ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اعمال تعرفه روی کالای تکنولوژیک چینی
تکنولوژی

اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر کالاهای تکنولوژیک ساخت چین به دستور ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهور جنجالی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که دولتش از ماه آینده میلادی تعرفه ای ۲۵ درصدی را بر کالاهای تکنولوژیک ساخت چین که به خاک آمریکا وارد می شوند اعمال خواهد ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

دونالد ترامپ رئیس جمهور جنجالی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که دولتش از ماه آینده میلادی تعرفه ای ۲۵ درصدی را بر کالاهای تکنولوژیک ساخت چین که به خاک آمریکا وارد می شوند اعمال خواهد کرد. لازم به ذکر است که ارزش این قبیل کالاهای ورودی در سال چیزی بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار می شود.

تاجر نیویورکی همچین تهدید کرده است اگر دولت چین دست به اقدام تلافی جویانه بزند تعداد کالاهای مشمول تعرفه مذکور را تا دو برابر افزایش خواهد داد. او معتقد است وضع این عوارض به ایجاد تعادل تجاری میان دو کشور کمک خواهد کرد.

چند ساعت پیش از این بیانیه، دولت چین رسماً و قاطعانه وعده داده بود که اقدام تازه دولت ترامپ را بی پاسخ نگذاشته و آنها نیز تعرفه های سنگینی را بر کالاهای وارداتی آمریکایی وضع خواهند کرد. بدین سان می بایست در روزهای آینده شاهد آغاز یک جنگ تجاری تمام عیار میان دو قطب بزرگ صنعتی دنیا از دو سوی عالم باشیم.

اعمال تعرفه روی کالای تکنولوژیک چینی

آتش اختلاف میان واشینگتن و پکن در حالی دوباره شعله ور می شود که چند روز پیش و با اعلام تخفیف هایی از طرف دولت آمریکا برای ورود مجدد کمپانی بزرگ ZTE به بازار این کشور، تصور می شد که تنش ها در حال فرونشستن است.

لازم به ذکر است که چین بزرگترین تولید کننده نیمه هادی ها در دنیاست و بدون دریافت سفارش از چیپ سازان بزرگ آمریکایی ضرر هنگفتی متوجه شرکت های این کشور خواهد شد. از آن طرف نیز محصولات بسیاری از برندهای آمریکایی در چین مونتاژ می شوند و یا مواد اولیه و بخش عمده ای از قطعات آنها از این کشور آسیایی تامین می شوند.

ترامپ در بیانه خود آورده که وضع این تعرفه های سنگین پاسخی است به دزدی مداوم تکنولوژی ها و نقض مالکیت معنوی کمپانی های آمریکایی توسط چینی ها و سایر سیاست های ناعادلانه آنها در حوزه تجارت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

    آمریکا داره تبدیل میشه به کره شمالی
    خسته شدن دیگه مردمش
    بسه دیگه به خدا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی