ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اوبر با استفاده از تلفن همراه کاربر، وضعیت خستگی و مستی او را تشخیص خواهد داد

اوبر که اکنون بزرگ ترین کمپانی فعال در زمینه به اشتراک گذاری مسیر محسوب می شود، از زمان آغاز به کار خود در 9 سال پیش، با چالش های زیادی مواجه شده است. زد و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

اوبر که اکنون بزرگ ترین کمپانی فعال در زمینه به اشتراک گذاری مسیر محسوب می شود، از زمان آغاز به کار خود در 9 سال پیش، با چالش های زیادی مواجه شده است. زد و خورد با مشتریان، رسوایی های جنسی و تصادف های متعدد و بعضا مرگبار برخی از این موارد هستند.

در بعضی از چالش های مذکور، تقصیر اصلی متوجه رانندگان بوده و آنها مهم ترین عامل در بروز ماجراهای تلخ معرفی شده اند. برای مقابله با این شرایط و به حداقل رساندن نقش منفی راننده، این شرکت اعلام کرده در فرایندهای استخدام راننده، حساسیت بیشتری به خرج داده و سابقه جنایی و تاریخچه رانندگی آنها را به خوبی کنترل خواهد کرد.

Uber Birmingham chief Fouzan Ali

علاوه بر راننده، این شرکت قصد دارد مسافرین خود را نیز به نوعی دیگر کنترل کند. بر این اساس به لطف الگوریتم های کامپیوتری و یادگیری ماشینی، اوبر خواهد توانست وضعیت هوشیاری، مستی و خستگی فرد تماس گیرنده را تشخیص دهد.

به گفته اوبر، با استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشینی و مقایسه داده های مرتبط با درخواست سفر کنونی و داده های مربوط به سفرهای پیشین، این شرکت وضعیت فرد را تا حدی پیش بینی خواهد کرد.

uber app

در این پیش بینی متغیرهایی مثل اشتباهات نوشتاری، زمان صرف شده برای درخواست سفر و حتی دقت کاربر در استفاده از المان های رابط کاربری اپلیکیشن مورد بررسی قرار گرفته و در صورت مشکوک بودن شرایط فرد متقاضی، این مساله به راننده اوبر اطلاع داده می شود.

به منظور گردآوری داده ها، اوبر در نظر دارد از حسگرهای حرکتی، سنسورهای تشخیص دهنده زاویه، GPS و سنسورهای لمسی موجود در صفحه نمایش دستگاه کاربر کمک بگیرد. این داده ها برای دریافت اطلاعات دیگری مثل زاویه ای که کاربر دستگاه خود را نگه داشته یا سرعت حرکت کاربر نیز پردازش خواهند شد.

ubers-electric-bikes-are-coming-to-germany-this-summer_4

اوبر معتقد است اطلاع از وضعیت خستگی یا مستی مسافرین هر چند نمی تواند در پیشگیری از بروز درگیری ها یا اتفاقات دیگر بطور کامل موثر واقع شود، اما به این شرکت کمک می کند که با ارسال یک راننده با تجربه تر از احتمال وقوع آنها بکاهد.

هنوز مشخص نیست که تحقیق بر روی این تکنولوژی در چه مرحله ای قرار داشته و دقت آن تا چه حد خواهد بود، اما مسلما با گذشت زمان و پیشرفت های بیشتر می توان به نقش مثبت آن کاملا امیدوار بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • abbasalim
    abbasalim | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

    بهانه ای برای جمع آوری ریز اطلاعات شخصی شما

  • sd
    sd | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

    درگیری میخوای بیا تو ایران

مطالب پیشنهادی