ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پایان تدوین استانداردهای شبکه 5G
تکنولوژی

تدوین استانداردهای لازم برای ابزارهای مستقل شبکه 5G پایان یافت

پس از گذشت مدت های طولانی و تاخیرهای چندباره، سرانجام موسسه 3GPP (گروهی بین المللی که مسئول تدوین استانداردها برای شبکه های سلولار است) تدوین استانداردهای لازم برای ابزارهای مستقل مبتنی بر «رادیوی جدید شبکه 5G» ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

پس از گذشت مدت های طولانی و تاخیرهای چندباره، سرانجام موسسه 3GPP (گروهی بین المللی که مسئول تدوین استانداردها برای شبکه های سلولار است) تدوین استانداردهای لازم برای ابزارهای مستقل مبتنی بر «رادیوی جدید شبکه 5G» موسوم به «5G NR» را به پایان رساند.

لازم به ذکر است که 3GPP تدوین استانداردها برای شبکه 5G را برای ابزارهای مستقل در دسامبر سال گذشته میلادی به انجام رسانده بود، اما تعریف استانداردها برای ابزارهای مستقل، به دلیل پیچیدگی های بیشتر سخت افزاری تا به امروز به طول انجامید.

ابزارهای غیر مستقل 5G امکان نصب روی تجهیزات شبکه فعلی LTE و ارتقای آنها به نسل بعد را دارا هستند، اما با ابزارهای مستقل می تواند به طور جداگانه شبکه های مخابراتی نسل پنجم را راه اندازی نمود.

با تکمیل استاندارد سازی مشخصات در تجهیزات شبکه، به طور رسمی توسعه و آماده سازی فناوری 5G به اتمام رسیده و کار وارد حوزه توسعه سخت افزارهای سمت کاربر از جمله چیپ ها، مودم ها، موبایل ها و آنتن های سازگار با این استانداردها می شود.

اگر روند کارها با همین سرعت به پیش برود، وعده های پیشین کمپانی ها برای ورود به عصر 5G در واخر سال ۲۰۱۹ به هیچ وجه دور از دسترس نخواهد بود.

5G
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

    توی ایران اپراتور ها 5g رو با سرعت واقعی 3g تازه ارائه میدن کلی هم منت میزارن سرمون

  • ajamali95
    ajamali95 | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

    منتظر يه گوشى 5g ام ، اولين گوشى 5g رو حتما ميخرم.

مطالب پیشنهادی