ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمله هکر‌های المپیک به آزمایشگاه‌های پیشگیری از جنگ‌‌ های بیولوژیک

تیم هکری که پیش از این موفق شده‌ بودند که به سیستم‌های مسابقات المپیک زمستانی 2018 نفوذ کنند هنوز فعالند و اکنون به نظر می‌رسد هکر‌های المپیک اهداف مهمتر و خطرناکتری برگزیده‌اند. به تازگی کمپانی کسپرسکی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

تیم هکری که پیش از این موفق شده‌ بودند که به سیستم‌های مسابقات المپیک زمستانی 2018 نفوذ کنند هنوز فعالند و اکنون به نظر می‌رسد هکر‌های المپیک اهداف مهمتر و خطرناکتری برگزیده‌اند.

به تازگی کمپانی کسپرسکی کشف کرده که گروهی که به نام نابودگران المپیک معروف شده اند، حملات فیشینگ زیادی به آزمایشگاه‌های پیشگیری از جنگ‌‌های بیولوژیک واقع در اکراین و اروپا بکند. این گروه ایمیل‌های فیشینگ دیگری نیز به تشکیلات مالی روسیه فرستاده است.

روش‌های بکار گرفته شده یه روش‌های قبلی این تیم بسیار شباهت دارد. آنها کد ماکروی زیرکانه‌ای در اسناد مخفی کرده و با ایجاد یک دام، سعی کردند به سیستم‌های این شبکه‌ها نفوذ کنند. آنها برای مخفی کردن اقداماتشان هم تلاش زیادی کرده‌اند تا مشاهده‌کنندگان نتوانند با متد‌های ساده و معمولی، این حملات را ردیابی کنند.

با اینکه کسپرسکی مستقیماً مقصری برای حملات فیشینگ یاد شده اعلام نکرده اما باور دارد که نشانه هایی مبنی بر دست داشتن روسیه در این حملات وجود دارد.

بیشتر افرادی که به ایمیلشان حمله شده، اشخاصی هستند که قرار است در کنفرانسی با موضوع تهدیدات بیولوژیکی با میزبانی آزمایشگاه‌های Spiez شرکت کنند.

در حال حاضر این آزمایشگاه در مورد قتل و مسموم شدن جاسوس دوجانبه‌ی روسی یعنی Sergei Skripal و دخترش تحقیق می‌کند. این مسئله به گفته کسپرسکی می‌تواند از انگیزه‌های روسیه برای حمله سایبری به این آزمایشگاه باشد.

بعلاوه، این کمپانی فعال در زمینه امنیت سایبری، مدعی شده که پیغام های نوشته شده در این ایمیل‌ها به زبان روسی نوشته شده است و حتی یکی از این پیغام‌ها دقیقا به کلمه‌ی حمله‌ی Skripal اشاره کرده است.

البته پیش از این نیز روسیه در مورد حمله سایبری به سیستم های المپیک زمستانی، تمام اتهام ها رد کرد و مدعی شد که کره شمالی دست به چنین اقدامی زده است. حال باید دید که بازهم این کشور سعی خواهد کرد که توجه کاربران جهانی را متوجه مسئله دیگری کند و از اتهامات جدید نیز جان سالم به در برد؟

 

تماشا کنید: رقابت ربات ها در رشته آلپاین اسکی المپیک زمستانی 2018

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • disna
    disna | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

    پارلمان اروپای رای به ممنوعیت استفاده از کسپرسکی داد.

  • disna
    disna | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

    کسپرسکی همون بازار کمی هم که داشت از دست داده. قبلآ هم توهم زیاد میزد . حالا این توهم زدنه بدتر هم شده . دیگه کم کم شروع میکنه برای موجه جلوه دادن خودش هر چیزی رو میگه احتمالآ روسیه .

مطالب پیشنهادی