ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل اپلیکیشن مترجم را متحول می‌کند

به تازگی گوگل در وبلاگ رسمی‌اش، از تکنولوژی جدید ترجمه‌ی ماشینی برای سایت مترجم گوگل رونمایی نمود. این به روز رسانی جدید موجب می‌شود ترجمه آفلاین از ۵۹ زبان زنده‌ی جهان با استفاده از این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

به تازگی گوگل در وبلاگ رسمی‌اش، از تکنولوژی جدید ترجمه‌ی ماشینی برای سایت مترجم گوگل رونمایی نمود. این به روز رسانی جدید موجب می‌شود ترجمه آفلاین از ۵۹ زبان زنده‌ی جهان با استفاده از این سایت پیشرفت بسیاری کرده و تقریباً با ترجمه آنلاینش برابری کند.

اصولاً زمانی که کاربر با گجت خود به اینترنت وصل می‌شود، اصولاً دیوایس یاد شده فعالیت زیادی برای ترجمه‌ی مطالب انجام نمی‌دهد. تنها اطلاعات را به حافظه‌ ابری می فرستد تا ترجمه‌ی ماشینی گوگل، وظیفه سنگین را به دوش گرفته و متن ترجمه شده را برای کاربر ارسال کند.

پیش از این گوشی کاربر با بکارگیری ترجمه آفلاین، سعی می‌کرد که با استفاده از تکنولوژی قدیمی ترجمه ماشینی عبارت محور، فرآیند ترجمه را به پایان برساند. با گذشت زمان، کاربران متوجه شدند که این تکنولوژی به خوبی ترجمه آنلاین نیست و از این سرویس قدری ناامید شدند.

حال به نظر می‌رسد که تکنولوژی جدید ترجمه‌ی ماشینی، شرایطی فراهم آورده که کاربران می‌توانند با تکیه بر آنها، ترجمه آفلاین مفیدتری را تجربه کنند. گوگل حتی ادعا می‌کند که کیفیت ترجمه آفلاین با استفاده از این تکنولوژی برای ۵۹ زبان زنده‌ی دنیا با ترجمه آنلاینش برابری می‌کند. ساکنین مانتین ویو در اثبات همین ادعا به مقایسه‌ی تکنولوژی جدید ترجمه آفلاین با تکنولوژی قدیمی آن و ترجمه‌ی آنلاین پرداخته‌اند:

از چپ به راست: ترجمه آفلاین با تکنولوژی قدیمی، ترجمه آفلاین با تکنولوژی جدید، ترجمه آنلاین

همانطور که میبینید ترجمه آفلاین جدید نسبت به گذشته موفق شده عملکرد بسیاری مطلوبتری از خود بر جای بگذارد و مفهوم عبارت یاد شده را به درستی بیان کند.

کاربران قادر خواهند بود طی هفته‌ی آینده از این تکنولوژی جدید ترجمه‌ی ماشینی برای ترجمه آفلاین با مترجم گوگل بهره ببرند. این آپدیت به صورت بسته‌هایی مجزا برای هر زبان عرضه خواهد شد که هر کدام از آنها تنها ۳۰ الی ۴۰ مگابایت حجم خواهند داشت.

 

تماشا کنید: هوش مصنوعی چگونه ما را زیر نظر می گیرد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Hussein Jafarinia
    Hussein Jafarinia | ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

    ترجمه گوگل در مورد فارسی خیلی مزخرفه. در اکثر مواقع عبارتی که از یک کلمه بیش‌تر باشه بهش میدیم، چرت پرت کامل تحویل میده. خیلی وقتا هم اصلا حالت های مختلف یه فعل تشخیص نمیده

  • ali-g
    ali-g | ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

    عالیه

  • Reza Goodarzi
    Reza Goodarzi | ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

    دستشون واقعا درد نکنه

مطالب پیشنهادی