ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون با نمایشگر LCD
تکنولوژی

شاید قیمت تمام شده بالا اپل را ناچار به حفظ نمایشگر LCD در آیفون هایش کند

نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده است که احتمال بالایی وجود دارد به دلیل قیمت تمام شده بالای پنل های OLED، اپل در تصمیم خود در خصوص کنار گذاشتن کامل فناوری نمایشگر ‌LCD ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده است که احتمال بالایی وجود دارد به دلیل قیمت تمام شده بالای پنل های OLED، اپل در تصمیم خود در خصوص کنار گذاشتن کامل فناوری نمایشگر ‌LCD تجدید نظر کند.

مدتی قبل یکی از مهندسین این شرکت برای رسانه ها فاش کرده بود که اپل هنوز نتوانسته خود را برای برتری دادن کامل فناوری OLED بر LCD قانع کند، به نحوی که این شرکت قصد دارد نه تنها برای آیفون های پیش رو، بلکه برای مدل های سال ۲۰۱۹ نیز -دست کم در یک مدل- از فناوری قدیمی تر نمایشگرها استفاده نماید. این در حالی است که پیش از این بسیاری از کارشناسان از خداحافظی آیفون های با LCD در پایان سال جاری می گفتند.

واقعیت این است که فروش نه چندان امیدوار کننده آیفون X تیم کوک و همکارانش را وادار کرده تا دوباره نگاهی به برنامه های خود بیاندازند. با آن که گرانقیت ترین آیفون تاریخ در سه ماهه نخست امسال پرفروش ترین موبایل دنیا به حساب می آمده، اما فروش کلی موبایل های تولیدی اپل نسبت به دوره قبل از آن هیچ رشدی را تجربه نکرده است.

نمایشگر OLED آیفون های اپل

این آمار وقتی هیجان خود را از دست می دهد که به یاد بیاوریم تعداد قابل توجهی از کارشناسان پیش بینی می کردند چرخه بزرگ تعویض با عرضه متفاوت ترین آیفون چند سال اخیر فعال شده و هجوم مشتریان به اپل استورها را به دنبال داشته باشد. شکی وجود ندارد که قیمت ۹۹۹ دلاری مقصر اصلی این وضع است.

نباید فراموش کنید که در حال حاضر سامسونگ تنها شرکتی است که توان و ظرفیت کافی برای تولید OLED های مورد نیاز اپل را داراست و همین انحصار سبب شده تا کمپانی آمریکایی توان چانه زنی چندانی در مقابل تامین کننده قدر خود نداشته باشد. نتیجه نهایی آن که اپل ناچار شده به جای خرید نمایشگرهای ۴۰ دلاری قدیمی، ۱۰۰ دلار را برای هر پنل OLED کنار بگذارد.

مجموع این شرایط سبب خواهد شد که کمپانی ساکن کوپرتینو در برنامه های پیشین خود برای خداحافظی از فناوری LCD تجدید نظر کرده و احتمالاً این کار را تا سال ۲۰۲۰ به تاخیر بیاندازد.

گرچه قرار است آیفون های ۲۰۱۸ اپل با نمایشگرهای قدیمی راهی بازار شوند، اما اپل -دست کم برای القای حس آپگرید شدن- شکاف بالای نمایشگر را برای تمام مدل های جدید در نظر بگیرد. البته شنیده شده که مهندسین کمپانی کالیفرنیایی در این مسیر دچار برخی دردسرهای فنی شده اند، مسئله ای که ممکن است سبب تاخیر در عرضه نسخه های مجهز به نمایشگر LCD نسبت به مدل های پیشرفته تر صاحب OLED شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Toyp
    Toyp | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

    دقیقا داره به اندازه یه Galaxy S جدید هر سال پول میگیره بعد Galaxy S جک هندزفری داره و صفحه اش هم OLED 2k ئه و ظرفیت باتری و رم بیشتری داره اونوقت با همون قیمت آیفون جدید جک هندزفری نداره صفحه اش LCD 1080p ئه وظرفیت باتری و رمش کمتره بعد میگه هزینه تمام شده بیشتر میشه ? نه شما نترس اپل جان ته تهش پول صفحه نمایش و جک هندزفری رو که ذخیره کردین جبران میکنه براتون ?

  • سامان
    سامان | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

    قیمت تمام شده چی ؟

  • فواد قبله
    فواد قبله | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

    حاشیه سودشو کمتر کنه ورشکست نمیشه که???

مطالب پیشنهادی