ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سازمان فضایی ایران
تکنولوژی

معاون وزیر ارتباطات: سازمان فضایی ایران با کمک بخش خصوصی اعتلا می‌یابد

دکتر «مرتضی براری»، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فضایی ایران خبر داده که ایران جزو 9 کشور اول فضایی دنیاست و بخش خصوصی در رسیدن به این موفقیت کمک بسیاری به ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۵

دکتر «مرتضی براری»، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فضایی ایران خبر داده که ایران جزو 9 کشور اول فضایی دنیاست و بخش خصوصی در رسیدن به این موفقیت کمک بسیاری به ما کرده است. او تاکید داشته که برای افزایش بهره‌وری در این حوزه درصدد ایجاد امنیت کسب و کار برای بخش خصوصی هستیم و از این فعالان بیشتر کمک می‌گیریم.

براری با اشاره به برنامه ده ساله دوم دولت در بخش فضایی می‌گوید:«در این دوره باید  زیرساخت های ایجاد شده تثبیت و توسعه یابند و کاربردها و خدمات فضایی در جامعه فراگیر شوند.». او باور دارد که در دنیا اقتصاد بر محوریت فضا می‌چرخد و بخش خصوصی هم به این نوع اقتصاد گره خورده‌است: «آمارها نشان دهنده این است که از 345 میلیارد دلار درآمد این حوزه، 260 میلیارد دلار آن متعلق به بخش خصوصی است.»

سازمان فضایی ایران

معاون وزیر ارتباطات خبر می‌دهد که وزارتخانه 92 درصد حوزه ICT کشور را به بخش خصوصی واگذار کرده و 8 درصد باقی مانده هم به زودی به این بخش اعطا خواهد شد:

«در سازمان فضایی ایران برای خروج تصدی‌گری دولت در بخش فضایی، برنامه های مناسبی تدوین شده است که مجوز اپراتور ماهواره های مخابراتی از این اقدامات است و در حال تدوین مجوز اپراتور ماهواره سنجشی نیز هستیم. شناخت موانع و رفع آن، اصلاح قوانین و تسهیل گری از دیگر مواردی است که در جهت توسعه و حمایت از بخش خصوصی مد نظر سازمان فضایی ایران است.»

براری باور دارد که فناوری فضایی به زندگی مردم رسوخ کرده است و این مسئله موجب افزایش رشد اقتصادی آن شده است. او به تلاش این سازمان اشاره می‌کند که به توسعه کسب و کارهای نوین و مرتبط می‌پردازد تا هم به اشتغالزایی کمک کرد باشد و هم چالش‌های دیگری را در حوزه برطرف کند.

سازمان فضایی ایران

سازمان فضایی ایران قصد دارد در سه محور توسعه روابط بین‌الملل، توسعه زیرساخت ها و افزایش بهره وری بخش خصوصی قدم بردارد و برنامه‌های بلند مدتی برای توسعه و اعتلای خود دارد.  برداریم. هم اکنون دو نهاد دولتی (سازمان فضایی ایران و مرکز ملی فضایی) قرار است توان خود را با کمک بخش خصوصی کامل کنند و نکته کلیدی این است که باید استفاده حداکثری از بخش خصوصی و اقتصاد محوری فناوری فضایی را در کشور نهادینه شود. رییس سازمان فضایی ایران پیش‌تر در گفتگوی خود با دیجیاتو اذعان کرده بود که قصد دارد تا افق 1404 ایران را به جایگاه نخست در منطقه برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Mohammad
    Mohammad | ۳ تیر ۱۳۹۷

    کلا سه مدار ماهواره‌ای در مدار زمین که با پیش دستی در سال 56 ثبت شده بودند رو از دست دادند!!!
    حالا میخوان چیکار کنند؟؟ مگه اینکه با دود مواد برن فضا ?

  • yosof
    yosof | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

    این دانشمندای ایرانی نشون دادن اگه آزادشون بزارن میتونن کاری کنن کارستان. چرخه کامل هسته ای ، فضایی ، موشکی و... جزو جالبترین دستاوردهای جهانی بوده که در مدت کم و با وجود کلی محدودیت انجام شده.آخرش دشمنان مجبور به ترور دانشمندا شدن. اوج حقارت و پستی و پلشتی

    • yoda
      yoda | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

      ببین برو دنبال جینگیلی آمریکا گفتن اینجا نباش بدوووو

  • آریا
    آریا | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

    ? ? ? ? ?

  • مهدی
    مهدی | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

    چی شد اینجا کسی نظر نمیذاره و بدگویی کنه؟!

    • yosof
      yosof | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

      مشغول مبارزه توئیتری هستن.فعلا فرصت ندارن اینجا مبارزه کنن.
      خسته نباشی دلاور ، خدا قوت پهلوان

مطالب پیشنهادی