید ترین تدابیر امنیتی، منتظر بازی افتتاحیه خواهد بود. ورزشگاه مجلل لوژنیکی فاصله زیادی تا مرکز مسکو ندارد.

۳ چهره شاخص مراسم افتتاحیه فردا در لوژنیکی: رابی، آیدا و رونالدو است.

هر چند، دارندگان فن آیدی میتوانند از هر نقطه ای در پایتخت، خود را به صورت رایگان به ورزشگاه برسانند. خرید و فروش چند هزار یورویی بلیط بازی افتتاحیه نشان می دهد که تماشاگران جام جهانی امسال، حساب ویژه ای روی مراسم افتتاحیه و بازی میزبان با نماینده جنجالی آسیا دارند.

استادیوم لوژنیکی (Luzhniki Stadium) که با اسم سنترال لنین استادیوم (Central Lenin Stadium) نیز شناخته می‌شود، بین سال‌های ۱۹۵۵ و ۱۹۵۶ در شهر مسکو  ساخته شده است. این ورزشگاه حاصل جاه طلبی رهبران شوروی برای ارتقای امکانات ورزشی کشور بعد از اتحاد جماهیر شوروی بود.

ورزشگاه لوژنیکی
بازدید ولادیمیر پوتین از مراحل اماده سازی ورزشگاه لوژنیکی روسیه

آن‌ها اولین موفقیت‌های خود بعد از جنگ را در المپیک ۱۹۵۴ کسب کردند. کارهای مجتمع المپیک لوژنیکی در سال ۱۹۵۴ آغاز شده و ساختمان استادیوم مرکزی آن نیز در سال ۱۹۵۵ به نام Grand Sports Arena نامیده شده است. ساخت استادیوم در ۴۵۰ روز به پایان رسید و رسما در ۳۱ جولای ۱۹۵۶ افتتاح شد و تا کنون میزبان رقابت های مهمی بود که المپیک ۱۹۸۰ از آن جمله است.

نمایی از ورزشگاه مجلل لوژنیکی مسکو که در کنار رودخانه بوده و امکان کروز گردی های لاکچری را در اختیار لوکس گردهای جام جهانی در مسکو قرار می دهد

نکته قابل توجه درباره ورزشگاه آن است که کارهای بازسازی شامل: بازسازی کامل صندلی‌ها و تقسیم شدن به دو سطح، حذف مسیرهای دو میدانی و توسعه ساختار سقف ورزشگاه است، اما فضای خارجی استادیوم دست‌ نخورده باقیمانده است. این کارها تا تابستان سال ۲۰۱۷ تمام شد و اولین مسابقه دوستانه در این ورزشگاه بین تیم های روسیه  و آرژانتین در نوامبر ۲۰۱۷ میلادی  برگزار شد.

ورزشگاه لوژنیکی در واقع قسمتی از تاسیسات ورزشی لوژنیکی است که توسط امکانات و پارک های ورزشی احاطه شده  و به دلیل قرار گیری در نزدیک رودخانه مسکو، فرصت های گردشگری و تفریحی بسیاری برای روس گردها به ارمغان آورده است. در نزدیکی این ورزشگاه، آنطور که مسکو گردهای تریپ ادوایزر و لونلی پلنتی ها هم تاکید داشته اند، صومه نوودویچی و دانشگاه دولتی قدیمی مسکو، دو بنای تاریخی جذاب برای گردشگران اطراف لوژنیکی است.

برای آنکه در جریان متن و حاشیه مسابقه فینال و هم چنین مراسم افتتاحیه جذاب جام جهانی در ورزشگاه لوژنیکی قرار بگیرید، توصیه میکنیم هشتگ @LUZHNIKI اینستاگرام را فراموش نکنید که ساعت به ساعت عکس ها و گزارش های خبرنگاران و تماشاگران و گردشگران جام جهانی روی آن تگ و بارگذاری می شود و شما میتوانید از لنز دوربین گردشگران جام جهانی، در جریان رخدادهای این ورزشگاه مجلل قرار بگیرید.

لوژنیکی
هشتگ ورزشگاه مجلل لوژنیکی مسکو
تدابیر امنیتی خاصی در اطراف ورزشگاه لوژنیکی، ساعاتی پیش از برگزاری مراسم مجلل افتتاحیه و بازی اول برقرار شده است
فضای اطراف ورزشگاه لوژنیکی مسکو که با نمادهای جام جهانی مزین شده است
ورزشگاه لوژنیکی مسکو
رنگ بندی صندلی ها و سبک قرارگیری آن ها در بخشی از ورزشگاه مجلل لوژنیکی مسکو در اطراف گیت شماره ۱۴۶

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، معماری ورزشگاه مجلل لوژنیکی به گونه ای است که تماشاگران از هر نقطه ای که در ورزشگاه حاضر باشند، تسلط خوبی به زمین مسابقه داشته و کلیه بخش های ورزشگاه دو طبقه، با صندلی های  جدید مجهز شده است.

لوژنیکی به روایت تماشاگران مسابقه افتتاحیه

بسیاری از مسکوگردها، ساعاتی پیش از برگزاری مسابقه فینال، به اطراف ورزشگاه رفته و با انتشار عکس های خود روی لوکیشن لوژنیکی مسکو، تلاش دارند تا عکس های خود را از جام جهانی به اطلاع صدها هزار تماشاگر هشتگ لوژنیکی در اینستاگرام برساند همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید.

در اطراف ورزشگاه و سالن های اصلی لوژنیکی نیز، استندهای تبلیغاتی هم برای معرفی برندگان جام های جهانی ادوار  گذشته و هم برای معرفی کالا و خدمات اسپانسرهای جام جهانی امسال که برندهای لوکس زیادی آن را همراهی میکنند قرار داده شده که نمونه ای از آن را در تصویر زیر مشاهده میکنید.

اگر میخواهید بدانید که هشتگ های محبوب در طول برگزاری جام جهانی هم به زبان انگلیسی و هم به زبان روسی چیست، توصیه میکنیم که هشتگ های ارائه شده در تصویر زیر را در نظر داشته باشید که روی آن ها ده ها هزار عکس از تماشاگران جام جهانی و حاشیه های ریز و درشت آن بارگذاری و تگ شده است.

هشتگ های مرتبط با لوژنیکی روسیه

تصویر زیر مربوط به عکسی هوایی است که TRT روسیه ۴۸ ساعت پیش از معماری نورپردازی ورزشگاه لوژنیکی روسیه به اشتراک گذاشته که هزاران لایک در اینستاگرام به ارمغان آورد.

نورپردازی شبانه ورزشگاه لوژنیکی مسکو ۲ روز پیش از برگزاری رقابت افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

انتظار می رود فردا ۳ میلیارد نفر برنامه افتتاحیه و همچنین رقابت آغازین را تماشا میکنند و به نظر میرسد تا یک ماه باید منتظر خبرهای شگفت انگیزی از سرزمین تزار ها باشیم. به نظر شما، برنده بازی افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ چه تیمی است؟

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود