ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اعتیاد به فورتنایت
ویجیاتو - بازی

اعتیاد به فورتنایت پای یک دختر ۹ ساله را به مطب روانپزشک کشاند

اخیرا خانواده یک دختر ۹ ساله، او را به دلیل اعتیاد شدیدی که به بازی‌های ویدیویی پیدا کرده بود، پیش روانشناس برده‌اند. به گزارش The Mirror، اعتیاد این دختر ۹ ساله به حدی شدید بوده که ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۸

اخیرا خانواده یک دختر ۹ ساله، او را به دلیل اعتیاد شدیدی که به بازی‌های ویدیویی پیدا کرده بود، پیش روانشناس برده‌اند. به گزارش The Mirror، اعتیاد این دختر ۹ ساله به حدی شدید بوده که حتی به خاطر بازی کردن از دست‌شویی رفتن هم سر باز می‌زده.

اعتیاد شدید این دختر به بازی‌های ویدیویی او را پرخاشگر هم کرده بود؛ طوریکه وقتی پدرش می‌خواسته کنسولش را از او بگیرد، با برخورد تند و پرخاشگرانه‌ای از سوی دخترش رو به رو شده.

پدر و مادر این دختر خردسال، ماه ژانویه ۲۰۱۸ برای او یک ایکس باکس وان خریده‌اند. از آن تاریخ به بعد نیز او با فورتنایت، بتل رویال محبوب این روزها سرگرم بوده و به آن اعتیاد شدید پیدا کرده؛ اعتیاد شدیدی که خواب و خوراک را از او می‌گرفت و باعث خواب‌آلودگیش سر کلاس‌های درسی می‌شد.

با این حال والدین این دختر ۹ ساله تا چند وقت فکر نمی‌کردند که دلیل تغییر رفتار او عادت بدش به بردن در بازی‌های ویدیویی آنلاین باشد. بلکه آن‌ها رفتار نادرست و پرخاشگرانه دخترشان را با سن بلوغ و افزایش هورمون‌های بدنش توجیه می‌کردند.

اعتیاد به فورتنایت

اما بالاخره پدر و مادر او زمانی متوجه موضوع اصلی شدند که بحث پول وسط آمد و از کارت اعتباریشان ۵۰ پوند کم شد. زمانی هم که پیگیر موضوع شدند دخترشان اعتراف کرد این پول را برای خرید آیتم‌های موجود در بازی استفاده کرده.

به همین دلیل، پدر خانواده کنسول بازی دخترش را مصادره کرد و زمانی که با رفتار پرخاشگرانه او مواجه شد تازه فهمید قضیه از چه قرار است. بعد از این قضایا، این دختر ۹ ساله را پیش روانپزشکی به نام استیو پاپ بردند و تازه فهمیدند که فقط دخترشان نیست که با چنین اعتیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

روانپزشک پس از مراجعه این خانواده به آن‌ها می‌گوید طی دو ماه اخیر او چندین و چند مورد مشابه داشته که در همه آن‌ها نشانه‌هایی از اعتیاد کودکانی ۸-۹ ساله به بازی فورتنایت دیده است. این ادعایی است که اخیرا سازمان بهداشت جهانی هم آن را تایید و اعتیاد به بازی‌های ویدیویی را رسما به عنوان یک اختلال روانی معرفی کرده.

از همان زمان هم این کودک، در حال پشت سر گذاشتن جلسات روان‌شناسی است و دوباره به مدرسه بازگشته. پدر و مادرش هم سعی کرده‌اند به جای فورتنایت سر او را با ورزش گرم کنند تا روان کودکشان به حالت نرمال خود بازگردد.

با تمام این اوصاف باید گفت که بازی‌های ویدیویی در نوع خود چیز بدی نیستند. اتفاقا بر اساس تحقیقات انجام شده، بازی‌ها در شرایط عادی می‌توانند باعث افزایش قدرت فعالیت‌های شناختی مغز هم بشوند. اما همانند هر چیزی باید از بازی‌های ویدیویی هم به شیوه صحیحی استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

    مگه بازی ها رنج سنی ندارن؟!

مطالب پیشنهادی