ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نگاهی به تریلر Halo: Infinite و نکاتی که باید در مورد بازی بدانید

 نزدیک به 3 سال از عرضه آخرین نسخه سری هیلو می گذرد، بنابراین تعجبی ندارد که چرا طرفداران این فرانچایز انحصاری با دیدن نمایش کوتاه Halo: Infinite در شروع کنفرانس مایکروسافت تا این اندازه هیجان ...

پدرام بهادری
نوشته شده توسط پدرام بهادری | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

اما کمی بعد از پایان کنفرانس متوجه شدیم که ویدیو نمایش داده شده تنها یک دمو و هدف آن نمایش دادن قدرت Slipspace، موتور گرافیکی جدید استودیو 343 بود و لزوما چگونگی اتمسفر نسخه جدید را به ما نشان نمی دهد. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مطلب به جمع آوری اطلاعات کلیدی و مهمی از Halo: Infinite بپردازیم که از صحت آن ها اطمینان داریم، در ادامه همراه باشید.

Halo Infinite هنوز یک بازی کامل نیست؟

تریلری که از نسخه جدید سری هیلو در کنفرانس خبری مایکروسافت پخش شد، دمو و نمایشی از قدرت تکنولوژیکی موتور گرافیکی Slipspace بود. کریس لی (Chris Lee)، رئیس استودیو 343 در قالب یک پست وبلاگ توضیح داد که Halo Infinite  به اندازه ای جاه طلب است که برای رسیدن به این سطح از جاه طلبی نیاز به سخت افزار و فناوری جدید داشتیم. تمامی تصاویر به نمایش در آمده در تریلر توسط موتور گرافیکی بازی رندر می شوند اما این تریلر لزوما نشان دهنده دنیا و فضای نسخه جدید نیست.

لی در ادامه اشاره می کند که استودیو 343 راه زیادی تا عرضه بازی در پیش دارد و او مطمئن است Halo Infinite از امروز تا زمان انتشار به تکامل می رسد. تمامی این صحبت ها به این معنی است که تریلر به نمایش در آمده در E3 بازی Halo: Infinite نبود بلکه دوراندازی از آن چیزی بود که این بازی می تواند به آن تبدیل شود. نمایشی که دنیایی زیبا و پویا و همچنین موجوداتی جدید و متنوع را به نمایش می گذاشت. حالت بازی Warzone هیلو 5 به ما نشان داد که هیلو در صورت بزرگ تر شدن چطور می تواند باشد و حتی فکر کردن به آن هیجان انگیز است که 343 حالا با موتور جدید چه تغییراتی می تواند ایجاد کند.

معرفی ضعیف

تریلر به تصویر کشیده شده از Halo Infinite قرار بود دریچه ای باشد برای اولین نگاه ما به ساخته جدید مایکروسافت اما این اتفاق نیافتاد و این کمپانی می بایست از همان ابتدا همه چیز را روشن می کرد. هیچ کدام از اعضای استودیو 343 به روی صحنه نیامدند تا در مورد Infinite صحبت کنند، اتفاقی که با در نظر گرفتن برندی بزرگی چون هیلو بسیار عجیب به نظر می رسد.

طرفداران بدون شک تشنه اطلاعات و اخبار بیشتری در مورد نسخه جدید سری هیلو هستند اما متاسفانه از کنفرانس خبری مایکروسافت هیچ اطلاعاتی عاید کسی نشد. خیلی خوب می شد اگر بانی راس (Bonnie Ross)، موسس استودیو 343 یا فرانک اوکانر (Frank O'Connor)، مدیر سری هیلو از Halo Infinite می گفتند و آنکه چرا طرفداران باید برای آن هیجان زده باشند. این که از فرانچایز بزرگی چون هیلو به این اندازه کم صحبت شود چندان خوشایند نیست و همچنین مایکروسافت گفته است که این هفته در E3 هیچ مصاحبه ای در مورد هیلو نخواهد کرد.

داستان بازی

با آن که Halo: Infinite ممکن است هنوز یک بازی کامل نباشد اما ما اطلاعات نسبتا خوبی در مورد داستان آن داریم. جدیدترین نسخه سری هیلو در زمانی پس از Halo 5: Guardians جریان دارد. به گفته کریس لی، داستان بازی درست پس از اتفاقات نسخه پیش روایت شده و این بار بیشتر حول شخصیت مستر چیف می گردد. او توضیح داد که 343 از نگرانی برخی طرفداران درباره دور شدن هیلو 5 از مستر چیف اطلاع دارد.

راستش را بخواهید این موضوع درست هم است، بخش داستانی نسخه پیش تقریبا بین دو کاراکتر چیف و مامور لاکی (Locke) تقسیم شد و بیشتر طرفداران می خواستند بازی تمرکز بیشتری رو چیف بکند و حالا Halo: Infinite این ماموریت را انجام خواهد داد. با در نظر داشتن بزرگی دنیای هیلو و موقعیت هایی که برای داستان سازی و روایت آن وجود دارد، استودیو 343 پتانسیل های زیادی برای استفاده کردن دارد.

نسل بعد؟

در جریان کنفرانس ایکس باکس در E3، فیل اسپنسر اعلام کرد که مایکروسافت در حال کار روی کنسولی جدید است که راه ایکس باکس وان را ادامه خواهد داد. گزارش های رسانه های خبری حاکی از این است که اسم رمز این کنسول احتمالا «اسکارلت» بوده و در سال 2020 میلادی عرضه می شود. این خبر زمانی بیشتر جالب می شود که به صحبت های 343 در مورد دور بودن زمان انتشار Halo Infinite و جاه طلبانه بودن بازی از جنبه فناوری توجه کنیم، بسیاری باور دارند که نسخه جدید هیلو ممکن است تا زمان عرضه کنسول جدید روانه بازار نشود؛ هر چند که مایکروسافت در این باره اظهار نظری نکرده است.

تغییراتی جدید و غیر قابل انتظار

لی همچنین در همان پست توضیح داد که استودیو 343 برای ساخت Halo: Infinite قصد ندارد به مانند نسخه های گذشته عمل کند و قرار است تغییراتی در ساخت بازی ایجاد شود. این صحبت ها می تواند معانی مختلفی داشته باشد اما برخی گزارش های منتشر شده در این هفته کمی معنای خاص تری به آن می بخشد چرا که برخی از این گزارش ها اشاره می کنند که نسخه جدید سری هیلو قرار است دو عرضه متفاوت داشته باشد.

در واقع شایعه شده که بخش چند نفره و داستانی Halo: Infinite قرار است جدا از یکدیگر باشد. برد سمز (Brad Sams)، یکی از اعضای تیم مایکروسافت نیز گفته بود او از منابعی شنیده که بخش داستانی بازی در اواخر سال 2019 و اما بخش چند نفره در سال 2020 عرضه می شود. اگر این شایعه درست از آب در آید، به درستی که تغییری بزرگی برای سری هیلو خواهد بود.

در ادامه پست لی می گوید که می خواهد با هیلو جدید گیمرها را به مسیرهایی جدید و غیر قابل انتظار ببرد اما اینکه این تغییرات مربوط به نوع عرضه بازی هستند، داستان آن و یا اصلا پای ویژگی دیگری در میان باشد؛ موضوعی است که احتمالا مدتی برای فهمیدن آن منتظر بمانیم.

قبل از عرضه رسمی بازی شانس تجربه آن را پیدا می کنید

لی می گوید که امیدوار است تا Halo: Infinite را همراه با طرفداران بسازد و بسته به نظر آن ها تغییراتی را روی بازی اعمال کند. برای عملی کردن چنین برنامه ای، استودیو 343 برنامه های مخصوصی برگزار خواهد کرد تا گیمرها بتوانند بازی را تجربه کنند و نظرشان را با سازندگان به اشتراک بگذارند. اگر چنین برنامه ای آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که در حال حاضر 343 مشابه همین کار را با بازی Halo: The Master Chief Collection می کند.

نسخه بتا Halo: Infinite به این زودی ها منتشر نمی شود اما استودیو سازنده می گوید که نسخه جدید هیلو به صورت محدود و کوچک آغاز می شود و در اثر گذشت زمان رشد می کند. مایکروسافت از قبل برنامه ای به نام Game Preview دارد که گیمرها می توانند بازی هایی را که هنوز عرضه نشده اند، تجربه کنند اما چنین برنامه ای تا حالا برای فرانچایز بزرگی چون هیلو اتفاق نیافتاده است. اگر سازندگان واقعا چنین کاری کنند و با گرفتن فیدبک از طرفداران بازی را تغییر دهند، احتمالا می توانیم با خیال راحت برای آینده Halo: Infinite خوشبین باشیم.

سبک هنری جدید

نسخه جدید سری هیلو از سبک هنری جدیدی بهره می برد که به نظر می رسد نسخه اول این سری را بیشتر به یاد می آورد. نیکولاس بوویر (Nicolas Bouvier) که از زمان ساخت هیلو 4 در تیم ساخت این بازی بوده حالا کارگردان هنری Halo: Infinite است و تیم هنری بازی تصمیم دارد تا برای ساخت این نسخه از برخی مهم ترین و تاریخی ترین بخش های سری هیلو الهام بگیرد.

به طور همزمان استودیو 343 نیز تلاش دارد تا هیلو جدید را مدرنیزه کرده و از قدرت کنسول ایکس باکس وان بهره ببرد تا بازی را آنطور که باید زیبا کند. طراحی کلاه مستر چیف می تواند مثال خوبی از تغییرات هنری Halo: Infinite باشد.

راحت باشید

هر طور که حساب کنید، Halo: Infinite به این زودی عرضه نمی شود. در همان پستی که بالاتر از آن نقل قول کردیم، کریس می گوید که او درک می کند صبر کردن دشوار است، به خصوص که زمان بسیار زیادی از عرضه هیلو 5 گذشته است. او توضیح می دهد که 343 به اندازه ای که نیاز است روی بازی کار خواهد کرد. از تمام این موارد که بگذریم، تیتر این پست خود «ماجراجویی ما آغاز می شود» است که بار دیگر به این موضوع اشاره می کند که نباید به این زودی ها انتظار نسخه جدید را داشته باشیم.

عرضه نسخه های بتا تا حدودی می تواند عطش طرفداران را برطرف کند اما این نسخه نهایی است که همه انتظار آن را می کشند و بعید است که در آینده نزدیک عرضه شود. هیلو یکی از بزرگترین و دوست داشتنی ترین سری های دنیای گیمینگ با طرفدارانی بی شمار است و هیچکس نمی خواهد که 343 برای ساخت نسخه جدید عجله زیادی کند اما تا حدودی ناراحت کننده است که Halo: Infinite راه زیادی تا عرضه دارد و ما از وجود آن خبر داریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی