ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازار گوشی در هند
تکنولوژی

بازارهای نوظهور؛ آوردگاه آتی اپل و چینی تبارها برای جذب کاربران موبایل

طبق اعلام زنجیره تامین گوشی در تایوان، احتمالا در ماه های آینده شاهد رقابتی سخت میان اپل و تولیدکنندگان چینی برسر تصاحب سهم بیشتر از بازارهای نوظهور و جذب کاربران موبایل خواهیم بود. این رویارویی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

طبق اعلام زنجیره تامین گوشی در تایوان، احتمالا در ماه های آینده شاهد رقابتی سخت میان اپل و تولیدکنندگان چینی برسر تصاحب سهم بیشتر از بازارهای نوظهور و جذب کاربران موبایل خواهیم بود. این رویارویی نیز احتمالا امسال و پیش از راه اندازی نسل پنجم شبکه های ارتباطی در کشورهایی نظیر چین و هند رخ خواهد داد.

تولیدکنندگان امیدوارند که پیش از مهاجرت کاربران موبایل به نسل بعدی شبکه ارتباطی موبایل، خریداران گوشی های هوشمند را تحت تاثیر قرار داده و شمار بیشتری از محصولات تولیدی شان را به آنها بفروشند. به این ترتیب کاربران موبایل هم احتمالا برای خرید موبایل بعدی شان که از شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد، به سراغ برند پیروز این رقابت خواهند رفت.

اپل البته قصد دارد که از قیمت محصولاتش به عنوان سلاح برنده خود در این رقابت کمک بگیرد. این شرکت تلاش می کند با کاهش هزینه در حوزه تامین قطعات، موبایل های ۲۰۱۸ خود را با قیمتی پایین تر روانه بازار کرده و توجه کاربران موبایل را به خود جلب نماید. البته باید در نظر داشت که نسخه پلاس ۶.۵ اینچی از این قاعده مستثنی خواهد بود. در کنار این مدل امسال نسخه آپدیت شده از آیفون X با ابعاد ۵.۸ اینچ و همچنین آیفون ۹ که نمایشگری LCD با ابعاد ۶.۱ اینچ دارد هم عرضه خواهند شد که نسخه ۶.۱ اینچی بنابر برخی شایعات ارزان ترین خواهد بود و اپل ابراز امیدواری کرده که بالاترین میزان فروش را خواهد داشت.

بازارهای نوظهور
بازارهای نوظهور

اما رقبای چینی اپل نیز شرکت هایی نظیر ویوو، هواوی و شیائومی هستند که مدتی است تمرکز ویژه ای را صرف گنجاندن امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی در موبایل هایشان کرده اند. کوالکام نیز برای آنکه به تولیدکنندگان کمک کند هوش مصنوعی را به دستگاه های میان رده بیاورند پشتیبانی از هوش مصنوعی را به چیپست های اسنپدراگون سری ۷۰۰ و ۶۰۰ خود اضافه کرده و مدیاتک رقیب آن در نظر دارد نسخه ویژه ای از چیپست پرچمدار Helio P60 را برای موبایل های میان رده توسعه دهد. Helio P60 به توان پردازشی بسیار پیشرفته NeuroPilot بر بستر هوش مصنوعی مجهز است و از آنجا که مشتریان مدیاتک مدتهاست خواستار ارائه چیپ میان رده با بهره مندی از هوش مصنوعی بوده اند، این شرکت اخیرا Helio P22 را معرفی کرد که تا حدودی این خلاء را از میان بر می دارد.

هند که دومین بازار بزرگ موبایل دنیا بعد از چین را دارد می تواند به آوردگاه دیگری برای این شرکت ها بدل شود. با در نظر داشتن شرایط اقتصادی در این کشور، استقبال از گوشی های ارزان قیمت در آن از جمله آیفون های قدیمی و آیفون اس ای (که در خاک هند تولید می شود) بسیار خوب بوده. شیائومی که به ساخت موبایل های مقرون به صرفه شهرت دارد نیز حضوری پر رنگ در این بازار دارد و ماه پیش خبر آمد که سامسونگ نیز برنامه هایی برای حضور پررنگ تر در این کشور دارد و می خواهد نمایشگر بی نهایت و آرایش دوربین های دوگانه اش را به موبایل های میان رده خود بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی