ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پخش زنده جام جهانی
تکنولوژی

بدافزارها در کمین دنبال کنندگان رقابت های جام جهانی در سرویس های پخش آنلاین غیر قانونی

همزمان با شروع جام جهانی فوتبال 2018 بسیاری از کاربران به دنبال مشاهده مسابقات از طریق سرویس های رایگان و غیر قانونی پخش زنده جام جهانی به صورت آنلاین هستند؛ سرویس هایی که به گفته متخصصان ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

همزمان با شروع جام جهانی فوتبال 2018 بسیاری از کاربران به دنبال مشاهده مسابقات از طریق سرویس های رایگان و غیر قانونی پخش زنده جام جهانی به صورت آنلاین هستند؛ سرویس هایی که به گفته متخصصان امنیتی از کاربران سوء استفاده می کنند و اطلاعات آنها را در معرض خطر سرقت قرار می دهند.

آدرس بسیاری از این سایت های پخش زنده غیر قانونی از طریق گوگل یا فیسبوک قابل دسترس هستند. به گفته «کریس هادسون»، متخصص امنیتی از شرکت «Zscaler»، میزبانی وبسایت های غیر قانونی اکنون به تجارتی سود آور برای بازیگران حوزه بد افزار تبدیل شده که و جام جهانی فرصتی عالی برای آنها است.

سوء استفاده کنندگان می توانند کدهای آلوده به بد افزار را روی دستگاه های کاربرانی که از این سرویس های غیر قانونی بهره می برند، بارگذاری کرده و اقدام به سرقت گواهینامه های حساب کاربران نمایند.

پخش زنده جام جهانی

بنا بر گفته هادسون، این گواهینامه ها معمولاً برای سایت های متعددی توسط کاربران استفاده می شوند. به عبارتی مجرمین سایبری می توانند به اطلاعات حساب های بانکی و نیز ایمیل کاربر دسترسی پیدا کنند.

به گفته «کِسیا هُیت»، مهندس ارشد تهدیدهای امنیتی شرکت «فیدلیس»، یکی از بزرگترین تهدیداتِ مشاهده سایت های پخش زنده غیر قانونی، نمایش تبلیغات روی ویدیوها و در عین حال کلیدهایی تعبیه شده در آنها است.

نمایش تبلیغات با کلیدهای تقلبی روشی برای نصب بدافزار روی کامپیوتر کاربران

هیت می افزاید که این سایت ها ظاهری قانونی دارند و معمولاً تبلیغاتی را روی ویدیوها نمایش می دهند و کلید تقلبی برای بستن تبلیغ را روی آنها قرار می دهند. در حالی که کاربران تلاش می کنند با این کلید، تبلیغ را ببندند، تبلیغ می تواند به طور کامل نمایش داده شود ولی در عین حال در پشت این ماجرا اتفاق دیگری می افتد: تنها به دلیل یک کلیک، بدافزاری شروع به نصب روی کامپیوتر کاربر می کند.

پخش زنده جام جهانی

برخی از این سایت ها با منابع سخت افزاری کاربر رمز پول استخراج می کنند

همچنین بسیاری از سایت های پخش زنده غیر قانونی، در خفا اقدام به سوء استفاده از منابع سخت افزاری کاربران برای استخراج رمز پول ها می کنند. «استیو مولهِرن» مدیر فناوری های پیشرفته در کمپانی امنیتی «فورتینِت» اعتقاد دارد علاقه مندانی که در مراجعه به این سایت ها ریسک می کنند باید اقدامات احتیاطی ویژه ای را برای کاهش خطر در نظر بگیرند:

اجرای به روز ترین نسخه سیستم عامل، نرم افزارهای امنیتی، اپلیکیشن ها و مرورگرهای اینترنت در میان بهترین روش های دفاعی در برابر بد افزارها، ویروس ها و سایر تهدیدات آنلاین هستند.

حملات سایبری معمولاً نقص ها و آسیب پذیری های نسخه های قدیمی مرورگرها و پلاگین ها را هدف قرار می دهند. بهترین راهکار این است که نرم افزار امنیتی و مرورگر خود را به گونه ای تنظیم کنید که به طور خودکار به روز شوند تا در معرض خطر قرار گرفتن توسط تهدیدهای شناخته شده را به حداقل برسانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

    واقعا این سرویس‌های پخش آنلاین غیر قانونی مزخرف هستن. کلی تبلیغ و پاپ آپ نشون میدن آخرشم با یه کیفیت خیلی داغون و قطعی زیاد باید بازی رو دید.
    بهترین کار اینه که یه دیش و رسیور داشته باشید و با یه اشتراک 50-60 تومن خیالتون واسه یک سال راحته و کل بازیای جام جهانی و لیگ‌ها رو میتونید ببینید. پدر آدمم در نمیاد واسه دیدن بازی.

مطالب پیشنهادی