ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به بازی موبایل Rocket Royale؛ بهترین جایگزین فورتنایت برای اندروید؟

بروزرسانی [2 تیر 97]: به تازگی بازی موبایل جدیدی با نام Creative Destruction عرضه شده که به خاطر کیفیت بالایش، عملکرد خیلی بهتری نسبت به دیگر عناوین از خودش به جای گذاشته و بهترین تجربه شبیه ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

بروزرسانی [2 تیر 97]: به تازگی بازی موبایل جدیدی با نام Creative Destruction عرضه شده که به خاطر کیفیت بالایش، عملکرد خیلی بهتری نسبت به دیگر عناوین از خودش به جای گذاشته و بهترین تجربه شبیه به فورتنایت را ارائه می‌دهد. بررسی و معرفی بازی را از اینجا بخوانید. Rocket Royale هم فعلا گزینه بدی نیست اما اگر به دنبال اثر سرگرم‌کننده‌تری هستید Creative Destruction را پیشنهاد می‌کنیم.


کمپانی چینی NetEase کار علاقه‌مندان به «پابجی» (PUBG) را راحت کرده بود. تا زمانی که پورت رسمی پابجی موبایل عرضه شود، بازیکن‌ها توانستند با بازی‌های Rules of Survival و Knives Out خودشان را سرگرم کنند و بعد هم هر کسی که خواست به پابجی موبایل کوچ کرد. برای فورتنایت چنین شرایطی فراهم نیست.

Rocket Royale کم حجم ترین بازی سبک بتل رویال روی اندروید است

با وجود اینکه انتظار می‌رفت NetEase چند کلون از بازی را به تلفن‌های هوشمند بیاورد ولی همچنان از چینی‌ها خبری نشده و در حالی که به نظر می‌رسید کاربران دیوایس‌های اندرویدی چاره‌ای جز صبر برای عرضه پورت رسمی نخواهند داشت، ناگهان Rocket Royale از راه رسید. عنوانی که خیلی زود به ترند اول بازی‌های اکشن گوگل پلی هم تبدیل شد.

اما آیا Rocket Royale توانسته همانند Rules of Survival که جای خالی پابجی موبایل را تا حدودی پر کند، همین کار را برای فورتنایت انجام دهد؟ از دو زاویه می‌توان به این سوال نگاه کرد. تاکنون کلون خوبی از فورتنایت به اندروید نیامده و Rocket Royale به عنوان لنگه کفشی در بیابان بازی‌های شبیه به فورتنایت، اثر سرگرم‌ کننده‌ای است.

برای ورود به نبردهای Rocket Royale به نرم افزارهای تغییر آی پی نیاز دارید.

با این حال وقتی بازی را کنار پورت رسمی فورتنایت می‌گذاریم، تازه به مشکلات زیادش پی می‌بریم. Rocket Royale بازی جالبی است ولی هنوز ماه‌ها تا کامل شدن فاصله دارد؛ از همان منوی ابتدایی مشخص است که بازی همچنان در مرحله آلفا به سر می‌برد. در واقع سازنده می‌خواسته با استفاده از جو بتل رویال و فورتنایت بازیکن‌های اندرویدی را جذب کند که توانسته به هدفش نیز برسد.

البته انگار کاربران خیلی با این مسئله مشکلی ندارند. بازی میانگین امتیازی 4.4 را از حدود 16 هزار رای به دست آورده که واقعا خوب است. بنابراین اگر شما هم تشنه تجربه فورتنایت روی اندروید هستید، همانند تمام کسانی که به Rocket Royale پنج ستاره داده‌اند بازی مطمئنا سرگرم‌تان می‌کند.

Rocket Royale android
برخلاف بقیه بازی‌های بتل رویال که در آن‌ها با هواپیما در منطقه فرود می‌آیید، در اینجا از طریق یک پورتال به محل مبارزه می‌روید.

با این وجود برای کسانی که به دنبال کیفیتی به اندازه پابجی موبایل و پورت خود فورتنایت هستند، حداقل الان زمانی مناسبی برای تجربه Rocket Royale نیست. از دیدگاه مکانیزم‌های گیم‌پلی، Rocket Royale شباهت‌های زیادی به فورتنایت دارد و سعی کرده در محیط‌های Low Poly تجربه‌ای شبیه به ساخته معروف اپیک گیمز را ارائه دهد.

همانند بقیه عناوین بتل رویال، در اینجا نیز بدون داشتن مهماتی در محیطی نسبتا بزرگ رها می‌شوید و حالا باید با جستجوی قسمت‌های مختلف نقشه اسلحه و تجهیزاتی به دست بیاورید. پتک معروف فورتنایت نیز در بازی حضور دارد و به کمک آن می‌توانید با نابود کردن درخت‌ها یا ساختمان‌ها، چوب ذخیره کنید و سازه‌های گوناگونی بسازید.

Rocket Royale
نمایی از موشکی که ساختیم. بعد از ساخته شدن باید چند دقیقه صبر کنید تا موشک آماده پرتاب شود. البته در این بین مراقب باشید تا بقیه بازیکن‌ها موشک را نابود نکنند.

در نهایت کسی که زنده بماند، برنده خواهد شد. البته پیروزی در Rocket Royale فقط محدود به کشتن بقیه نیست و سازنده یک راه دیگر هم جلوی پای بازیکن‌ها گذاشته است؛ با جمع آوری تجهیزات مناسب، یک موشک ساخته و از منطقه بگریزید. انتخاب هر کدام از مسیرها نیز بستگی به خودتان دارد، به شخصه راه پر خطر تر را ترجیح می‌دهم.

Rocket Royale بازی کاملی نیست. سرعت حرکت شخصیت اصلی خیلی پایین است، انیمیشن‌ها کند هستند، کنترل هنوز جای کار دارد و جزییات محیط‌ها می‌تواند بهتر شود. اما با تمام این مشکلات، ساخته استودیوی OneTonGames همچنان می‌تواند یک تجربه فورتنایت‌گونه سرگرم کننده را به اندروید بیاورد و اگر می‌توانید با ضعف‌ها کنار بیایید پیشنهاد می‌کنیم این بازی کم حجم را از دست ندهید.

Rocket Royale mobile
برای ساخت موشک به این نوع منبع نیاز دارید. آن‌ها هر چند وقت یک بار از آسمان به زمین می‌آیند.
Rocket Royale game
در بازی خبری از آن طوفان معروف بازی‌های بتل رویال نیست و تا زمانی که بازی تمام شود می‌توانید به هر نقطه که خواستید بروید. این مسئله کمی بازی را خسته کننده کرده است.
Rocket Royale

Rocket Royale

سازنده: OneTonGames قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 96.32 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • milad
    milad | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

    بهترین جایگزین پابجیه

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

    آشغاله انصافا ارزش صد مگابایت هم نداره، البته نسبت به بازی هایی مثل کلش و.. شرف داره

  • احد وصال
    احد وصال | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

    خداییش این بازی های چرت انلاین رو اعصابند ..چقدر هم استقبال می شه ازشون
    من که بازی های ساده و افلاین کچ اپ رو به این جور بازی ها ترجیح می دم .. یعنی چی اخه وارد یه بازی بشی که معتادش بشی

    • khorkhe
      khorkhe | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

      آخ من به همون کچ اپشم معتادم!

  • علی زارع
    علی زارع | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

    برنامه های تغیر ای پی خودشون ای پیشون مسدوده??

مطالب پیشنهادی