ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Spider Man
ویجیاتو - بازی

نگاهی موشکافانه به تریلر بازی Spider Man در E3 2018

Spider Man از آن دست بازی‌هاییست که حتی روی تریلرهایش هم سرمایه گذاری می‌شود. سونی در هر یک از تریلرهای بازی قدم‌های بلندی بر می‌دارد و با هر قدم ما را بیشتر با ویژگی‌های مهم ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

Spider Man از آن دست بازی‌هاییست که حتی روی تریلرهایش هم سرمایه گذاری می‌شود. سونی در هر یک از تریلرهای بازی قدم‌های بلندی بر می‌دارد و با هر قدم ما را بیشتر با ویژگی‌های مهم بازی و چیزی که قرار است در نهایت با آن رو به رو شویم، آشنا می‌کند.

در تریلر E3 اما اینبار نوبت به معرفی آنتاگونیست‌‌های بازی رسید؛ آنتاگونیست‌هایی نام آشنا که اگر کمی با کمیک‌های مارول وقت گذرانده باشید، اکثر آن‌ها را می‌شناسید. البته به جز شخصیت‌های منفی بازی، نکات دیگری هم در این تریلر وجود داشتند که در ادامه آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

نیویورک در شب هم زیباست

Spider Man

تریلر E3 بازی Spider Man اولین تریلری بود که سناریو آن در شب روایت می‌شد. پیش از این وقایع تمام تریلرهایی که از بازی دیده بودیم، در روز اتفاق می‌افتادند و به وضوح می‌توانستیم جزئیات موجود در محیط را ببینیم و از نزدیک با نیویورک مارولی ساخته شده توسط اینسومنیاک آشنا شویم.

اما برای E3 امسال، توسعه دهندگان به یک باره روی خورشید درخشان بازی را پوشاندند و سیاهی شب را جایگزین آن کردند تا به ما بفهمانند که شب‌های بازی در عین زیبایی، خطرناک هم هستند. احتمالا شب‌های بازی، جایی هستند که در آن شرارت و بی‌قانونی از خواب بیدار می‌شوند و توطئه‌های بزرگ شکل می‌گیرند.

بیخیال ۵ شرور به نمایش درآمده شوید؛ آنتاگونیست اصلی Spider Man کیست؟

Spider Man

در تریلری که شاهدش بودیم، بالاخره ۵ شروری که احتمالا در بازی زیاد با آن‌ها برخورد خواهیم داشت، معرفی شدند. اما گویا یکی از غافله جا مانده بود؛ یکی که از همه هم مهمتر بود. تریلر بازی با یک سوال بی پاسخ به پایان رسید و خبر از یک توطئه بزرگ داد؛ توطئه‌ای که نشان می‌دهد داستان بازی سطحی نیست.

اینطور که به نظر می‌رسد قرار نیست در بازی با یک داستان ساده و کلیشه‌ای طرف باشیم. انگار در انحصاری جدید سونی، کسی قصد ندارد یک راست به سراغ نیویورک برود و آن را ویران کند. بلکه در تریلر E3 به وضوح می‌توان ۵ شخصیت‌ منفی دنیای اسپایدرمن را کنار هم دید که علیه او هم‌پیمان شده‌اند و می‌خواهند هر طور که شده پیتر پارکر را از سر راه خود بردارند.

این چیزیست که دستیار اسپایدرمن هم در دیالوگ‌هایش به آن اشاره می‌کند و از پیتر می‌خواهد که حواسش را کاملا جمع کند. اما پشت این توطئه بزرگ چه کسی قرار دارد؟ این نفر آخر کیست که توانسته این همه آنتاگونیست را کنار هم جمع کند و آن‌ها را برای از بین بردن تنها ابر قهرمان نیویورک هم قسم کرده؟

این سوالی است که احتمالا خود بازی، زمانی که به دستمان برسد به آن پاسخ می‌دهد. پاسخی که یک سردرد تمام عیار است و باید مدت‌ها درد انتظار آن را در مغز استخوانمان حس کنیم.

پیتر پارکر جدید همان اسپایدرمنی است که می‌خواستیم

Spider Man

مدتی پیش مطلبی کار کردیم تحت عنوان انتظاراتی که از اسپایدرمن جدید داریم. در یکی از این انتظارات به خلق و خوی شخصیت اسپایدرمن اشاره شد و گفتیم که پیتر پارکر جدید باید، بامزه، باهوش، خلاق و بذله‌گو باشد تا بتوانیم با او ارتباط برقرار کنیم.

خوشبختانه با تماشای تریلر جدید Spider Man بالاخره می‌توانیم در مورد این قضیه هم اطمینان حاصل کنیم. اسپایدرمن اینسومنیاک یک دقیقه هم ساکت نیست و مدام در حال ادای دیالوگ‌های جالبی است که اجرای بازی را دلنشین‌تر می‌کند و هر از گاهی باعث نشستن خنده‌ای رو لب‌هایمان هم می‌شود.

این چیزیست که واقعا باید حین نوشتن شخصیت مردعنکبوتی جدید روی آن فکر می‌شد و حالا اینطور به نظر می‌رسد که اینسومنیاک به این موضوع واقف بوده و توانسته اسپایدرمنی طراحی کند که هم از نظر ظاهری بی نقص است و هم از نظر شخصیت پردازی.

انیمیشن‌های بازی از آن چیزی که فکر می‌کنید روان‌تر هستند

Spider Man

شاید باورش سخت باشد، اما اینسومنیاک کاری کرده که با هر پرش مردعنکبوتی، می‌توانیم کشیده شدن عضلاتش را کاملا ببینیم. این دستاورد بزرگی است و در عین حال چیزی است که بازی به آن نیاز دارد.

مرد عنکبوتی هر ابرقهرمانی نیست که نشود برای انیمیشن‌‌های بدنش نگران نبود. روحیه مرد عنکبوتی طوری است که اگر در تمام نبردها و گشت و گذارهایش در سطح شهر، جنب و جوش نکند و حرکات اکروباتیکش را به نمایش نگذارد، شب خوابش نمی‌رود.

این چیزی است که اینسومنیاک واقعا خوب به آن دقت کرده و همیشه سعی داشته تا حس و حال اسپایدرمن بودن را به درستی در تریلرهای بازی به نمایش بگذارد.انصافا هم در تمام تریلرهای Spider Man، روی انیمیشن‌های ظریف و دقیق بدن مردعنکبوتی مانور خوبی داده شده تا خیال گیمرها از بابت حسی که قرار است دریافت کنند راحت باشد.

بسیاری از کسانی هم که توانسته‌اند بخش‌هایی از بازی را تجربه کنند، اذعان داشته‌اند که موشن کپچر‌های بازی در بهترین حالت خودشان قرار دارند؛ طوری که به محض شروع بازی، انگار واقعا لباس مرد عنکبوتی را به تن کرده‌اید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • amir2018
    amir2018 | ۳ فروردین ۱۳۹۸

    من این بازی دیسکشو با قیمت بالایی خریدم ولی ایراد بازی به نظر من اینکه فول صفحه نیس

  • amir2018
    amir2018 | ۳ فروردین ۱۳۹۸

    یک سوال داشتم میتونم بپرسم

  • amir2018
    amir2018 | ۳ فروردین ۱۳۹۸

    slm

مطالب پیشنهادی