ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Battlefield 5
ویجیاتو - بازی

الکترونیک آرتز: اگر از زن‌ها در Battlefield 5 خوشتان نمی‌آید، بازی را نخرید

این چند وقت اخیر به جای اینکه بر سر گیم‌پلی Battlefield 5 بحث باشد، بیشتر در مورد حضور زنان در بازی و اینکه چقدر ساخته جدید استودیو دایس در رسالت تاریخی‌اش دقیق بوده‌، بحث بود. ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

این چند وقت اخیر به جای اینکه بر سر گیم‌پلی Battlefield 5 بحث باشد، بیشتر در مورد حضور زنان در بازی و اینکه چقدر ساخته جدید استودیو دایس در رسالت تاریخی‌اش دقیق بوده‌، بحث بود. خیلی از کاربران در سرتاسر اینترنت معتقدند که زنان از حضور در جنگ جهانی دوم معاف بوده‌اند و کمتر پیش می‌آمده که شاهد حضور آن‌ها در خط مقدم باشیم.

اما استودیو دایس در اولین تریلر Battlefield 5، تمرکز زیادی روی شخصیت زنی مو قرمز با دستی مکانیکی داشت که همین هم باعث این همه بحث و جنجال شد. با این حال، گویا بالاخره صبر مسولین الکترونیک آرتز به سرآمده و آن‌ها به روش خود سعی دارند به منتقدان بتلفیلد 5 پاسخ دهند.

Battlefield 5

پاتریک سادرلند، مدیر بخش طراحی الکترونیک آرتز، مصاحبه مفصلی در این مورد داشته و گفته که اگر از حضور زنان در جنگ جهانی دوم خوشتان نمی‌آید، پس Battlefield 5 را هم نخرید. در مصاحبه Gamasutra با سادرلند آمده:

Battlefield 5 اثری است که تیم توسعه‌دهنده‌ آن، با قدرت زیادی دارد رویش کار می‌کند. بتلفیلد ۵ فقط به وقایع به ثبت رسیده جنگ جهانی دوم معطوف نمی‌شود و قرار است بازی به ناگفته‌های جنگ هم اشاراتی داشته باشد که حضور زنان در جنگ جهانی هم یکی از آن‌هاست. برخلاف نظر عمومی، زنان زیادی در جنگ جهانی دوم حضور داشتند و در خط مقدم اسلحه به دست گرفتند و دوشادوش مردان، پا به میادین خونین این جنگ بزرگ گذاشتند.

Battlefield 5

اما پس از این گفته‌ها، سادرلند در مصاحبه‌اش یک راست به سراغ مثالی شخصی می‌رود تا بگوید این قضیه آن قدرها مسئله بزرگی نیست که گیمرها بخواهند بیش از حد به آن انتقاد کنند:

من یک دختر ۱۳ ساله دارم. وقتی که اولین تریلر بازی را دید و پس از آن با کلی انتقاد عجیب و غریب مواجه شد، به من گفت که در فورتنایت این همه شخصیت مونث وجود دارند، پس چرا مردم انقدر از حضور زنان در بتلفیلد ناراحتند؟ منم به او گفتم که حرفش درست است و خیلی از مردم شاید آنقدرها تحقیق نکرده‌اند که بدانند این قضیه یک سناریو قابل قبول است.

Battlefield 5 فقط یک بازی است. امروز تقریبا همه ما بازی می‌کنیم و دیگر گیمر بودن فقط به دختر یا پسر بودن مربوط نمی‌شود. قبلا اینطور نبود، اما حالا دختران زیادی هستند که دوست دارند در نقش کاراکترهای مونث بازی کنند. از طرفی این روزها بسیاری از پسرها هم خیلی به سراغ شخصیت‌های مذکر نمی‌روند و بیشتر، کارکترهای مونث را برای بازی در فضای آنلاین انتخاب می‌کنند. به همین خاطر ما به هیچ یک از این انتقادات کاری نداریم و سر چیزی که به آن اعتقاد داریم باقی می‌مانیم. پس برای منتقدان این موضوع دو پیشنهاد دارم: یا با این قضیه کنار بیاید یا اصلا بازی را نخرید.

اینطور که به نظر می‌رسد، الکترونیک آرتز خیلی محکم پشت تیم دایس ایستاده و به هیچ وجه قرار نیست آن‌ها را در رابطه با این موضوع تنها بگذارد. بار اولی هم نیست که الکترونیک آرتز چنین کاری می‌کند و احتمالا بازی همانطور که نمایش داده شد، با حضور کاراکترهای زن مراحل توسعه‌ خود را پشت سر می‌گذارد. با این حال باید ببینیم که در نهایت با وجود این همه انتقاد، Battlefield 5 باز هم می‌تواند در روز ۲۷ مهر نظرها را به خود جلب کند یا نه؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • یک سزار
    یک سزار | ۲۵ خرداد ۱۳۹۷

    آخه کدوم اسکولی پیدا میشه که بخاطر وجود کاراکتر زن تو یه بازی اونو نخره؟!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی