ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دمای زمین تا سال ۲۰۴۰ میلادی ۱.۵ درجه سانتیگراد بالا خواهد رفت

چندی پیش توافق نامه‌ پاریس میان ۱۹۵ عضو سازمان ملل امضا شد و بر اساس آن مقرر شد که کشور‌ها تمهیداتی بیندیشند تا بر اثر آنها، پدیده‌ی گرمایش جهانی تا سال ۲۰۴۰ میلادی متوقف شده و دمای ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

چندی پیش توافق نامه‌ پاریس میان ۱۹۵ عضو سازمان ملل امضا شد و بر اساس آن مقرر شد که کشور‌ها تمهیداتی بیندیشند تا بر اثر آنها، پدیده‌ی گرمایش جهانی تا سال ۲۰۴۰ میلادی متوقف شده و دمای زمین بیش از این بالاتر نرود.

حال مجمع بین‌المللی تغییرات آب‌وهوایی گزارش کرده که تنها تغییرات عمده و سریع در اقتصاد جهان قادر است که از بالا رفتن ۱.۵ درجه سانتیگراد هوای زمین جلوگیری کند. بدین ترتیب احتمال متوقف کردن پدیده‌ی گرمایش جهانی تا سال ۲۰۴۰ بسیار کم است.

حال گزارش شده که با اینکه آخرین نسخه از این توافق نامه در مهر ماه توسط دولت های بسیاری امضا شده است اما اکنون زمان تصمیم‌گیری حیاتی برای رهبران جهان به شمار می‌رود و آنها باید سریعاً در این زمینه‌ اقدامات تعیین کننده‌ای پیش گرفته و برای کنترل تغییرات اقلیمی جهان تلاش کنند.

این مسئله موجب می‌شود که انسان‌ها موفق شوند از اثرات منفی و زیان آور این پدیده‌ در امان باشند. گزارش شده اگر نشر گاز‌های گلخانه‌ای روند کنونی خود را در پیش گیرند و تغییری در آنها ایجاد نشود، به طور قطع دمای زمین تا سال ۲۰۴۰ بیشتر از ۱.۵ درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت.

توافق نامه‌ی پاریس که میان تقریباً ۲۰۰ کشور عضو سازمان ملل امضا شده بود تعیین کرده بود که دمای زمین تا سال ۲۰۴۰ از میزان همیشگی خود ۲ درجه سانتیگراد بیشتر نشود و تلاش کند درصورت امکان این رقم را پایین از ۱.۵ درجه سانتیگراد نگه دارد. دانشمندان در آن زمان هم معتقد بودند که بعید است که رهبران جهان موفق شوند، راهی پیش بگیرند که هدف توافق پاریس به راحتی محقق شود.

از طرف دیگر، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تصمیم گرفت که ایالات متحده از این توافق نامه بیرون آید و سوخت های فسیلی آمریکایی استخراج کرده و به بازار جهان عرضه کند. این مسئله موجب شد که امید دوستداران محیط زیست برای جلوگیری از پدیده‌ی گرمایش زمین نقش بر آب شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mohammad_0fficial
    mohammad_0fficial | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

    داداچ ما خودمون تو گرمای ۶۲ یا ۶۳ زندگی میکنیم این یه درجه به شخممون نیست ?

    • rasoolazizi
      rasoolazizi | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

      خوب میشد اگه فقط دمای منطقه شما بالا میرفت ولی فقطی دمای زمین یک درجه بالا بره یعنی فاجعه چون میانگین رفته بالا برا مثال میانگین بیست هست بشه بیست یک نیم ضب شدن یخ ها کاهش فضای سبز خلاصه نابودی به وجود میاد

مطالب پیشنهادی