ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اولین پرواز مستقل پهپاد Ikhana ناسا با موفقیت به پایان رسید

سازمان فضایی ناسا اخیراً پهپاد بدون سرنشین Ikhana را برای اولین بار در یک حریم هوایی عمومی و بدون یک هواپیمای تعقیب کننده به پرواز در آورد. به صورت معمول، چنین پهپادهای غول آسایی توسط ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

سازمان فضایی ناسا اخیراً پهپاد بدون سرنشین Ikhana را برای اولین بار در یک حریم هوایی عمومی و بدون یک هواپیمای تعقیب کننده به پرواز در آورد. به صورت معمول، چنین پهپادهای غول آسایی توسط یک هواگرد دیگر تعقیب می شوند تا از برخورد با هواپیماهای تجاری و شخصی جلوگیری به عمل آید.

اما وزارت هوانوردی ایالات متحده این بار به ناسا اجازه داد تا برخی از تکنولوژی های به کار رفته در پهپاد خود که برای چند سال در دست توسعه بوده اند را به صورت آزادانه به بوته آزمایش بگذارد؛ تکنولوژی هایی که عموماً در تشخیص سایر هواگردها و اجتناب از برخورد با آنها کاربرد دارند. ناسا می خواست بداند که آیا ابداع تازه اش، بدون کمک خارجی قادر به پرواز میان سایر هواگردها هست یا خیر که خوشبختانه همه چیز آنطور که برنامه ریزی شده بود پیش رفت.

پهپاد Ikhana

پهپاد Ikhana در پایگاه Edwards نیروی هوایی، واقع در کالیفرنیا به پرواز درآمد، از حریم هوایی چند هواگرد کنترل ترافیک عبور کرد و مدتی را در ارتفاعات مختلف سپری نمود؛ مانند ارتفاع 20 هزار پایی که مخصوص هواپیماهای تجاری است و ارتفاع 10 هزار پایی که که هواگردهای عمومی تر در آن پرواز می کنند.

هدف اصلی این بود که از توانایی های سیستم ناوبری خودکار در هماهنگی با عملیات های زمینی اطمینان حاصل شود و اینطور که از شواهد بر می آید، Ikhana برای گام های بزرگ بعدی آماده است. به گفته ناسا، با پشت سر گذاشتن این آزمایش موفقیت آمیز، Ikhana می تواند در آینده نزدیک به جامعه خدمت کند؛ چه در قالب کمک به آتش نشانان در خاموش کردن جنگل های به آتش کشیده شده و چه در قالب ماموریت های جستجو و نجات.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی