ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جوانی که با ثروت حاصل از بیت کوین شخصیت «دکتر اختاپوس» را به واقعیت آورد

اگر همین الان 2.7 میلیون دلار (نزدیک به 20 میلیارد تومان) پول در حساب بانکی خود داشته باشید با آن چه می کنید؟ اگر یک جوان 19 ساله باشید که این پول را از طریق ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

اگر همین الان 2.7 میلیون دلار (نزدیک به 20 میلیارد تومان) پول در حساب بانکی خود داشته باشید با آن چه می کنید؟ اگر یک جوان 19 ساله باشید که این پول را از طریق سرمایه گذاری در بیت کوین به دست آورده چه طور؟ آیا یک لباس رباتیک با چهار بازوی قابل کنترل خواهید ساخت؟

«اریک فینمن» کسی است که در سن 12 سالگی (زمانی که اکثر هم سن و سالانش سرگرم بازی های کودکانه بودند) با پول رمزپایه «بیت کوین» آشنا شد و به کمک برادر بزرگترش در این زمینه سرمایه گذاری کرد. فینمن در دنیای اینترنت شخص مشهوری است چرا که به عنوان یکی از نخستین سرمایه گذاران بیت کوین، اکنون (در سن 19 سالگی) به یک جوان ثروتمند تبدیل شده.

اریک فینمن در سن 12 سالگی با بیت کوین آشنا شد

اما نحوه آشنایی اریک با بیت کوین هم در نوع خود جالب است. او اولین بار در یک راهپیمایی علیه نظام سرمایه داری، با ارزهای رمزپایه آشنا شد. به گفته فینمن، او و برادرش در میان شلوغی و گاز اشک آور با پدیده ای آشنا شدند که قرار بود وال استریت را به زانو دربیاورد. در واقع ایده بیت کوین و پول های رمزپایه زمانی به ذهن بنیانگذاران این جنبش خطور کرد که دولت مرکزی در اداره امور اقتصادی ناتوان به نظر می رسید.

بنا بر سخنان اریک فینمن، در آن زمان دستیابی به بیت کوین چندان سخت نبود و حتی امکان دریافت این پول به صورت رایگان از "فواره های بیتکوین" نیز وجود داشت. او هم که 1000 دلار از مادربزرگش به ارث برده بود، با موج جدید همراه شد و تمام مبلغ را در بیت کوین نوپا سرمایه گذاری کرد.

مردم در ابتدا بیت کوین را برای سرمایه گذاری مناسب نمی دانستند

فینمن اظهار می کند که بسیاری از افراد در آن زمان می دانستند که ارزش بیت کوین افزایش خواهد یافت، اما الزاماً به این ارز به چشم یک منبع سرمایه گذاری نگاه نمی کردند. او می گوید مردم انتظار داشتند قیمت هر واحد پول رمزپایه به صد و حتی هزار دلار برسد؛ اما اکثراً به آنچه می گفتند ایمان نداشتند.

جالب است بدانید که اریک فینمن از درس خواندن و مدرسه متنفر بود. حتی یکی از معلمانش به او گفته بود که مدرسه را رها کرده و به کار در رستوران های مک دونالد بپردازد. البته فینمن بالاخره ترک تحصیل کرد، اما وارد بازار فست فودهای زنجیره ای نشد و در عوض، به مطالعه درباره بیت کوین پرداخت؛ ارزی که در آن زمان تنها 10 دلار قیمت داشت.

افزایش ثروت فینمن از طریق بیت کوین

اریک با یک هزار دلاری که از مادربزرگش به ارث برده بود توانست 100 بیت کوین بخرد و با جست و جوی بیشتر، این رقم را به چند صد بیت کوین افزایش دهد. این کار برای فینمن حکم یک بازی کامپیوتری را داشت و او سعی می کرد طلای بیشتری را از فضای اینترنت جمع آوری کند.

فینمن از درس و مدرسه متنفر بود

فینمن در سن 15 سالگی با فروش بخشی از بیت کوین های خود 100 هزار دلار به جیب زد و یک تجارت آنلاین برای برقراری ارتباط میان دانش آموزان خوش فکر (مانند خودش) و معلمان در دنیای مجازی راه اندازی کرد. کسب و کار جدید اریک برای دریافت هزینه از کاربران علاوه بر دلار، بیت کوین هم قبول می کرد و اینگونه دارایی ارز رمزپایه وی بیش از پیش رشد نمود.

در کنار افزایش دارایی بیت کوین فینمن، ارزش این پول رمزپایه نیز بالا رفت. زمانی که قیمت هر بیت کوین به 20 دلار رسید، اریک بسیار هیجان زده شد و این رقم با سیر صعودی به 100 و 300 دلار افزایش یافت. به گفته اریک فینمن، رشد ارزش بیت کوین غیر قابل مهار بود تا جایی که در 15 دسامبر 2017 هر بیت کوین با قیمت باورنکردنی 17900 دلار معامله شد.

ارزش هر بیت کوین در دوران اوج به نزدیکی 18 هزار دلار می رسید

البته "حباب" بیت کوین بالاخره ترکید و از رقمی نزدیک به 18 هزار دلار کم کم به 6700 دلار (قیمت هر بیت کوین در لحظه نگارش مطلب) کاهش یافت. در حال حاضر اریک فینمن با 401 بیت کوین، سرمایه ای در حدود 2.7 میلیون دلار در اختیار دارد. او که با پدر و مادر خود شرط کرده بود در صورت میلیونر شدن قبل از 18 سالگی هیچگاه به دانشگاه نخواهد رفت، حالا به یکی از سلبریتی های اینترنتی تبدیل شده و با سفر به نقاط مختلف دنیا و سخنرانی در کنفرانس هایی مانند TedX، شهرت جهانی پیدا کرده است.

بیت کوین

هرچند برخی از رفتارهای او مانند انتشار عکسی که در آن با یک اسلحه در دست روی اسکناس های یکصد دلاری دراز کشیده، تا حدودی اعتراض کاربران را برانگیخت؛ اما اریک با تمسخر به این افراد گفت: «عذر می خواهم که به جای بیت کوین روی دلار خوابیدم.»

در مجموع می توان شخصیت آنلاین اریک فینمن را مانند افرادی دانست که با ردیف کردن تعدادی خودروی گرانقیمت در پس زمینه، کاربران را مخاطب قرار داده و اصرار دارند که هر کسی می تواند با پیروی از آموزه های آنها، در مدت کوتاهی ثروتمند شود!

لباس رباتیک «دکتر اختاپوس» وارد می شود

اما جلب توجه کردن در دنیای مجازی تنها کاری نیست که فینمن با ثروت خود می کند. او به تازگی پروژه ای را آغاز کرده که یک اسکلت خارجی رباتیک قابل پوشیدن را بر اساس شخصیت دکتر اختاپوس (از دنیای مرد عنکبوتی) توسعه خواهد داد. ایده اصلی پشت این ماجرا بالا بردن توانایی های کاربر در زمینه حرکت و جا به جایی اجسام، با اندکی چاشنی کامیک بوک بوده است.

لباس رباتیک دکتر اختاپوس با پرینترهای سه بعدی ساخته شده

لباس رباتیک مورد بحث که با استفاده از پرینترهای سه بعدی تولید شده، چهار بازوی قابل کنترل دارد که از طریق ریزپایشگرها و موتورهایی که در قسمت پشتی جاسازی شده اند، امکان گرفتن و جا به جا کردن اجسام را برای کاربر فراهم می کند. البته نمونه اولیه در ابعاد کوچک و برای یک کاربر 10 ساله تولید شده، که اسکلت دکتر اختاپوس را با استفاده از دو انگشت میانی هر دست کنترل خواهد کرد.

دکتر اختاپوس
کاراکتر دکتر اختاپوس

کودک خوش شانسی که ابزار مورد بحث برای او ساخته شده، «اریستو میهن» نام دارد که به «هایپرموبیلیتی» مبتلاست. سندروم هاپرموبیلیتی که اکثراً در کودکان و نوجوانان مشاهده می شود، به بیماری دومفصلی نیز شهرت دارد و در آن مفاصل بدن فرد مبتلا بیش از حالت عادی بازه حرکتی دارند.

جالب است بدانید که ایده اولیه لباس دکتر اختاپوس توسط اریستو مطرح شد و فینمن که با پدر او آشنا بود، تصمیم گرفت این ایده جذاب را به واقعیت تبدیل کند. اریک با سرمایه گذاری و تشکیل تیمی از مهندسان مجرب، توانست یک مدل تقریباً عملیاتی از اسکلت قابل کنترل با چهار بازو را بسازد که فعلاً توانایی های محدودی دارد.

وی امیدوار است در آینده با پیشرفت پروژه، لباس رباتیک دکتر اختاپوس از یک ابزار نمایشی به یک وسیله کاربردی تبدیل شود و به افرادی که در زمینه استفاده از اندام حرکتی خود با مشکلاتی مواجه هستند کمک کند.

گفتنی است فینمن در حال حاضر پلتفرم مدرسه مجازی «Botangle» را که خود توسعه داده و در 15 سالگی فروخته بود، مجدداً خریداری کرده و تصمیم دارد با گسترش آن به دانش آموزان شانس بیشتری برای موفقیت در دنیای واقعی بدهد.

در ادامه طرح های اصلی پروژه اریک فینمن را مشاهده می کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

    اقا من یادمه اول دبیرستان بودم اخبار بیت کوین و ماینیگ رو می خوندم،اون زمان بیت کوین به دلار هم نرسیده بود قیمتش،از این طریق باش اشنا شدم ک داشتم سرچ میکردم چجوری در خانه پول دربیاوریم ک با ماینیگ اشنا شدم بعد هم رفتم تحقیق و اینا،خلاصه می خواستم ماین شروع کنم ک با حساب کردن پول برق و استهلاک کامپیوتر به این نتیجه رسیدم ک بیخیالش??البته اگه ماین هم میکردم همون اول میفروختم و هیچیش برا الان نمیموند

  • masoudgh
    masoudgh | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

    بعد بگید بیت کوین بد

  • تکنولوژی برتر
    تکنولوژی برتر | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

    ای خر شانس ما که تو ایران از همه چیز محرمیم حتی اسمشم به گوشمون نخورده بود تا گرون شد فهمیدیم چیه از دنیا عقبیم دیگه واسه همینم همیشه عقب میمونیم چون اطلاعاتمون به روز نیست جهان سومی هستیم دیگه.

    • hadi emaniyan
      hadi emaniyan | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

      جهان سومی هستی چون فکر میکنی از همه چی آگاهی تو سیاست تو ورزش تو علم
      جهان سومی هستی چون فکر میکنی عقبی و باید بهت یاد میدادن جای اینکه بری دنبالش
      تا وقتی مردم مثل شما فکر کنن اصلاح طلبان از شما سواری میگیرن و دشمن هم استفاده روانی

مطالب پیشنهادی