ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینترنت رایگان همراه اول
تکنولوژی

همراه اول: خبر اینترنت رایگان ۱۲۰ گیگابایتی جعلی بود؛ هزینه‌ها را برمی‌گردانیم

در تعطیلات ایام عید فطر بود که خبری در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه همراه اول ۱۲۰ گیگابایت اینترنت هدیه به مشترکین خود ارائه می‌دهد. این خبر جعلی از سوی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۳

در تعطیلات ایام عید فطر بود که خبری در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه همراه اول ۱۲۰ گیگابایت اینترنت هدیه به مشترکین خود ارائه می‌دهد. این خبر جعلی از سوی همراه اول تکذیب شد اما در همان زمانی که منتشر شده بود، بر اساس آماری که وزیر ارتباطات منتشر کرد ۴۵۰ هزار نفر با وارد کردن یک کد دستوری، جهت فعال کردن بسته ۱۲۰ گیگابایتی همراه اول به قیمت ۲۰۰ هزار تومان تلاش کرده‌اند.

روابط عمومی همراه اول در گفتگو با دیجیاتو تایید می‌کند که ۲۰ هزار مشترک به همین شکل بسته مورد بحث را فعال کرده‌اند. در واقع یک پیام جعلی در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی جهت فعال‌سازی رایگان بسته ۱۲۰ گیگابایتی دست به دست شده و باعث گشته تا ۴۵۰ هزار نفر اقدام به امتحان کردن این کد دستوری کنند و ۲۰ هزار نفر نیز ناخواسته آن را بخرند.

اینترنت رایگان همراه اول
کد دستوری فرستاده شده در حقیقت همان بسته یکساله ۱۲۰ گیگابایتی همراه اول بوده است. به نظر می‌رسد انتشار این کد در فضای مجازی به بهانه دریافت اینترنت رایگان، بیشتر یک شیطنت از سوی عده‌ای ناشناس بوده است.

روابط عمومی همراه اول در پاسخ به این سوال دیجیاتو که اکنون تکلیف این ۲۰ هزار نفر چه خواهد بود گفت: «کلیه افرادی که به شکل مستقیم کد را وارد کرده‌اند را امروز شناسایی می‌کنیم و پول آنها را برمی‌گردانیم. برای برخی کاربران نیز این بسته رزرو شده است که آن را لغو می‌کنیم. اگر مقداری از این بسته استفاده شده باشد نیز تفاوتی ندارد و در هر صورت هزینه برگردانده می‌شود.»

اینترنت رایگان همراه اول
مشترکین اپراتور اول بعد از زدن کد دستوری مذکور ناگهان با این پیام مواجه می‌شدند.

این مسئله باعث شد وزیر ارتباطات روز گذشته دستور دهد تا ضمن شناسایی ارسال کننده این پیام جعلی و معرفی آن به مقامات قضایی، تعداد مالباختگان احتمالی را شناسایی و راهکار فوری برای حل این موضوع ارایه شود چرا که اگر افرادی با سیم کارت دائمی این کد را وارد می‌کردند، این مبلغ به صورت حساب آنها اضافه می‌شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

    خوب اون کد دستوری رو نمیشه از کار بندازند

  • aliasad
    aliasad | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

    اخه ادمای حسابی همراه عقب صد تومن شارژ رایگان نمیده چطوری 120گیگ میده تو یه سال بسته نخری مفتی مفتی از همراه عقب دانلود کنی?

  • ramin8D
    ramin8D | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

    همیشه دنبال چیزهای رایگان هستیم

  • bahram Shademanpo
    bahram Shademanpo | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

    منم تست کردم ولی خدارو شکر شانس آوردم سیمکارتم اعتباری بود و فاقد شارژ:)

مطالب پیشنهادی