ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بررسی تویوتا کرولا 2018؛ محبوب، خسته کننده و اقتصادی

در سال گذشته تویوتا کرولا در بازار خودرو ایالات متحده توانست به رتبه سوم از نظر فروش دست پیدا کند. نام کرولا سرشار از خاطرات شیرین نسل اول این خودرو است که اعتماد و راحتی ...

آرمین نعم الحبیب
نوشته شده توسط آرمین نعم الحبیب | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

در سال گذشته تویوتا کرولا در بازار خودرو ایالات متحده توانست به رتبه سوم از نظر فروش دست پیدا کند. نام کرولا سرشار از خاطرات شیرین نسل اول این خودرو است که اعتماد و راحتی را در ازای مبلغی معقول برای دارندگان آن به همراه می آورد.

در کشوری مانند ایالات متحده آمریکا، کرولا سالهاست به عنوان خودرویی مقرون به صرفه زبان زد عموم بوده و در برهه خاصی از زمان در گاراژ هر خانواده ای حضور داشته است.

کرولا 2018 اکنون میراث دار داستانیست که تویوتا 50 سال پیش برگ اول آن را ورق زد. خودرویی که جای آن در بازار ایران و در کنار رقبایش به شدت خالی است...

تویوتا کرولا 2018

مدل 2018 این خودرو ظاهری اسپرت تر از دیگر نسل ها دارد. این امر در تریم XSE بیشتر از سایر تریم ها خودنمایی می کند. در اطراف جلو پنجره غول پیکر کرولا دو ورودی هوا مشکی به همراه چراغ های روشنایی در روز و ال ای دی های درون آن ها خودنمایی می کند.

چراغ های راهنمای کناری روی قاب آینه بغل ها قرار دارند که ویژگی مثبتی است. رینگ های جدید 17 اینچی دارای طرحی زیبا بوده و ترکیبی از جنس فلز و پلاستیک هستند. سر اگزوز کرومی، باله عقب تزیینی و سانروف برقی از دیگر نکات برجسته در طراحی تویوتا کرولا 2018 هستند. طراحی قسمت عقب خودرو ساده، خسته کننده و فاقد از هرگونه نکته خاصی مانند بخش دماغه است.

تویوتا کرولا 2018

در داخل تریم XSE امکاناتی وجود دارد که در سایر تریم های ارزان تر یافت نمی شود. صندلی های برقی با گرمکن و داشبورد نیمه چرمی با دوخت های آبی رنگ، ورود به خودرو بدون نیاز به کلید، امکان روشن کردن پیشرانه از طریق سوییچ خودرو و صفحه نمایش لمسی به همراه سامانه نویگیشن جزئی از این امکانات هستند. کرولا قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی را ندارد اما انتظار می رود با معرفی نسل جدید تویوتا آوالون این رویه تغییر کند.

تویوتا کرولا 2018

طراحی کابین بیشتر با در نظر گرفتن کاربرد و تناسب با مصارف خانوادگی صورت گرفته و اولویت با جذابیت ظاهری نبوده است. با نگاهی به کابین تویوتا کرولا 2018 و مقایسه آن با رقبایی از قبیل مزدا 3، هوندا سیویک و کیا سراتو به راحتی در می یابید که از لحاظ شکل و شمایل بسیار عقب تر از رقبایش جای می گیرد.

در مجموع کابین این خودرو وضعیتی مشابه با خودرویی مانند فولکس واگن جتا یا نیسان سنترا دارد. عادت کردن به کابین کرولا بسیار راحت است، کنترل ها و ادوات همان جایی هستند که انتظارشان را دارید و به راحتی پیدا می شوند. دید خارجی نیز عالی است.

تویوتا کرولا 2018

فضای صندوق بار تویوتا کرولا 2018 مناسب است که در صورت نیاز به فضای بیشتر صندلی های تاشو یاری رسان سرنشینان خواهند بود. در هنگامی که صندلی ها تا نشده باشند، سرنشینان کرولا را خودرویی فوق العاده راحت اما نه چندان جادار مثل سیویک خواهند یافت. کرولا خودروی کوچکی است و این موضوع در همه جا حس می شود.

تویوتا کرولا 2018

در زیر کاپوت تویوتا کرولا 2018 پیشرانه ای چهار سیلندر با حجم 1.8 لیتر جای خوش کرده است. در تریم XSE این پیشرانه قدرت و گشتاوری به ترتیب برابر  132 اسب بخار و 173 نیوتن متر را در اختیار کرولا می گذارد. این بازده توسط گیربکس CVT و حالات اسپرت و دستی در اختیار راننده قرار می گیرد.

کرولا با وزن 1270 کیلوگرم و این پیشرانه، خود را کاملاً اقتصادی نشان می دهد. مصرف سوخت 7.6 لیتری آن در طول بررسی نیز گواهی این امر است. بنابراین برای افرادی که مصرف سوخت مناسب از اولویت های آن هاست کرولا انتخابی مناسب خواهد بود.

تویوتا کرولا 2018

در هنگام راندن کرولا احساسات راننده برانگیخته نمی شود اما این تویوتای کوچک هرچه از آن توقع می رود را برآورده می کند. در هنگام تخت گاز رفتن کرولا پر سر و صداست و سبقت گرفتن از سایر خودروهای درون جاده با این خودرو زمان زیادی را می طلبد.

تویوتا کرولا 2018

قطعاً کرولا برای افرود ساخته نشده و هندلیگ و دینامیک معمولی آن هیچ هیجانی برای راننده به ارمغان نمی آورد. رفتار فرمان قابل پیشبینی بوده و صرفاً کارش را انجام می دهد. آن را چرخانده و چرخ ها خواهند چرخید.

عملکرد نرم فرمان در مقابل ناهمواری ها راضی کننده است و درست مانند شاسی یک انتخاب مناسب برای خودرویی با چنین ابعاد کوچک است.

 

کروز کنترل تطبیق پذیر، چراغ های اتوماتیک، سامانه حفظ خطوط مسیر و پیش بینی تصادف از جلو از امکانات امنیتی هستند که بر ارزش کرولا می افزایند. در بازه قیمتی 19000 تا 24000 دلار آمریکا، کرولا انتخاب بسیار مناسبی است. در تمام این سال ها کرولا پیشنهادی همواره مطرح به خریداران بوده و خواهند ماند چرا که اتومبیلی ساده و بیش از حد بی آزاراست؛ درست مانند پراید!...

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ali-g
    ali-g | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

    ماشینی که برای اونا خسته کنندست ررای ما ارزوست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی