ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حرکت ماشین تسلا در تونل بورینگ کمپانی [تماشا کنید]

به تازگی پروفایل توییتر بورینگ کمپانی ، ویدیوی کوتاه و مختصری از حرکت ماشین مدل اکس تسلا دورن تونل‌های پرسرعت همین شرکت منتشر کرده است. کمپانی یاد شده، جزییات زیادی از این اتفاق منتشر نکرده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

به تازگی پروفایل توییتر بورینگ کمپانی ، ویدیوی کوتاه و مختصری از حرکت ماشین مدل اکس تسلا دورن تونل‌های پرسرعت همین شرکت منتشر کرده است. کمپانی یاد شده، جزییات زیادی از این اتفاق منتشر نکرده و تنها گفته که این تونل‌های پرسرعت مشاهده شده در این ویدیو زیر شهر لس آنجلس قرار دارند.

با مشاهده‌ی‌ ویدیوی یادشده، متوجه می‌شویم که ماشین تسلا روی نوار‌هایی که به اسکیت‌های الکتریکی معروفند، حرکت کرده و روی آنها سُر می‌خورد. بورینگ کمپانی ویدیوی مذکور را با عنوان «چراغ سبزی برای سفر به ملیبو» منتشر کرده که به این مطلب اشاره می‌کند که این پروژه تقریباً به منطقه‌ی ساحلی ملبیو رسیده یا خواهد رسید.

در حین این ویدیو، صدای یک تماشاچی در پس زمینه‌ شنیده می‌شود که در حال انجام شمارش معکوس است. پس از آن ماشین  مدل اکس تسلا که چرخ‌هایش با استفاده از وسیله‌ی مخصوصی به ریل‌ها متصل شده است، مسیر مورد نظر در تونل را با امنیت کامل طی می‌کند.

بورینگ کمپانی

البته هنوز مشخص نیست که دقیقا این ویدیو در چه محلی فیلمبرداری شده اما پیش از این بورینگ کمپانی گفته بود که مسافتی ۳.۲ کیلومتری از تونل های زیر شهر لس آنجلس تکمیل شده است. از این رو به نظر می‌رسد که آزمایش ثبت شده در همین مسافت صورت گرفته است.

چندی پیش شهردار شیکاگو، رام امانوئل اعلام کرده بود که پروژه ساخت مسیری پر سرعت بین فرودگاه بین المللی O'Hare و مرکز شهر شیکاگو به ایلان ماسک و بورینگ کمپانی سپرده شده است.

بورینگ کمپانی

این شرکت قرار است با استفاده از وسایل نقلیه ای الکتریکی که در دو تونل زیرزمینی حرکت می کنند، مسیر ۴۰ دقیقه ای میان O'Hare و بلوک ۳۷ را به حدود ۱۲ دقیقه کاهش دهد.

از طرف دیگر خود ایلان ماسک با انتشار پستی در توییتر  اعلام نمود که قصد دارد تکنولوژی هایپرلوپ را با راکت‌های اسپیس اکس ترکیب کند و یک سیستم حمل و نقل بسیار سریع بسازد. این سیستم در صورت عملکرد موفقیت آمیز خود خواهد توانست هر فرد را طی مدت کمتر از یک ساعت به هر نقطه از جهان برساند.

با بررسی این اخبار متوجه می‌شویم که بورینگ کمپانی  در حال به سرانجام رساندن پروژه‌ی جاه طلبانه‌ایست که پیش از این تنها یک رویای دست نیافتی به نظر می‌رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yohan
    yohan | ۲۴ شهریور ۱۳۹۷

    یاد فیلم یادآوری مطلق افتادم.که از وسط کره زمین تونل زده بودن تا با اون به مستعمره ها سریع تر بتونن نیرو و تجهیزات رو جابجا کنند.
    طرح دیوانه کننده و ناباورانه هست .شاید قرن ها بعد عملی بشه و یا شاید هم خنده دار!!!

مطالب پیشنهادی