ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ استور
تکنولوژی

اپل به خاطر انحصار طلبی در اپ استور بار دیگر به دادگاه می رود

دادگاه عالی آمریکا به تازگی پذیرفته که در یک پرونده آنتی تراست تازه علیه ساختار اپ استور و هزینه های دریافتی از توسعه دهندگان دلایل اپل در رد اتهام انحصارگرایی اش را بشنود. این خبر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

دادگاه عالی آمریکا به تازگی پذیرفته که در یک پرونده آنتی تراست تازه علیه ساختار اپ استور و هزینه های دریافتی از توسعه دهندگان دلایل اپل در رد اتهام انحصارگرایی اش را بشنود. این خبر را صبح امروز خبرگزاری رویترز منتشر کرد و آنطور که در گزارشش آمده این اتفاق را می توان گامی بسیار مهم برای حل و فصل پرونده ای دانست که از سال ۲۰۱۱ میلادی به جریان افتاده و تاکنون پیشرفتی نداشته است.

بلومبرگ نیز گزارش داده که دادگاه عالی قرار است در یک بازه زمانی ۹ ماهه که حدودا از اکتبر آغاز می شود، دلایل و استدلال های اپل در این رابطه را بشنود. اما اگر می خواهید بیشتر در رابطه با این پرونده بدانید از شما دعوت می کنیم که ادامه این مطلب را از نظر بگذرانید.

در پرونده شکایت آمده است که اپ استور اپل توزیع اپ های iOS را به صورت انحصاری انجام می دهد چراکه این فروشگاه مجازی تنها محل رسمی تایید شده برای دانلود اپلیکیشن های آیفون و آیپد به شمار می رود و علاوه بر این، شرکت مورد بحث بابت هر اپ مبلغی برابر با ۳۰ درصد درآمد را از توسعه دهندگان طلب می کند.

اپ استور

شاکیان این پرونده نیز خواستار صدور حکمی عادلانه علیه اپل شده اند و مدعی اند که این رفتار باعث شده هزینه تمام شده استفاده از اپ ها برای مشتریان به میزان قابل توجهی زیاد شود.

اما دادگاه بدوی این پرونده پیشتر اعلام کرده بود که شکایت مطرح شده وارد نیست و شاکیان هیچگونه دلایل مستدللی برای اثبات گفته های خود ندارند. چندی بعد قاضی دیگری این تصمیم را رد کرد و دادگاه عالی نیز سرانجام در سال گذشته فرایند جمع آوری شواهد و مستندات در رابطه با این پرونده را آغاز کرده و حالا اعلام نموده که به زودی پروسه دادرسی آغاز می شود.

اپل اما مدعی است که یک بازار رقابتی تازه را ایجاد کرده است و قبلا خودش اعلام کرده که اکوسیستم موبایل هایش بنابر دلایل امنیتی بسته خواهد بود چراکه در غیراینصورت راه برای ورود کدهای مخرب و دیگر مخاطرات نرم افزاری باز می گردد. در ادامه وزارت دادگستری آمریکا نیز گزارش دیگری را آماده کرد و از استدلال های مطرح شده توسط اپل حمایت نمود.

آنطور که بلومبرگ گزارش داده اگر اپل بازنده این پرونده شود آنگاه بنابر گفته های یک وکیل آگاه، اپل باید صدها میلیون دلار را به عنوان جریمه بپردازد و به غیر از این، شکایت مطرح شده کل ایده اپ استورها را هدف گرفته و چنانچه به نتیجه ای برسد آنگاه دیگر بازارهای شبیه به اپ استور هم باید منتظر احکام و پرونده های مشابهی باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۲۱ شهریور ۱۳۹۹

    بیشترین انحصار رو در بازی ها داره این شرکت ک.ث.ی.ف انحصارگرا

مطالب پیشنهادی