ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بورینگ کمپانی مسیری 40 دقیقه‌ای در شیکاگو را به 12 دقیقه کاهش می‌دهد

شهردار شیکاگو، رام امانوئل اخیراً اعلام کرده که ایلان ماسک و بورینگ کمپانی برنده مزایده تازه این شهر بوده اند و پروژه ساخت مسیری پر سرعت بین فرودگاه بین المللی O'Hare و مرکز شهر شیکاگو ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۵

شهردار شیکاگو، رام امانوئل اخیراً اعلام کرده که ایلان ماسک و بورینگ کمپانی برنده مزایده تازه این شهر بوده اند و پروژه ساخت مسیری پر سرعت بین فرودگاه بین المللی O'Hare و مرکز شهر شیکاگو به آنها سپرده شده است. بورینگ کمپانی قرار است با استفاده از وسایل نقلیه ای الکتریکی که در دو تونل زیرزمینی حرکت می کنند، مسیر 40 دقیقه ای میان O'Hare و بلوک 37 را به حدود 12 دقیقه کاهش دهد.

نکته مهم درباره این پروژه آن است که تمام هزینه ها توسط بورینگ کمپانی تامین می شوند و هیچ سوبسیدی در اختیار کمپانی زیر نظر ایلان ماسک قرار نخواهد گرفت. اما هنوز مشخص نیست که برای تامین هزینه ها، بورینگ کمپانی بازهم نیازمند به فروش محصولات عجیبی مثل شعله افکن خواهد بود یا خیر. بنابر قرارداد ماسک با شهرداری شیکاگو، بورینگ کمپانی تمام هزینه های ساخت را برعهده می گیرد و سپس تمام درآمدهای ناشی از فروش بلیت و فروش محصولات مختلف در تونل ها را مال خود می کند.

به بیان دیگر، ماسک قصد دارد روی پروژه زیرساختی بسیار بزرگی سرمایه گذاری کند و بخشی از پول مورد نیازش را از طریق فروش محصولاتی مانند هدفون در سفری 12 دقیقه ای تامین می کند؛ محصولاتی که احتمالاً از طریق نمایشگرهای لمسی تعبیه شده در اتومبیل های الکترونیکی قابل خرید خواهند بود. منابع نزدیک به نشریه شیکاگو تریبیوت می گویند که هزینه های این پروژه احتمالاً کمتر از 1 میلیارد دلار خواهد بود.

بدون تردید قرارداد جدید بورینگ کمپانی و شهر شیکاگو، کمکی شایان به اهداف آرمان گرایانه ماسک در زمینه حفر تونل و انتقال ترافیک به زیر زمین خواهد کرد. بورینگ کمپانی که حدوداً 18 ماه پیش آغاز به کار کرد هنوز در حال مذاکره برای دریافت جواز حفر تونلی 6.5 مایلی در زیر شهر لس آنجلس است و ضمناً جواز مقدماتی حفر در واشنگتن را نیز دریافت کرده. این کمپانی مدتی پیش هم تونل آزمایشی نسبتاً کوچکی را زیر پارکینگ مقر اسپیس اکس (کمپانی دیگر ایلان ماسک) حفر کرد.

در ماه مارس بود که ایلان ماسک اعلام کرد تمرکز بورینگ کمپانی دیگر روی حرکت دادن اتومبیل های الکترونیکی روی اسکیت هایی مخصوص در تونل نخواهد بود و تمرکزش بیشتر به ساز و کار سنتی حمل و نقل عمومی شباهت خواهد یافت. این میلیاردر نابغه، ویدیویی در اکانت توییتر خود منتشر کرد که اتومبیل هایی شبیه به مترو را به تصویر می کشید که قادر به حمل بیش از 12 نفر روی ریل های الکتریکی بودند؛ ضمناً این وسایل نقلیه براساس شاسی دستکاری شده تسلا مدل X ساخته خواهند شد.

بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی شهرداری شیکاگو، وسایل نقلیه موجود در این تونل ها قادر به حمل 16 نفر (به همراه ساک هایشان) خواهند بود و در هر 30 ثانیه، یک وسیله نقلیه از فرودگاه O'Hare یا بلوک 37 به راه می افتد. هر سفر قرار است هزینه ای 20 دلاری روی دست مسافران بگذارد که از هزینه 60 دلاری تاکسی های سنتی به مراتب ارزان تر است. علاوه بر این ها، بورینگ کمپانی به تولید ایستگاهی تازه در فرودگاه شیکاگو پرداخته و ایستگاهی که به صورت ناقص در بلوک 37 ساخته شده را تکمیل می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی