ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لایکا از دوربین پریمیوم C-Lux رونمایی کرد؛ زوم 15 برابری و قابلیت فیلمبرداری 4K

هنگامی که صحبت از دوربین های کامپکت با زوم بالا می شود، شاید آخرین موردی که انتظارش را داشته باشید، ظاهر مد روز باشد. البته این موضوع در مورد دروبین جدید C-Lux لایکا صدق نمی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

هنگامی که صحبت از دوربین های کامپکت با زوم بالا می شود، شاید آخرین موردی که انتظارش را داشته باشید، ظاهر مد روز باشد. البته این موضوع در مورد دروبین جدید C-Lux لایکا صدق نمی کند.

C-Lux در واقع دوربین لومیکس ZS200 پاناسونیک است که ظاهر آن تغییر کرده. البته این مسئله به خودی خود موضوع بدی نیست. C-Lux از زوم 15 برابری بهره می برد که فاصله کانونی 24 تا 360 میلی متر (معادل 35 میلی متری) را ارائه می دهد. گشودگی دیافراگم لنز نیز در بازترین حالت بین f3.3 یا f6.4 متغیر است.

حسگر دوربین جدید لایکا یک اینچی است و تصاویری با حداکثر روزولوشن 20.1 مگاپیکسلی ثبت می کند. به طراحی ظاهری که می رسیم، با دو رنگ طلایی کم رنگ یا آبی نیمه شب روبرو می شویم.

C-Lux

C-Lux از فوکوس خودکار سریع 49 نقطه ای بهره می برد و امکان عکس برداری با سرعت 10 فریم در هر ثانیه فراهم شده. فیلم برداری با کیفیت 4K نیز با بیت رِیت 100 مگابیت در ثانیه البته تنها در کلیپ های 15 دقیقه ای در نظر گرفته شده است.

از دیگر قابلیت های این دوربین می توان به منظره یاب الکترونیکی با کیفیت 2.33 مگاپیکسلی به همراه وای-فای و بلوتوث اشاره کرد.

و اما قیمت. قطعاً لایکا مبلغ بالایی برای دوربین پریمیوم با لوگوی قرمز خود طلب می کند. C-Lux قیمتی 1050 دلاری دارد و از اواسط ماه جولای (تیر ماه سال جاری) روانه بازار خواهد شد. این قیمت 250 دلار بیشتر از نمونه مشابه از سری لومیکس پاناسونیک خواهد بود.

 

تماشا کنید: فرایند پر مخاطره تعویض دوربین در ایستگاه فضایی بین المللی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی