ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آشنایی با مگا هاب؛ تک چرخ برقی دست ساز یک مخترع انگلیسی

در اینجا قصد داریم وسیله نقلیه تک چرخ برقی ای را به شما معرفی کنیم که توسط یک سازنده انگلیسی به نام  جان دینگلی اختراع شده است. این مشاور و مخترع انگلیسی پیش از این نیز ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

در اینجا قصد داریم وسیله نقلیه تک چرخ برقی ای را به شما معرفی کنیم که توسط یک سازنده انگلیسی به نام  جان دینگلی اختراع شده است. این مشاور و مخترع انگلیسی پیش از این نیز وسایل نقلیه برقی مانند Lunar Rover که مخصوص جابجایی در سطوح غیر هموار است، Electric Luge که نوعی سورتمه برقی است و اسکیت برد سلف بالانس (متعادل) را اختراع کرده بود.
تازه ترین اختراع این فرد یک تک چرخ برقی به نام مگا هاب است. این وسیله نقلیه از بسیاری از جهات شبیه به تک چرخ های کمپانی رینو است اما ظاهر به شدت عجیبی دارد.

مگا هاب

دینگلی برای ساخت مگا هاب از یک موتور بدون جاروبک 3000 وات، یک چرخ 17 اینچی و یک چرخ متعادل کننده کوچک کمک گرفته است.یک کنترلر موتور Kelly که معمولا در قایق های برقی و هواپیماهای قدیمی کاربرد دارد نیز در ساختار این تک چرخ برقی مورد استفاده قرار گرفته است.
پک باتری موتور استفاده در مگا هاب قدرت خود را از 20 سلول LiFePO4 تامین می کند. به علاوه سازنده برای تامین روشنایی تک چرخ مذکور از یک چراغ جلوی مربوط به موتور سیکلت های Ural نیز استفاده کرده است.
تک چرخ دست ساز مذکور به یک پک سلف بالانس مجهز بوده و می تواند تعادل خود را به وسیله این پک تامین کند.
بدنه این تک چرخ شامل یک لوله بلند و باریک آلومینیومی است که سر نشین روی زین متصل به آن می نشیند. کیفیت نسبتا متوسط و طراحی عجیب این وسیله نقلیه برقی دست ساز کاملا نشان می دهد که سازنده آن آماتور بوده و به مواد اولیه با کیفیت بالا دسترسی نداشته است.


دینگلی یک یوتیوبر فعال است و در کانال خود در یوتیوب در مورد نحوی ساخت و عملکرد مگا هاب و سایر وسایل نقلیه ای که اختراع کرده توضیح داده و نحوی افزایش کارایی آن ها را در اختیار مخاطبان خود قرار داده است.

این مخترع انگلیسی در مصاحبه با خبرگزاری ها توضیح داده است که مگا هاب از بسیاری جهات به اختراعات قبلی من شباهت داشته و به همین جهت بعضی از مراحل ساخت آن برای من تکراری و بدون چالش بوده است. وی در ادامه توضیح داده است شما ممکن است در هنگام استفاده از این تک چرخ متوجه پیچیدگی طراحی و ساخت آن نشوید ولی اگر کمی دقت کنید پی خواهید برد که هنگام سواری گرفتن از این وسیله نقلیه سرنشین سنگین ترین بخش آن بوده و در نتیجه تاثیرگذار ترین المان بر روی حفظ تعادل مگا هاب خواهد بود. به همین دلیل حفظ تعادل سرنشین و تک چرخ یک چالش بزرگ بر سر راه طراحی این تک چرخ بوده است.
به عنوان نمونه طراح مگا هاب باید در نظر داشته باشد هنگامی که سرنشین در حال سواری گرفتن است اگر فرمان را به سمت چپ و یا راست بچرخاند فشار زیادی به لبه های هم جهت تایر و فرمان وارد شده و تعادل وسیله نقلیه بهم می ریزد.

سازنده مگا هاب مدعی است که یادگیری رانندگی با این تک چرخ برقی فقط 5 دقیقه طول می کشد، ولی استفاده از آن به کمی شجاعت نیاز دارد . او می گوید این وسیله از نسخه های قبلی دست سازی که ساخته است سریعتر عمل می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی