ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

برنامه کرمان موتور برای جلب رضایت مشتریان متقاضی هیوندای النترا مونتاژی

در شرایطی که تحریم‌ های امریکا مجدداً اعمال خواهد شد، سوال اصلی نحوی عملکرد کشورهای دیگر در مقابل این جریان است. پس از خروج یک جانبه امریکا از برجام و تهدید شرکت های بین المللی ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

در شرایطی که تحریم‌ های امریکا مجدداً اعمال خواهد شد، سوال اصلی نحوی عملکرد کشورهای دیگر در مقابل این جریان است.
پس از خروج یک جانبه امریکا از برجام و تهدید شرکت های بین المللی در خصوص همکاری با ایران شرکت های متعددی از جمله توتال، بوئینگ، گروه پژو سیتروئن، مارسک و سایرین از بیم قطع دسترسی به بازار مالی و محصولات در امریکا اقدام به تعلیق همکاری با شرکای ایرانی خود نموده اند. در این راستا همکاری نوپای کرمان موتور و هیوندایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دچار اختلال گردیده است.
کمتر کسی فراموش خواهد کرد که با توجه به تشدید تحریم‌ های بین ‌المللی در سال ‌های ۹۱ و ۹۲، چه بر سر تولید، قیمت و البته کیفیت خودروهای داخلی آمد و مشتریان و خودروسازان داخلی چه سختی‌ هایی را در آن روزها به چشم خود دیدند.
در آن سال‌ ها با توجه به قهر خودروسازان خارجی، تولید به‌ شدت افت کرد؛ به‌ نحوی ‌‌که در سال ۹۱، تیراژ خودرو به نصف سال ۹۰ و در سال ۹۲ نیز به یک سوم کاهش یافت. این افت شدید اثر خود را بر قیمت نیز گذاشت؛ به‌ نحوی ‌‌که خودروهای داخلی بیش از دو برابر افزایش قیمت را تجربه کرده و دست بسیاری از مشتریان از بازار خودرو کوتاه شد.

کرمان موتور
نکته دیگر اینجا بود که خودروسازان و قطعه ‌سازان کشور به‌ دلیل تشدید تحریم‌ ها، امکان تامین مستقیم قطعات و مواد اولیه مورد نیاز خود را نیز از دست داده و این موضوع به مانعی بزرگ بر سر راه تولید خودروهای داخلی تبدیل شد.
بررسی های میدانی نشان می دهد که شرکت کرمان موتور در بهمن ماه 1396 (حدود 5 ماه پیش) اقدام به پیش فروش محدود خودرو النترا تولید داخل با شرایط 70 میلیون تومان پیش دریافت و سود مشارکت 18 و 15 درصد و قیمت 147 میلیون و هشتصد هزار تومان با موعد تحویل های عمدتا مرداد، شهریور و مهر ماه 1397نموده است. لیکن پس از گذشت حدود 4 ماه به علت تعلل شرکت هیوندایی در ارسال قطعات منفصله علی رغم گشایش اعتبارات انجام شده تحویل خودروهای مذکور با مشکل مواجه شده است.براین اساس با مراجعه و تماس با شرکت کرمان موتور جهت کسب اطلاع از نحوه تعیین تکلیف مشتریان مذکور متوجه شدیم این شرکت طی بخشنامه ای شرایط بسیار جذاب و حتی فراتر از تعهدات قراردادی خود در چنین مواردی را برای جلب رضایت و اطمینان مشتریان وفادار خود تدوین نموده است. در این بخشنامه 4 راهکار برای مشتریان در نظر گرفته شده که به شرح ذیل خلاصه میگردد.
در صورتی که مشتریان تمایل به استرداد وجه پرداختی خود را داشته باشند، کرمان موتور مبلغ دریافت شده به علاوه سود دوران مشارکت و همچنین مبلغ 150 میلیون ریال پاداش وفاداری به مشتریان پرداخت مینماید. در حالی که الزام قراردادی فقط مبلغ دریافتی به علاوه سود مشارکت است.در صورتیکه مشتری تمایل به جایگزینی خودروی خود با محصولات موجود را داشته باشد 3 محصول هیوندایی سانتافه (با توجه به تفاوت قیمت زیاد با خودروی الانترا و محدودیت تعدادی صرفا برای حداقل 2 ثبت نام) با قیمت 367 میلیون تومان و 10 میلیون تومان تخفیف، جک اس 5 با قیمت 123 میلیون و 500 هزار تومان و 8 میلیون تومان تخفیف و جک اس 3 با قیمت 86 میلیون و نهصد هزار تومان به عنوان جایگزین در دسترس او می باشد که البته قیمت خودروها مذکور در بازار دارای حاشیه حداقل %15 است.
در انتها از مشتریان عزیز درخواست شده است با توجه به ظرفیت محدود خودروهای قابل تبدیل هر چه سریعتر جهت انتخاب و نهایی نمودن وضعیت به نمایندگی های کرمان موتور مراجعه فرمایند.
با بررسی طرحهای فوق به نظر می رسد که برای اولین بار یک شرکت خودروسازی در اقدامی بی سابقه و بدیع منافع مشتری را بر منافع خود ارجح دانسته و باید این اتفاق را در صنعت خودروی کشور به فال نیک گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Pedram Yalve
    Pedram Yalve | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

    در ضمن اگه واقعا همچین تصمیم مشتری مداری داشت چرا از تولیدات دیگر محصولات هیوندا مثل اکسنت و یا ای 20 چیزی عرضه نمیکنه

  • Pedram Yalve
    Pedram Yalve | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

    چرا الکی جو میدین کرمان موتور اصلا برنامه ای برای مونتاژ سری اول محصولات نداشت والا اولین سری خودرو های النترا تحویل تیر ماه بود که باید تا الان اماده شده بودن کرمان موتور همه خودرو های سری اول رو به صورت واردات مستقیم برنامه فروش داشت که الان که گرون شده نمیخاد مفت بفروشه والا چرا سانتافه رو 355 قیمت گذاشته؟

  • بهرنگ باقری
    بهرنگ باقری | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

    (باید این اتفاق را در صنعت خودروی کشور به فال نیک گرفت.)داداش کمرم شکست با این مطلب داداش چند گرفتی بابت این مطلب.تا وقتی امسال شماها هستن این کمپین های نخریدن به جایی نمیرسه متاسفم برات آقای نویسنده یه رپورتاژ آگهی میزدی تا ما مطلب باز نکنیم

  • N. Kamalfar
    N. Kamalfar | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

    شما یا برای این مطلب جانبدارانه پول دریافت کرده اید یا اینکه اطلاعات کافی در این مورد ندارید. بر اساس قانون کرمان موتور نمی توانسته بدون در اختیار داشتن قطعات، خودرو را پیش فروش کند. پیش فروش یعنی اینکه قطعات به طور کامل وارد کشور شده و در حال مونتاژ است. بنابراین یا این شرکت حق پیش فروش نداشته که تخلف کرده است، یا اینکه عمدا (شاید به علت شرایط جذاب و آشفته بازار آزاد) نمیخواهد خودروها را تحویل دهد. ضمنا اگر این شرکت واقعا انصاف داشت، می توانست لااقل همان خودرو چینی جایگزین را به قیمت قطعی آن در زمان پیش فروش النترا ( 5-6 ماه گذشته) تحویل بدهد. چرا که خریداران النترا در واقع آن زمان با قیمت قطعی خودرو خود را خریده بودند.

  • davoud mehrabi
    davoud mehrabi | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

    اصلا تابلو نبود که داری برای کرمان موتور تبلیغ می کنی.....?

مطالب پیشنهادی